بردلی کوپر، وارد می‌شود؛ بررسی ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه

در صورتی که تحلیل و بررسی جدول باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته را مطالعه کرده باشید، حتما خبر دارید که فیلم «مریخی»، جدیدترین ساخته‌ی «ریدلی اسکات» توانست یک بار دیگر صدر جدول پرفروش‌ترین‌های آمریکا را از آن خودش کند. صدرنشینی مریخی با پرتاب شدن Goosebumps به رتبه‌ی دوم همراه بود. فیلم سینمایی Bridge of Spies، جدیدترین ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» هم توانست با قدرت جایگاه سومی خودش را حفظ کند. در هفته‌ی گذشته چندتایی هم فیلم جدید اولین هفته‌ی اکران‌شان را تجربه کردند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی Paranormal Activity با نام The Ghost Dimension اشاره کرد. این فیلم با ساختار نه‌چندان دل‌چسب‌اش توانسته موقعیت‌اش را در جدول ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس حفظ کند. در ادامه درباره‌ی جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی Paranormal Activity بیش‌تر صحبت خواهیم کرد. در مجموع طی هفته‌ی گذشته در میان ۱۰۰ فیلم برتر جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس، ۱۰ نماینده‌ی جدید داشتیم که به‌تنهایی نشان از کم کار بودن ناشران و تهیه‌کننده‌ها در فصل پاییز دارد.

مثل هفته‌ی پیش، بیش از این حاشیه نمی‌رویم و یک راست به ۱۰ فیلم برتر جدول باکس‌آفیس طی هفته‌ی انتهایی ماه نوامبر می‌پردازیم:

10

۱۰- Steve Jobs

هفته‌های اکران: ۴/ فروش هفته‌ی گذشته: ۲.۷ میلیون دلار/ مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۱۴.۶۵ میلیون دلار

با مراجعه به سکوی ۱۰ام جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس بلافاصله متوجه دو اتفاق بزرگ خواهید شد. نخست این‌که فیلم سینمایی Sicario دوست‌داشتنی، دیگر جزو ۱۰ برتر نیست. این فیلم که طی هفته‌ی گذشته در جایگاه ۱۰ام جدول قرار گرفته بود، این هفته با کاهش فروش ۴۰ درصدی و از دست دادن ۳۷۵ سالن سینما، مستقیما تا جایگاه چهارده‌ام سقوط کرد. فیلم سینمایی Sicario را «دنیس ویلنوو»، نام آشنا ساخته. ژانر فیلم برای آن دسته از سینما دوستانی که به اکشن ماجرایی با درون مایه‌های درام علاقه دارند، می‌تواند حسابی جذاب باشد.

اما بپردازیم به رتبه‌ی ۱۰ام جدول باکس‌آفیس این هفته. شاید کم‌تر کسی تصورش را هم می‌کرد که فیلم سینمایی Steve Jobs، جدیدترین ساخته‌ی بلند «دنی بویل»، با پایان اکران خصوصی‌اش و دیدن روی سالن‌های سینما، فقط یک هفته در اوج باشد و بلافاصله خطر سقوط از جدول ۱۰ فیلم برتر را احساس کند. فیلم سینمایی Steve Jobs که هفته‌ی گذشته در سکوی هفتم جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس قرار داشت و تصور هم می‌شد که بتواند خودش را تا رتبه‌های بالاتر هم بالا بکشد، طی هفته‌ی گذشته ۶۲ درصد کم‌تر از هفته‌ی پیش از آن فروخت تا سقوط آزاد تا ته جدول را تجربه کند. البته چون فیلم تازه یک هفته است که اکران عمومی شده، هیچ‌کدام از سینماداران آمریکایی، سالن‌های اکران‌اش را لغو نکرده‌اند؛ اما با این حساب کاهش فروش فیلم حسابی کار را خراب کرده است. همان‌طور که هفته‌ی پیش هم گفتیم، اعتراض نزدیکان «استیو جابز» به ساخت این فیلم حسابی روی کیفیت فروش‌اش تاثیر گذاشته. احتمالا طی هفته‌ی آینده شاهد حضور فیلم سینمایی Steve Jobs میان ۱۰ فیلم برتر نخواهیم بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

09

۹- Crimson Peak

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۳ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۲۷.۷ میلیون دلار

این‌طور که از جدول باکس‌آفیس یکی دو هفته‌ی گذشته برمی‌آید، سینما دوستان، حداقل از نوع آمریکایی‌اش، در فصل پاییز به فیلم‌های ژانر فانتزی علاقه‌ی چندانی ندارند. هفته‌ی گذشته فیلم سینمایی Pan با بودجه‌ی کلان‌اش، در حالی که حتی یک سوم هزینه‌ی اولیه را برآورده نکرده بود، از جدول برترین‌های باکس‌آفیس خارج شد و حالا، Crimson Peak، جدیدترین ساخته‌ی «گیرمو دل‌تورو» خطر به بیرون پرت شدن از جدول ۱۰ فیلم برتر و پرفروش را احساس می‌کند. البته این فیلم در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن، فقط یک پله سقوط داشته؛ اما عمل‌کرد کلی فیلم بر عنوانی که تنها ۳ هفته از شروع اکران‌اش می‌گذرد، ابدا راضی کننده نیست.

فیلم سینمایی گیرمو دل‌تورو، فیلم‌ساز مولف مکزیکی، طی هفته‌ی گذشته ۵۴۰ سالن سینما را از دست داد تا به‌همین خاطر کاهش فروشی ۴۶ درصدی را تجربه کند. این برای اولین بار است که Crimson Peak سالن‌های‌ سینما را از دست می‌دهد. هفته‌ی پیش از آن و در پی دومین هفته‌ی اکران به تعداد سالن‌های نمایش Crimson Peak هفت تا اضافه شده بود. البته فیلم در خارج از ایالات متحده با استقبال بیش‌تری مواجه شده است و در مجموع ۳ هفته موفق شده بیش از ۳۴ میلیون دلار بفروشد. مجموع فروش فیلم سینمایی Crimson Peak طی ۳ هفته‌ی گذشته در سطح جهان ۶۲ میلیون دلار برآورد شده است. جدیدترین ساخته‌ی دل‌تورو ۱۷ روز است که روی پرده‌ی سینماها به‌نمایش درآمده.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

New2

۸- Our Brand Is Crisis

هفته‌های اکران: ۱/ فروش هفته‌ی گذشته: ۳.۲ میلیون دلار

اولین تازه وارد هفته‌ی گذشته‌ی باکس‌آفیس فیلم سینمایی Our Brand Is Crisis نام دارد. فیلم را «دیوید گوردون گرین»، فیلم‌ساز ۴۰ ساله‌ی آمریکایی ساخته که به کارگردانی فیلم‌هایی با ته‌مایه‌ی درام شهرت دارد. البته احتمالا ساخته‌‌های گوردون برای ایرانی‌ها چندان شناخته شده نیستند. از جمله فیلم‌هایی که گوردون در سمت کارگردان در آن‌ها نقش داشته می‌توان به «جورج واشنگتن» ساخته‌ی سال ۲۰۰۰ میلادی و Prince Avalanche، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی اشاره کرد. البته این‌طور که از نمرات و امتیازات برمی‌آید Our Brand Is Crisis نتوانسته نظر مساعد طرفداران سینما را به‌خودش جلب کند. این فیلم در نخسیتن هفته‌ی اکران‌اش به‌طور میانگین نمره‌ی ضعیف ۵.۵ را از حدود ۱۲۰۰ کاربر سایت IMDB دریافت کرده است. منتقدان هم از جدیدترین ساخته‌ی گوردون استقبال نکرده‌اند تا میانگین امتیاز فیلم در سایت Rotten Tomatoes تا ۳۳ از ۱۰۰ کاهش پیدا کند.

ماجراهای فیلم با نیم نگاهی به اتمسفر انتخاباتی حال حاضر ایالات متحده‌ی آمریکا طرح‌ریزی شده است و کارگردان سعی داشته از جو موجود برای فروش بیش‌تر فیلم‌اش استفاده کند. قصه‌ی Our Brand Is Crisis از این قرار است که در سال ۲۰۰۲ یک سیاست‌مدار اهل کشور بولیوی تصمیم می‌گیرد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. او که قصد دارد به‌هر نحوی در این انتخابات برنده شود در اقدامی عجیب تصمیم می‌گیرد از تیمی خبره که پیش از این بارها در کمپین‌های انتخاباتی ایالات متحده شرکت داشته‌اند، دعوت به همکاری کند. این‌جاست که «جین»، شخصیت اصلی قصه با هنرپیشگی «ساندرا بولاک» وارد ماجرا می‌شود. حتما در خبرها خوانده‌اید که ساندرا بولاک قصد دارد در نسخه‌ی دوباره‌سازی شده‌ی Ocean’s 11 ایفای نقش کند. به‌هرحال که درباره‌ی فیلم حرف و حدیث زیاد است. اما در صورتی که به فیلم‌های سیاسی با درون‌مایه‌های درام علاقه دارید و ساندرا بولاک هم از هنرپیشه‌های محبوب‌تان است، دیدن این فیلم خالی از لطف نیست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

06

۷. Paranormal Activity: The Ghost Dimension

هفته‌های اکران: ۲/ فروش هفته‌ی گذشته: ۳.۴ میلیون دلار/ مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۱۳.۵ میلیون دلار

رتبه‌ی هفتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا در هفته‌ی گذشته به قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های Paranormal Activity با عنوان The Ghost Dimension اختصاص دارد. فیلم را «گریگوری پلاتکین»، کارگردانی کرده که پیش از این هم در تمام قسمت‌های این مجموعه (البته به‌جز قسمت اول) به‌عنوان تهیه‌کننده و تدوین‌گر حضور داشته است. روی پرده رفتن قسمت جدید از مجموعه فیلم‌هایParanormal Activity  مناسبتی بوده و در ایام هالویین که تب ترس و وحشت در میان مردم ایالات متحده حسابی خریدار دارد، اکران شده است. این موضوع می‌تواند دلیل اصلی باقی ماندن فیلم بین ۱۰ فیلم پرفروش هفته‌ی گذشته باشد؛ چون همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم Paranormal Activity جدید نه در میان کسانی که آن را دیده‌اید با استقبال مواجه شده و نه منتقدان فیلم خیلی تحویل‌اش گرفته‌اند.

جدیدترین قسمت Paranormal Activity هفته‌ی گذشته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن ۵۷ درصد کم‌تر فروخت و ۱۲۶ سالن سینما را از دست داد؛ اما فقط یک پله سقوط کرد و از جایگاه شش‌ام به هفت‌ام تنزل کرد. این‌طور که از آمار و ارقام منتشر شده برمی‌آید، سینما‌ دوستان خارج از ایالات متحده بیش‌تر از این مجموعه فیلم‌ها خوش‌شان می‌آید. فیلم تا این لحظه ۵۱.۸ میلیون دلار فروش جهانی داشته که از این مقدار ۳۸.۳ میلیون دلار از اکران خارج از مرزهای آمریکا کسب شده است. همان‌طور که هفته‌ی پیش هم گفتیم، اگر از طرفداران پروپاقرص مجموعه فیلم‌های ترسناک Paranormal Activity هستید و تمام قسمت‌های‌اش را دیده‌اید، تجربه‌ی قسمت جدید را توصیه می‌کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

New

۶. Burnt

هفته‌های اکران: ۱/ فروش هفته‌ی گذشته: ۵ میلیون دلار

می‌رسیم به دومین تازه‌ وارد جدول باکس‌آفیس این هفته. جدیدترین فیلم «بردلی کوپر»، هنرپیشه‌ی سرشناس هالیوودی، هرچقدر توانسته دل سینمادوستان را به‌دست بیاورد، با انتقاد کارشناسان سینما همراه شده است. این فیلم سینمایی را «جان ولز» (John Wells) کارگردانی کرده. احتمالا نام ولز برای کسانی که به شکل حرفه‌ای سینما را دنبال نمی‌کنند، خیلی هم آشنا نیست. اما او چند سالی است که به‌خاطر یک سریال تلویزیونی، حسابی بین سریال‌بین‌ها مشهور شده. جان ولز یکی از خالقان نسخه‌ی بازسازی شده یا بهتر بگوییم آمریکایی شده‌ی Shameless است که از سال ۲۰۱۱ میلادی روی آنتن رفته. پارادوکسی که میان بیننده‌ها و منتقدان وجود دارد هم احتمالا به‌همین خاطر است. قرار گرفتن نام بردلی کوپر و جان ولز در کنار هم می‌تواند هرکسی را وسوسه کند تا سراغ فیلم سینمایی Burnt برود.

قصه‌ی فیلم دوباره سراغ محتوایی رفته که تجربه نشان داده حداقل در میان سینمادوستان طرفداران پروپاقرصی دارد: آشپزی. حتما به‌خاطر دارید که سال گذشته فیلم سینمایی «سفر صد فوتی» تنها به‌خاطر پرداخت مناسب درباره‌ی مقوله‌ی آشپزی توانست کلی بیننده برای خودش دست و پا کند. ماجراهای فیلم Burnt هم به یک سرآشپز مشهور می‌پردازد که پیش‌تر در رستوران‌های لوکس پاریس مشغول به‌کار بوده؛ اما مشکلات الکل و مواد او را از کار بی‌کار کرده است. سرآشپز قصه که نقش‌اش را بردلی کوپر بازی کرده، از آمریکا به لندن سفر می‌کند تا در رستورانی جدید مشغول به‌کار شود؛ رستورانی که ماجراهای اصلی فیلم در آن‌جا شکل می‌گیرد. فیلم جدید جان ولز با این‌که موفق شده از کاربران سایت IMDB نمره‌ی ۶.۸ از ۱۰ را کسب کند، اما نظر منتقدان را خیلی جلب نکرده و به‌همین خاطر هم نمره‌ی میانگین ضعیف ۲۹ از ۱۰۰ را از سایت Rotten Tomatoes دریافت کرده است. دیدن Burnt کاملا سلیقه‌ای است. اگر به بازی بردلی کوپر علاقه دارید و سبک فیلم‌سازی جان ولز را هم می‌پسندید، در دیدن Burnt شک نکنید. البته می‌توانید مطمئن باشید کوپر با این فیلم هم نمی‌تواند امسال اسکار بگیرد!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

04

۵. The Last Witch Hunter

هفته‌های اکران: ۲/ فروش هفته‌ی گذشته: ۵.۱ میلیون دلار/ مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۱۹ میلیون دلار

رتبه‌ی پنج‌ام جدول باکس‌آفیس این هفته به فیلم سینمایی The Last Witch Hunter، جدیدترین ساخته‌ی «برک ایزنر» اختصاص دارد. ایزنر فیلم‌سازی آمریکایی است که پیش از این فیلم‌های بزرگ و درست و درمانی در کارنامه‌اش نداشته و او را با ساخت فیلم‌های سینمایی Thoughtcrimes و The Crazies می‌شناسند. برگ برنده‌ی فیلم و بقا در میان ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس این هفته را می‌توان در دو مورد جستجو کرد. اول این‌که فیلم باز هم به‌شکلی به هالووین ربط پیدا می‌کند. ژانری که فیلم بر مبنای آن ساخته شده اکشن ماجرایی با تم فانتزی است. در شب‌‌های پیش از هالووین کسی بدش نمی‌آید سری به سینما بزند و فیلمی ببیند که متناسب با حال و هوای ترس و وحشت باشد. مورد دوم هم حضور «وین دیزل»، به‌عنوان هنرپیشه‌ی اصلی در این فیلم سینمایی است. دیزل که در چند سال گذشته با مجموعه فیلم‌های سینمایی «سریع و خشن» حسابی میان سینما دوستان جا باز کرده، از محبوبیت‌اش برای فیلم جدید هم استفاده کرده تا فروش آن را تضمین کند.

جدیدترین فیلم برک ایزنر خارج از خاک ایالات متحده هم طرفدار داشته و در دو هفته‌ای که از اکران‌اش می‌گذرد، حدود ۵۸ میلیون دلار فروخته که ۴۰ میلیون دلارش از سینماهای خارج از آمریکا به دست آمده است. فیلم سینمایی The Last Witch Hunter با این‌که طی هفته‌ی گذشته هیچ سینمایی را از دست نداده، اما در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن ۵۲ درصد کم‌تر فروخته تا انتظار مشاهده‌ی نام فیلم در جدول باکس‌آفیس هفته‌های آینده کم‌تر بشود. فیلم یکی از رکورد داران «بدترین شروع اکران» فصل پاییز در طول تاریخ باکس‌آفیس هم هست و از این حیث رتبه‌ی ۳۴ را به‌خودش اختصاص داده. نمره‌های فیلم هم کار را تمام می‌کنند تا مطمئن شوید فیلم سینمایی The Last Witch Hunter نمی‌تواند یکی از انتخاب‌های اصلی برای دیدن باشد. این فیلم از کاربران سایت IMDB نمره‌ی ۶.۱ از ۱۰ را گرفته؛ اما منتقدان حسابی از خجالت‌اش درآمده‌اند و به روایت سایت Rotten Tomatoes میانگین نمره‌ی ۱۶ از ۱۰۰ را برای‌اش درنظر گرفته‌‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

05

۴. Hotel Transylvania 2

هفته‌های اکران: ۶/ فروش هفته‌ی گذشته: ۵.۸ میلیون دلار/ مجموع فروش ۶ هفته‌ی گذشته: ۱۵۶ میلیون دلار

رتبه‌های چهارم تا اول جدول باکس‌آفیس این هفته، در دو سه هفته‌ی گذشته جایگاه‌‌شان را حفظ کرده‌اند. به‌همین خاطر هم از توضیحات اضافه در مورد آن‌ها پرهیز می‌کنیم و فقط به آمار فروش‌شان می‌پردازیم. قسمت دوم از انیمیشن محبوب Hotel Transylvania در ششمین هفته‌ی اکران‌اش حدود ۶ میلیون دلار فروخت تا در جدول یک پله صعود کند و به جایگاه چهارم برسد. این اتفاق در حالی میافتد که فیلم ۱۹۲ سالن سینما را از دست داده و مجموع فروش‌اش ۳۴ درصد در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن کم‌تر شده است. فیلم در خارج از آمریکا هم حسابی گرفته و توانسته در مجموع ۲۱۷ میلیون دلار بفروشد. مجموع فروش Hotel Transylvania 2 در شش هفته‌ی گذشته به بیش از ۳۷۳ میلیون دلار می‌رسد که نشان از خوش‌ساخت بودن فیلم و علاقه‌ی سینما دوستان به آن دارد.

نکته‌ی جالب تشابه زیاد آمار فروش فیلم با قسمت اول آن است. قسمت اول از مجموعه فیلم‌های Hotel Transylvania که در سال ۲۰۱۲ اکران شد، در زمان مشابه موفق شده بود ۳۵۸ میلیون دلار بفروشد. جالب‌تر این‌که انیمیشن Hotel Transylvania 2 در میان تمام فیلم‌هایی که با ژانر خون‌آشام اکران شده‌اند، از حیث فروش رتبه‌ی شش‌ام را دارد. فروش فیلم تا این لحظه رتبه‌ی شش‌ام موفق‌ترین فیلم‌های پاییز از حیث فروش را به‌خودش اختصاص داده.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

03

۳. Bridge of Spies

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۸.۳ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۴۵ میلیون دلار

رتبه‌ی سوم جدول، در مقایسه با دو هفته پیش، عینا تکرار شده است. فیلم Bridge of Spies جدیدترن ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» که حاصل هم‌کاری مشترک او با «تام هنکس» است، در هفته‌ی گذشته ۸.۳ میلیون دلار فروخت تا جایگاه سوم‌اش را حفظ کند. در هفته‌ی گذشته با این‌که ۶۲ سال سینما تصمیم گرفتند اکران این فیلم را در دستور کارشان قرار بدهند، فروش کلی فیلم در سینماهای آمریکا با کاهشی ۲۶ درصدی همراه بود. البته این کاهش فروش آن‌قدری نبود که تاثیری در جایگاه فیلم داشته باشد.

جدیدترین فیلم اسپیلبرگ هنوز اکران گسترده‌ای در سایر کشورها نداشته و به‌همین خاطر هم سهم فروش‌اش از فروش خارجی کم‌تر از حد انتظار است. فیلم در خارج از مرزهای آمریکا تنها ۱۲ میلیون دلار فروخته تا مجموع فروش‌اش به مرز ۵۷.۸ میلیون دلار برسد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

02

۲. Goosebumps

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۹.۸ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۵۶.۷ میلیون دلار

رتبه‌ی دوم جدول باکس‌آفیس این هفته با هفته‌ی گذشته کم‌ترین تغییری نکرده است و Goosebumps موفق شده سکوی دوم‌اش را حفظ کند. جدیدترین فیلم سینمایی بلند «جک بلک»، کمدین مشهور آمریکایی با استقبال سینماداران هم مواجه شده و به تعداد سالن‌های اکران‌اش در مقایسه با دو هفته پیش ۱۱۷ تا اضافه شده است. البته بیش‌تر شدن سالن‌ها و فرا رسیدن روز هالووین تاثیری در افزایش مخاطبان فیلم نداشته و مجموع فروش داخل آمریکای Goosebumps در مقایسه با دو هفته پیش ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

فیلم سینمایی Goosebumps هم مثل Bridge of Spies هنوز خارج از آمریکا اکران درست و درمان نداشته و در عرض سه هفته تنها ۱۸ میلیون دلار فروخته است. این مقدار ۲۵ درصد از فروش کل فیلم با مبلغ ۷۵.۳ میلیون دلار است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

01

۱. The Martian

هفته‌های اکران: ۵/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۱.۷ میلیون دلار/ مجموع فروش ۵ هفته‌ی گذشته: ۱۸۳ میلیون دلار

اگر مقاله‌های بررسی باکس‌آفیس هفته‌های گذشته را مطالعه کرده باشید، «مریخی» نیاز به هیچ‌گونه معرفی اضافه ندارد. جدیدترین فیلم سینمایی بلند «ریدلی اسکات» که با داستان فضایی‌اش باز هم موفق شده بیننده‌ها را به سالن‌های سینما بکشاند. مریخی در هفته‌ی گذشته ۲۸۶ سالن سینما را از دست داد. سالن‌‌هایی که احتمالا سینماداران آمریکایی از آن‌ها برای اکران فیلم‌های تازه‌ وارد استفاده کرده‌اند. کاهش تعداد سالن‌های سینما کاهش فروش ۲۵ درصدی مریخی را درپی داشت؛ اما در نهایت این فیلم ۱۱.۷ میلیون دلار فروخت تا نشان بدهد هنوز هم می‌تواند روی گیشه تاثیرگذار باشد.

جدیدترین فیلم اسکات در خارج از آمریکا هم حسابی خوش درخشیده و موفق شده در سینماهای سایر کشورها ۲۴۵ میلیون دلار بفروشد. مجموع فروش این فیلم تا هفته‌ی پنجم اکران ۴۲۸ میلیون دلار بوده. نکته‌ی جالب رتبه‌ی دوم فروش مریخی در طول تاریخ باکس‌آفیس البته در فصل پاییز است. تنها یک فیلم توانسته در طول فصل پاییز بهتر از مریخی بفروشد و آن «جاذبه» (Gravity) ساخته‌ی «آلفونسو کوارون» است که در پاییز سال ۲۰۱۳ اکران شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    خیلی متشکرم. هر هفته از خوندنش در اینجا کلی لذت میبرم. ?

  2. Avatar Amir Hosein

    سلام.لطفا لینک imdb فیلم ها رو هم قرار بدید.
    ممنون

  3. Avatar bijan

    دستتون درد نکنه واقعا باکس آفیس جاش اینجا خالی بود که خداروشکر با قدرت داره جلو میره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه