برترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی (تابستان ۹۴)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
عکاسی موبایل

تا چند سال قبل کمتر کسی برای عکاسی بر روی دوربین گوشی ‌همراه‌اش حساب می‌کرد. اما امروزه دوربین خوب به یکی از فاکتور‌های اصلی انتخاب گوشی ‌همراه تبدیل شده است. همچنین با فراگیر شدن تب سلفی و شبکه‌های اجتماعی مثل «اینستاگرام»، به نوعی تمامی افراد ترغیب می‌شوند تا دوربین خوب را به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب گوشی‌ مدنظر قرار دهند. شاید شما هم جزو کسانی باشید که به‌زودی قصد خرید گوشی جدیدی را دارید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی را به شما معرفی کنیم.

معمولا در خرید گوشی‌ همراه برای عکاسی چند معیار کلی مدنظر قرار می گیرد. دوربین سلفی با کیفیت خوب و لنزی واید یکی از این معیارهاست. البته در بین این معیارها باید به عکاسی خوب در شرایط نامناسب نوری و همچنین دسترسی سریع به دوربین برای عکاسی در لحظه‌های حساس هم اشاره کرد.

 

ال‌جی G4 ۱. ال‌جی G4

گوشی «ال‌جی G4» یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی به حساب می‌آید. این گوشی مجهز به دوربینی با اندازه‌ی سنسور ۱/۲.۶ اینچ و رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 است. البته به‌کارگیری «سنسور طیف رنگ» (Color Spectrum Sensor) جدید در کنار دوربین و «لرزش‌گیر اپتیکال نسخه‌ی ۲» (OIS 2.0)، ال‌جی G4 را به یکی از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی تبدیل کرده است. دوربین ال‌جی G4 می‌تواند تصاویری با نهایت رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ پیکسل را ثبت کند. دوربین G4 به گونه‌ای طراحی شده تا عکاسان حرفه‌ای هم بتوانند به کمک آن تصاویر ایده‌آل‌شان را ثبت‌ ‌کنند. تمامی تنظیمات مثل سرعت شاتر، درجه‌ی ISO، فاصله‌ی فوکوس و کنترل تراز سفیدی در رابط کاربری این گوشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به صورت «دستی» (Manual) قابل کنترل باشند. امکان دستیابی سریع به دوربین G4 با دوبار فشردن کلید کاهش صدا فراهم شده است. همچنین ال‌جی یک دوربین با سنسور ۸ مگاپیکسل برای عکاسی سلفی G4 در نظر گرفته تا خیال سلفی‌ دوستان از این بابت هم راحت باشد.

 

 

گلکسی s6

۲.سامسونگ گلکسی S6

گوشی‌های «سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6 اج» هم از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن دوربینی خوب در قاب گوشی ‌همراه هستند. این گوشی دوربینی ساخت شرکت سونی با سنسور با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 دارد. در ادامه باید گفت این دوربین مجهز به «لرزش‌گیر اپتیکال» (OIS) و فلش LED است. دوربین گلکسی S6 می‌تواند تصاویری با نهایت رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ پیکسل را ثبت کند. با تنظیمات اتوماتیک در این گوشی می‌توانید از ثبت تصویری باکیفیت و روشنایی مطلوب اطمینان حاصل کنید. البته در تنظیمات این گوشی حالتی به نام «حرفه‌ای» (Pro) وجود دارد تا کاربر بتواند سرعت شاتر، درجه‌ی ISO، فاصله‌ی فوکوس و کنترل تراز سفیدی را به‌صورت دستی کنترل کند. با دو بار زدن دکمه «خانه» (Home) به‌راحتی می‌توانید دوربین را در هر شرایطی فراخوانی کنید. دوربین سلفی در گلکسی S6 دارای عدسی واید و سنسوری با رزولوشن ۵ مگاپیکسل است.

 

 

 

آیفون ۶ ۳. اپل آیفون ۶

«اپل آیفون ۶ و ۶ پلاس» از گوشی‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در انتخاب خود مدنظر داشته باشید. بعد از سه نسل از آیفون، طراحان اپل باز هم ترجیح می‌دهند تا از یک دوربین با سنسور ۸ مگاپیکسل در آیفون ۶ استفاده کنند. اما این بار اندازه‌ی سنسور ۱/۳ اینچ شده و اندازه‌ی هر پیکسل روی سنسور ۱.۵میکرومتر است. این دوربین دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و فلش LED از نوع دوگانه دارد. اگر اعداد و ارقام برای شما اهمیت دارد باید بدانید این دوربین می‌تواند تصاویری با نهایت رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل را ثبت کند. تنظیمات این دوربین بسیار ساده هستند و اما گزینه‌های کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید با همین گزینه‌های اندک هم عکس‌های فوق‌العاده بگیرید. همچنین برای دسترسی سریع به دوربین، میانبری در صفحه‌ی قفل دستگاه وجود دارد تا در لحظات حساس ثبت تصاویر به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. دوربین سلفی آیفون هم سنسوری ۱.۲ مگاپیکسلی دارد.

 

 

 

 

 

 

اگر انتخاب در بین این گوشی‌ها برای‌‎تان دشوار است. به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا وضعیت جیب‌تان را مدنظر قرار دهید. اما اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید باید گفت، بهترین دوربین در هر شرایطی در اختیار گوشی ال‌جی G4 است. به کمک دوربین G4 می‌توانید در هر شرایطی از طریق حالت «دستی» (Manual) تصاویر حرفه‌ای و منحصربه‌فردی را ثبت کنید. حتی در شرایط بد نوری هم این گوشی عملکردی فوق‌العاده دارد. اما اگر نمی‌خواهید زیاد با تنظیمات گوشی هوشمندتان سروکله بزنید انتخاب هوشمندانه برای شما آیفون۶ یا ۶ پلاس است. این گوشی می‌تواند در شرایط اتوماتیک بهترین عکس‌ها را بگیرد. به عبارتی وقتی گوشی را از جیب‌تان خارج می‌کنید می‌توانید اطمینان داشته باشید که اگر تصویری را ثبت کنید، بهترین عکس ممکن را گرفته‌اید. اما در انتها باید گفت با گوشی سامسونگ گلکسی S6 یا S6 اج می‌توانید در شرایط مختلف و حالات اتوماتیک یا دستی بهترین تصاویر را ثبت کنید. دوربین این گوشی یکی از بهترین سخت‌افزارها را در کنار رابط‌های کاربری با گزینه‌های مناسب دارد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. محمد

    هواوی پی۸ کجاست؟

  2. عباس

    سلام

    چرا نامی از سونی اکسپریا زد ۳ و زد ۳ پلاس نبردید؟؟؟

  3. Mahdii7

    خیلی بررسی هاتون منصفانه نیست.اصلا با محصولات سونی ندارین

  4. مرتضی نظری

    سلام
    البته این مقاله خیلی خیلی خیلی ناقص هست… جای خیلی از گوشی ها خالی هست… مثلا جای لومیا ۹۳۰ به معنی واقعی کلمه خالی هست… مقایسه دوربین گوشی های ذکر شده با لومیا۹۳۰ بیشتر شبیه یک شوخی هست!

  5. مهدی

    باسلام و ممنون از نوشته های مفیدتان ولی به نظرم اینجا جای گوشی های sony expria z3+ یاsony expriaz2خالی است چرا آنها رو نذاشتین تازه sony expriaدوربینش ۲۰.۷مگاپیکسل است ولی شما گوشی هایی با کیفیت ۱۶مگاپیکسل را آوردین. باز هم ممنون

  6. due south

    مممنون بابت مقاله ……….. لطفا بررسی برترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی سلفی رو هم قرار بدین …بازم ممنون …یاعلی !!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه