نقد و بررسی تبلت هواوی مدیاپد T1

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

معمولا انتخاب یک تبلت میان‌رده با امکانات سخت‌افزاری مناسب برای بسیاری از کاربران کار سختی است. این افراد انتظار دارند تا تبلت آینده‌شان در عین بهره بردن از قدرت سخت‌افزاری بالا و کیفیت ساخت قابل‌قبول، از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار باشد. اما معمولا شاهد آن هستیم که سازندگان تبلت‌های میان‌رده، بعضی ویژگی‌ها را قربانی قیمت پایین محصول‌شان می‌کنند.

اما شرکت رو به رشد هواوی در چند سال اخیر ثابت کرده که می‌توان محصولی میان‌رده و ارزان‌قیمت تولید کرد که در‌مجموع از مشخصات قابل‌قبولی برخوردار باشد. هواوی مدیاپد T1 ازجمله تبلت‌های میان‌رده‌ی خوب این شرکت چینی است که حسابی هوای جیب‌تان را دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت می‌توان به کیفیت ساخت خوب، امکان برقراری تماس تلفنی و عملکرد سخت‌افزاری رضایت‌بخش اشاره کرد.

‌‌‌‌   ‌‌‌  ‌‌

طراحی و ساخت

به‌عنوان یک تبلت ۷ اینچی، هواوی مدیاپد T1 یک محصول سبک و خوش‌دست به‌حساب می‌آید. این تبلت دارای ابعادی به طول ۱۹۱٫۸ میلی‌متر و عرض ۱۰۷ میلی‌متر است و تنها ۸٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد. این در حالی است که نسخه‌ی ۸ اینچی این تبلت، از ضخامت کمتری در مقایسه با نسخه‌ی ۷ اینچی آن برخوردار است و ضخامتی برابر با ۷٫۹ میلی‌متر دارد. بنابراین می‌توان عنوان باریک‌ترین عضو این خانواده‌ی هواوی را به نسخه‌ی ۸ اینچی آن داد. علاوه بر این، این تبلت روی کفه‌ی ترازو عدد ۲۷۸ گرم را نشان می‌دهد که برای یک تبلت ۷ اینچی در این بازه‌ی قیمت، عالی ارزیابی می‌شود.

ابعاد تبلت هواوی

همان‌گونه که در سایت رسمی هواوی آمده، قاب پشتی این تبلت از ترکیب دو جنس فلز و پلاستیک است. قسمت پلاستیکی آن مربوط به نوار بالا و پایین قاب پشتی است. اما فضای غالب قاب پشتی این محصول از جنس فلز بوده و سنگینی زیادی را برای این محصول به‌همراه ندارد. نکته‌ی مثبت دیگری که در مورد جنس بدنه‌ی این محصول وجود دارد این است که به‌ندرت اثرانگشت و چربی را به‌خود جذب می‌کند.

متاسفانه هواوی مدیاپد T1 نسخه‌ی ۷ اینچی، تنها در یک رنگ نقره‌ای تولید شده که رنگ حاشیه‌ی نمایشگر آن، مشکی است. به نظر می‌رسد که شنیدن این موضوع برای افرادی که به دنبال رنگ‌های تیره‌ی این محصول بودند، چندان جالب نباشد. لازم به ذکر است که قاب پشتی این محصول متشکل از دو رنگ نقره‌ای و سفید است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، رنگ این قاب نقره‌ای است و در بالا و پایین این قاب دو نوار سفید رنگ وجود دارد. درمجموع باید گفت که این تبلت کاملا خوش‌دست است و کار کردن با آن بسیار راحت است.

هواوی مدیاپد T1

از مزایا و معایب جنس بدنه‌ی این تبلت برای‌تان گفتیم. اما لازم می‌دانیم که این نکته را به گفته‌های خود اضافه کنیم که اندکی بخش فلزی این محصول، سر و لغزنده است. در روی دیگر سکه، این قسمت فلزی از مرغوبیت بالایی برخوردار است و حس یک تبلت خوش‌‌ساخت را به کاربر منتقل می‌کند.

بر لبه‌ی سمت راست این محصول، کلیدهای پاور و کم‌وزیاد کردن صدا در کنار شیار سیم‌کارت و microSD به چشم می‌خورد. همچنین جک استاندارد ۳٫۵ میلی‌متری صدا روی لبه‌ی بالایی و درگاه microUSB روی لبه‌ی پایینی تبلت قرار دارد. حال به سراغ قاب جلویی این محصول می‌رویم. نمایشگر این تبلت (در حالت خاموش) کاملا مشکی است و ممکن است متوجه مرز بین نمایشگر و حاشیه‌ی آن نشوید. اما حاشیه‌ی اطراف نمایشگر نسبتا زیاد است. درنهایت در بالای نمایشگر این تبلت، اسپیکر، دوربین دوم و چراغ اعلان‌های LED به چشم می‌خورد.

‌‌

نمایشگر

همان‌طور که پیش از این گفتیم، تبلت مدیاپد T1 در سه نسخه‌ی ۷، ۸ و ۱۰ اینچی تولید و روانه‌ی بازار شده که نسخه‌های ۸ و ۱۰ اینچی آن از رزولوشن بالاتری نسبت به نسخه‌ی ۷ اینچی برخوردار هستند. نسخه‌ی ۷ اینچی این تبلت دارای وضوح تصویر ۶۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل و تراکم پیکسلی ۱۷۰ پیکسل بر هر اینچ است و در طرف مقابل، نسخه‌های ۸ و ۱۰ اینچی تبلت مورد بحث، از دقت ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی (به ترتیب) ۱۸۸ و ۱۵۷ پیکسل بر هر اینچ بهره می‌برند.

نمایشگر مدیاپد T1

در نمایشگر هر سه تبلت مذکور از تکنولوژی IPS استفاده شده که می‌تواند زوایای دید گسترده‌ای را به همراه داشته باشد. در حقیقت این فناوری می‌تواند در انجام بازی‌های گوناگون برای کاربران، فاکتوری بسیار مهم و حیاتی باشد. علاوه بر این، نمایشگر این تبلت‌ها دارای روشنایی مناسبی است که به سبب آن می‌توان در محیط‌های بیرونی و در زیر تابش نور آفتاب، متن‌ها را به‌خوبی خواند.

زمان پاسخگویی لمس نمایشگر از دیگر ویژگی‌هایی است که کاربران توجه زیادی به آن می‌کنند. سرعت و دقت لمس نمایشگر این تبلت‌ها قابل‌قبول و راضی‌کننده است و در طول کار با آن‌ها به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد. فقدان حسگر سنجش نور محیط از عیب‌های بخش نمایشگر این تبلت است که به دلیل قیمت پایین این محصول تا حد زیادی می‌توان از آن چشم‌پوشی‌ کرد.

‌‌

 سخت‌افزار و باتری

معمولا سازندگان تبلت‌ها برای نسخه‌های مختلف یک محصول خود، از سخت‌افزار مشابهی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال شرکت سامسونگ برای دو محصول گلکسی تب S نسخه‌ی ۸٫۴ و ۱۰٫۵ اینچی از سخت‌افزار یکسانی استفاده کرد. اما این سیاست در مورد تبلت‌های سری مدیاپد T1 هواوی صدق نمی‌کند. شرکت هواوی از تراشه‌های متفاوتی برای اندازه‌های مختلف این تبلت استفاده کرده است. به‌طوری‌که می‌توان گفت هرچقدر اندازه‌ی تبلت هواوی شما بزرگ‌تر باشد، آن تبلت قدرتمندتر است.

تبلت مدیاپد T1 نسخه‌ی ۷ اینچی به تراشه‌ی Spreadtrum نسخه‌ی SC7731G ساخت کشور چین مجهز است. این تراشه میزبان یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با حداکثر سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز و یک گیگابایت حافظه‌ی رم است. همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این تبلت در نظر گرفته شده است که قابل‌افزایش به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD است (از این مقدار حافظه‌ی داخلی، چیزی حدود ۱۱٫۵ گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.) در تجربه‌ی یکی دو روزه‌ای که با این تبلت داشتیم، به مشکل خاصی مبنی بر هنگ‌های زیاد و اذیت‌کننده برنخوردیم. اما نباید از کندی‌های گاه و بی گاه در حین کار با محیط سیستم‌ عامل و رابط ‌کاربری این تبلت به‌سادگی عبور کنیم.

هواوی مدیاپد T1 نسخه‌ی ۷ اینچی مجهز به یک شیار سیم‌کارت است که کاربران می‌توانند علاوه بر انجام مکالمات تلفنی، از شبکه‌ی اینترنت ۳G آن استفاده کنند. همچنین این تبلت دارای قابلیت‌های WiFi hotspot و WiFi Direct است.

باتری هواوی مدیاپد T1

هواوی مدیاپد T1 نسخه‌ی ۷ اینچی، به یک باتری بزرگ لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز است که توسط کاربر قابل تعویض نیست. در حقیقت این ظرفیت، هرگز بیشترین ظرفیت باتری موجود در بین تبلت‌های ۷ اینچی به شمار نمی‌رود؛ اما جزو یکی از تبلت‌های ۷ اینچی با شارژدهی مناسب به‌حساب می‌آید. همچنین، این تبلت می‌تواند حداکثر تا ۳۰۰ ساعت در حالت استندبای (آماده‌باش) شارژدهی کند.

‌‌‌‌   ‌‌‌

سیستم‌ عامل و دوربین

اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ موسوم به کیت‌کت به همراه رابط‌کاربری Huawei Emotion UI 3.0 برای این تبلت در نظر گرفته شده است. این مجموعه عملکرد روانی را برای این تبلت به همراه دارد. رابط‌کاربری مدیاپد T1 نسبت به نسخه‌های گذشته بهینه و سبک‌تر شده و چند ویژگی جدید و جذاب به آن اضافه‌ شده است. همان‌طور که می‌دانید، اصلی‌ترین ویژگی رابط ‌کاربری محصولات هواوی (گوشی و تبلت)، نبود منوی برنامه‌ها (App Drawer) است. در این تبلت هم منوی برنامه‌ها وجود ندارد و تمام برنامه‌ها روی صفحه‌ی هوم‌اسکرین دیده می‌شوند.

رابط کاربری تبلت هواوی

ازاین‌رو کاربران می‌توانند برای مرتب کردن این صفحه، از پوشه‌های مختلف استفاده کنند. همچنین صفحه‌ی هوم‌اسکرین این تبلت را می‌توان به دو صورت استاندارد و ساده نمایش داد. حالت ساده، مناسب افرادی است که چندان به پیچیدگی‌های سیستم‌ عامل اندروید آشنا نیستند و تمایل دارند آیکون‌ها را در ابعاد بزرگ ببینند.

همچون سیستم ‌عامل iOS، کاربران می‌توانند با سوایپ کردن در صفحه‌ی هوم‌اسکرین این تبلت، به جستجوی برنامه، مخاطب یا پیام خود بپردازند. دیگر ویژگی جذابی که در محیط کاربری این تبلت یافتیم، صفحه ‌کلید سوایپی آن بود. در این قسمت می‌توانید بدون برداشتن انگشت خود از صفحه‌ کلید، به تایپ ادامه دهید. در انتهای بخش سیستم‌ عامل، لازم می‌دانیم به پشتیبانی کامل این تبلت از زبان فارسی اشاره‌ کنیم.

مدیاپد T1 دارای دو دوربین با مشابه ۲ مگاپیکسلی است و مطابق با انتظار، شرکت هواوی برای دوربین اصلی آن فلشی در نظر نگرفته است. هر دو دوربین این تبلت دارای فوکوس ثابت‌اند؛ ازاین‌رو نمی‌توان عکس‌های باکیفیتی از اجسام بسیار نزدیک (ماکرو) با دوربین این تبلت گرفت. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی این تبلت در شرایط نوری کافی و مناسب، قابل‌قبول است. اما با تاریک‌تر شدن محیط، طبیعتا کیفیت عکس‌های گرفته شده نیز کاهش پیدا خواهد کرد. کیفیت دوربین دوم (وب‌کم) این تبلت نیز کم‌وبیش مشابه با دوربین اصلی آن است و برای انجام مکالمات ویدیویی مناسب ارزیابی می‌شود.

‌‌‌‌   ‌‌‌  ‌‌

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال خرید تبلتی با عملکرد سخت‌افزاری مناسب و قابلیت برقراری مکالمه هستید و انتظار طراحی‌ای زیبا و قیمتی مناسب از تبلت آینده‌ی خود دارید، تبلت هواوی مدیاپد T1 نسخه‌ی ۷ اینچی یک انتخاب‌های خوب برای‌تان به‌حساب می‌آید. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که این تبلت اکثر خواسته‌های یک کاربر نیمه‌حرفه‌ای تبلت را برآورده خواهد کرد.

‌‌

Pros

  • بدنه‌ی خوش‌ساخت و باکیفیت
  • وزن کم
  • امکان برقراری تماس تلفنی
  • پشتیبانی از شبکه‌ی ۳G
  • قیمت مناسب

Cons

  • فاقد حسگر سنجش نور محیط
  • عملکرد نه‌چندان مناسب دوربین

خرید تبلت هواوی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar سیف هاستینگ

    هواوی از نظر قیمت ارزان ، از نظر کیفیت متوسط به بالا ، مارک هواوی داشتم و ازش راضی بودم

  2. Avatar hellman

    من تازه گرفتم
    البته از دیجیکالا نگرفتم
    خوبه فقط سیم کارتم توش گیر کرده در نمیاد

  3. Avatar لاله فروغي

    به نظر من، هواوی در حوزه ی تبلت ها، سال خوبی رو در پیش داشت. البته با وجود اینکه تبلت های زیادی را روانه بازار نکرد، ولی تونست با همون چند تبلت خوبش، نگاه خیلی ها را به سمت خودش جلب کنه ….

  4. Avatar احمدزاده

    کاش توجهی هم به تبلت های برند شیائومی میشد…

  5. Avatar حسين سياسي

    در خوب بودن این سه تبلت هواوی که شما معرفی کردید و برایشان بنر درست کردید، هیچ شکی وجود نداره….
    ولی دیجی جان، جانم به قربانت! این تبلت ها رو آوردی ولی حالا چرا؟چرا اینقدر دیر موجود کردید؟ خواهشا در بخش تامین تبلت های هواوی اندکی تجدید نظر کنید. طرفدار زیاد دارد.
    از این که نظرمو پابلیش میکنید، پیشاپیش تشکر میکنم.

  6. Avatar سعيد قرباني

    من به شخصه تو این رنج قیمت، تبلت های ایسوس به خصوص زنپد ٧ رو بیشتر می پسندم. هم با کیفیت تره و امکانات بیشتری داره،

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه