یک روش ساده برای برداشتن لاک ژلیش در خانه

۱ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
برادشتن لاک ژلیش

لاک ژلیش در این روزها یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی ناخن است که به دلایل مختلفی نسبت به کاشت ناخن و همچنین لاک معمولی ترجیح داده می‌شود. کاشت ناخن می‌تواند باعث کلفت شدن ناخن‌ها شود و افرادی که عادت دارند فعالیت‌های مختلفی را با دست انجام دهند، کمی دچار مشکل می‌شوند. لاک معمولی هم که به سادگی استفاده می‌شود، در صورتی که به خوبی خشک شود و اعمال نه چندان طاقت‌فرسایی به کمک دست‌ها صورت گیرد، تا چند روز دوام می‌آورد ولی کم کم محو شده و لب پر می‌شود. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند همیشه ناخن‌های مرتب و لاک زده داشته باشند و نگرانی بابت خراب شدن لاک ناخن خود نداشته باشند و همچنین مجبور نباشند نیم ساعت صبر کنند تا لایه‌های مختلف لاک کاملاً خشک شود. راه حلی که اینجا به داد می‌رسد، لاک ژلیش است. در ادامه درباره این لاک و برادشتن لاک ژلیش در خانه توضیح داده‌ایم.

لاک ژلیش چیست؟

لاک ژلیش چیست

لاک ژلیش با استفاده از لامپ مخصوص به سرعت خشک می‌شود و می‌تواند بدون آسیب‌دیدگی تا حداقل دو تا سه هفته سالم بماند. نکته‌ای که در مورد لاک های ژلیش وجود دارد، این است که به سادگی پاک نمی‌شود. این نکته از جنبه ماندگار مثبت است ولی اگر بخواهیم از این جنبه نگاه کنیم که برای پاک کردن آن باید فرآیندی را برای رفتن به آرایشگاه و ترمیم لاک ژلیش طی کنید، کمی دشوار می‌شود. گاهی حتماً زمان کافی برای رفتن به سالن‌های زیبایی را ندارید و ترجیح می‌دهید این کار به سرعت به انجام برسد. برای اینکه بتوانید لاک ژلیش روی ناخن طبیعی را خودتان به سادگی در منزل پاک کنید، نیاز به انجام برخی مراحل دارید تا بدون آسیب دیدگی ناخن‌ها، لاک ژلیش را از روی ناخن‌ها پاک کنید.

آنچه باید هنگام برادشتن لاک ژلیش بدانید این است که هرگز لاک ژلیش را که حالا دارای پریدگی در قسمت‌های بالایی ناخن است یا ترک خورده است، با کشیدن و کندن لاک جدا نکنید. این کار برای نوبت بعدی استفاده از این نوع لاک بسیار بد است و باعث خراب شد لاک شما در مرحه بعد می‌شود.

قبل از هر قدمی برای ترمیم لاک ژلیش ، یک مکان با تهویه مناسب پیدا کنید چون حدود نیم ساعت زمان نیاز دارید و کار کردن با موادی مانند استون می‌تواند برای تنفس در مکان بسته آزار دهنده باشد و خطرناک باشد.

آموزش ژلیش ناخن

برای برادشتن لاک ژلیش در خانه به شکل طبیعی توسط خودتان، به استون، پنبه، فویل آلومینیوم و سوهان ناخن احتیاج دارید. نوعی از استون که برای برداشتن لاک ژلیش مناسب است، استون خالص و حتی بدون اسانس است. در صورت خالص نبودن استون یا داشتن هر گونه مواد تشکیل‌دهنده اضافی، روند تأثیرگذاری‌اش طولانی‌تر می‌شود. اگر برای پوشاندن قسمت‌های خراب شده ناخن خود بعد از دو تا سه هفته، لاک معمولی روی لاک ژلیش زده‌اید، حتماً قبل از شروع، لایه لاک معمولی را با لاک پاک‌کن یا استون از روی لاک ژلیش ناخن پاک کنید. بعد از این کار می‌بینید که هیچ تغییری روی لاک ژلیش ایجاد نمی‌شود.

روی سطح لاک ژلیش بی رنگ را به آرامی سوهان بکشید تا لایه اولیه روی ناخن، پاک شود و مراحل بعدی به راحتی انجام گیرد. نیازی نیست سوهان کشی را به شدتی انجام دهید که لایه رنگی هم پاک شود. بعد از آنکه این مرحله را انجام دادید، حتماً دستان خود را بشویید تا ذرات جدا شده شسته شوند.

برای اینکه پوستتان آسیب نبیند و خشک نشود، پوست اطراف ناخن و سر انگشتانتان را با روغن کوتیکول، وازلین یا کرم چرب کنید. در مراحل بعد استون ممکن است به دلیل زمانی که روی دست می‌ماند، پوست را خشک کند.

گلوله‌های پنبه‌ای را کاملاً به استون آغشته کنید و هر تکه از پنبه را به شکلی روی ناخن قرار دهید که کاملاً سطح ناخن‌ها را بپوشاند. بهتر است برای این کار از پد پاک کننده استفاده نکنید چراکه ابعاد آنها برای ناخن مناسب نیستند و مجبور می‌شوید، آنها را به قطعات کوچک‌تر برش بزنید. آلومینیوم فویل را به قطعات کوچک حدود ۸ در ۸ سانتیمتر تقسیم کنید و روی پنبه را به استفاده از آلومینیوم فویل بپیچید تا پنبه را روی ناخن نگه دارد. این بخش از آلومینیوم جدا شده هم باید حتماً سطح ناخن شما را کاملاً بپوشاند. این کار را برای همه ناخن‌های خود تکرار کنید. شاید لازم باشد برای دومین دست خود از فرد دیگری کمک بگیرید.

برادشتن لاک ژلیش

در همین حالت حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا استون بتواند به عمق لاک ژلیش نفوذ کند و آن را از روی ناخنتان بلند کند. بعد از مدت زمان مشخص، فویل و پنبه را از روی ناخن‌ها جدا کنید و با استفاده از ابزار مخصوص مانیکور که اغلب برای صاف کردن کوتیکول ناخن استفاده می‌شود، ژل باقی مانده روی ناخن را جدا کنید. می‌توانید در حین جدا کردن فویل و پنبه از روی دست هم، با کمی فشار سعی کنید که ژل ناخن شل شده را از روی سطح ناخن بردارید. اگر از ابزار چوبی استفاده می‌کنید، بهتر است بعد از هر بار استفاده آنها را به خوبی ضدعفونی کنید و یا دور بیندازید چون چوب بستر خوبی برای رشد باکتری‌ها به شمار می‌رود. اگر مشاهده کردید که لاک ژلیش به راحتی از روی ناخن جدا نشده است، به این معنی است که باید مدت زمان بیشتری را در حال فویل پیچ شده صبر کنید تا استون اثر کند. با توجه به نوع استون یا برند لاک ژلیش این زمان می‌تواند کمی متغیر شود.

با استفاده از بافر ناخن، سطح روی ناخن را به آرامی سوهان کشی کنید تا اگر کمی خراش خورده است، صاف و یکدست شود. اکنون ناخن‌های طبیعی خودتان را دارید که می‌توانید برای آینده‌اش تصمیم بگیرید. این ناخن‌ها برای لاک ژلیش مجدد هم آماده هستند.

برادشتن لاک ژلیش

متأسفانه باید بدانید که استون باعث خشکی پوست دست و البته ناخن‌ها می‌شود. خصوصاً در حالتی که برای مدت چند دقیقه روی ناخن باقی بماند. پس بعد از پاک کردن لاک ژلیش، ناخن‌های خود را تقویت کنید و با استفاده از روغن نارگیل، آنها را چرب و رطوبت رسانی کنید. حتی اگر می‌خواهید بعد از پاک کردن مجدداً از دیگر انواع لاک ژلیش استفاده کنید، بعد از اتمام کار، پوست دست و کوتیکول اطراف صدف ناخن را با استفاده از مواد مغذی یا محصولان مخصوص، تقویت کنید.

آنچه در مورد برادشتن لاک ژلیش مهم است، زمان صحیح ماندن پنبه روی ناخن و نحوه جدا کردن لاک ژلیش بعد از این مدت از روی ناخن است. اگر زمان کم باشد، مجبور می‌شوید نیروی بیشتری را برای کندن لاک صرف کنید و در این حالت می‌توانید باعث آسیب به ناخن و لایه لایه شدن آن شوید. و اگر هم زمان را بیش از اندازه در نظر بگیرید، ناخن‌ها خشک و لایه لایه می‌شوند. پس برای تخمین زمان مناسب باید دقت بیشتری کنید. پس اگر احساس کردید که لاک ژلیش به اندازه کافی نرم نشده است، مجدد آن را با پنبه و آلومینیوم چند دقیقه بپیچید.

بیشتر بدانیم: ژلیش ناخن چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه