کوجیما عکس علف پست می‌کند، اینترنت از هم می‌پاشد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی Death Stranding

اینکه تریلر یک بازی را به دنبال نشانه‌هایی از داستان و مکانیک یا ساختار آن، نزدیک‌تر بررسی کنیم، یک چیز است، اینکه در یک عکس به دنبال چهره و صورتی که در آن جا وجود ندارد بگردیم، یک چیز دیگر. طرفداران «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima)، کارگردان افسانه‌ای مجموعه بازی‌های متال گیر، ظاهرا نه تنها هنوز نمی‌توانند این موضوع را درک کنند که کوجیما بالاخره خوشحال است که می‌تواند روی چیزی به غیر از متال گیر کار کند، بلکه در یک عکس خزه هم به دنبال نشانه‌ها و نمادهای مختلف می‌گردند.

قضایا از جایی شروع می‌شود که هیدئو کوجیما، که ناگفته نماند حسابی در توییتر فعال است و هر چیزی که دم دستش باشد را ریتوییت می‌کند، یک عکس از خزه پست کرد؛ عکسی که توسط موتور پایه‌ی بازی جدید او یعنی «دث استرندینگ» (Death Stranding) رندر شده است. کوجیما که چند هفته‌ی گذشته را مشغول ویرایش تریلر جدید بازی Death Stranding به مناسبت نمایشگاه E3 2018 بوده است، احتمالا خودش هم از کیفیتی که موتور پایه‌ی «دسیما» (Decima) در مقابلش گذاشته به وجد آمده و تصمیم گرفته عکسی پست کند.

بازی‌ها، تریلرها و حتی برخی از توییت‌های کوجیما به مخفی کردن معانی و عناصر مختلف در خودشان معروف هستند؛ طوری که اگر بگوییم جای دارد از روی متال گیر سالید ۲ و لایه‌های مختلف درون آن چند کتاب نوشت، چندان اغراق نکرده‌ایم.

با این حال، وقتی کانال‌های یوتیوبی که به دنبال جذب مخاطب و بازدید کننده هستند و در این راستا دست به ساخت هر ویدیویی می‌زنند را جدی می‌گیریم، نتیجه‌ی نهایی این می‌شود:

بازی Death Stranding

شما هم مثل ما دست و پای اسنیک را که مخفی شده است می‌بینید؟! بازی حتما مکانیک‌های استتار دارد و متال گیر است!

شوخی به کنار، برخی از افراد این اسکرین‌شات از موتور پایه‌ی دسیما را کمی عمیق‌تر تحلیل کرده‌اند؛ طوری که به جای دست و پای اسنیک و متال گیر، به اطلاعات جالبی رسیده‌اند؛ اطلاعاتی که می‌گوید ممکن است بازی دث استرندینگ در ایسلند اتفاق بیافتد.

توییت زیر، عکسی واقعی از خزه‌هایی که روی مواد مذاب شکل گرفته‌اند را با اسکرین‌شات خزه از موتور پایه‌ی دسیما مقایسه می‌کند. کوجیما هم خودش این عکس را ریتوییت کرده است. شاید این ریتوییت، یکی از صدها ریتوییت روزانه‌ی کوجیما باشد، ولی بد نیست کمی بیشتر بررسی کنیم.

بازی Death Stranding

اگر یک بار دیگر سراغ تریلر دوم دث استرندینگ برویم، می‌توانیم با کمی دقت، خزه‌ها را در پشت همین مکان ببینیم؛ یعنی این طور که به نظر می‌رسد، نورمن ریدس اتفاقات این تریلر را روی یک کوهستان از مواد مذاب جامد در ایسلند تجربه می‌کند.

بازی Death Stranding

کمی عقب‌تر برویم. در سال ۲۰۱۴، یعنی زمانی که کوجیما هنوز هم در شرکت کونامی مشغول کار بود و «متال گیر سالید ۵» را می‌ساخت، او سفری به ایسلند داشت. حدس بزنید از این سفر او چه چیزی باقی مانده است: یک عکس خزه.

بازی Death Stranding

اگر دث استرندینگ در ایسلند اتفاق می‌افتد، پس احتمالا ساحلی که در تریلر قبلی بازی دیده‌ایم، همان ساحل مواد مذابی ایسلند است. تمام تریلرهای دث استرندینگ، از موسیقی‌های یک گروه به اسم Low Roar استفاده کرده‌اند که این گروه هم اتفاقا ایسلندی است. کوجیما در مصاحبه‌ای می‌گوید که در سفر چند سال پیش خود به ایسلند، در یک فروشگاه موسیقی آهنگ‌های Low Roar را می‌شنود.

قضیه را پیچیده‌تر کنیم. عکس رسمی‌ای که کوجیما و استودیوی بازی‌سازی «گوریلا گیمز» موتور پایه‌ی دسیما را با آن معرفی کردند، تصویری از ساحل Reynisfjara Black Sand Beach در ایسلند است. اسم ساحل را لاتین نوشتیم که در گوگل عکس‌های آن را جستجو کنید و خودتان متوجه شوید.

بازی Death Stranding

خب. نهایتا به اینجا رسیدیم که دث استرندینگ در ایسلند اتفاق می‌افتد و ظاهرا هم خزه موضوعی مهم است. تئوری‌های فعلی به این اشاره دارند که تاثیر مواد مذاب روی رشد می‌تواند الهام بخش برخی از عناصر داستانی دث استرندینگ باشد؛ یعنی همانطور که می‌دانیم کوجیما عادت دارد از همه چیز دور و اطراف خود الهام بگیرد و سفر او به ایسلند هم بدون شک بی‌تاثیر روی کوجیما نبوده است. با تمام این اوصاف، اگر ذره‌ای فکر کنیم، می‌بینیم که نه خود خزه مهم است، نه اسنیک در خزه مخفی شده و نه خبری از متال گیر است.

قرار است در کنفرانس E3 2018 سونی حسابی از دث استرندینگ بشنویم؛ طوری که کم و بیش مطمئن شده‌ایم یا حداقل امیدواریم که سونی یک دمو از روند بازی نشان‌مان دهد. زمان زیادی تا کنفرانس سونی در E3 2018 و نمایش بازی Death Stranding نمانده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Milad Hadifar

    مردم کم مشکل دارن
    این آقا هم خواب و زندگی رو از ما گرفته
    در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم
    این جمله در مدح کوجیما و متال گیر بوده

  2. بهار

    چه چیز عجیب ِ جالبی????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه