نقد و بررسی هواوی G8 در دیجی‌کالا مگ

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه

استفاده از فلز در گوشی‌های بالارده به‌نوعی باعث می‌شود تا حس لوکس بودن‌ این دسته از گوشی‌ها در ذهن کاربر تداعی شود. اما بعضی از شرکت‌ها سعی در استفاده از فلز در ساخت گوشی‌های میان‌رده‌ی خود هم دارند. این نوع طراحی باعث می‌شود تا گوشی‌های میان‌رده‌ای که از قیمت و سخت‌افزار معمولی استفاده می‌کنند، محبوبیت و اقبال بیشتری در فروش داشته باشند. گوشی «هواوی G8 دو سیم‌کارت» (Huawei G8 Dual SIM) از این دسته گوشی‌ها‌ است که علاوه بر ظاهر زیبا و چشم‌نوازش، سخت‌افزاری مطلوب برای انجام امور روزمره و نمایشگری بزرگ برای وب‌گردی دارد. همچنین در کنار این قابلیت‌ها، می‌توان به باتری با ظرفیت بالا و حسگر اثرانگشت برای امنیت بیشتر هم، اشاره کرد.

با نقد و بررسی هواوی G8 در دیجی‌کالا مگ همراه شوید.

طراحی و ساخت: فلزی یکپارچه و خوش‌ساخت

در اولین نگاه، حتما مجذوب طراحی این گوشی زیبا خواهید شد. قاب پشتی با قاب دور گوشی، به صورت یکپارچه طراحی شده است. روی گوشی هم شیشه‌ای با لایه‌ای از محافظ گوریلا گلس پوشانده شده که در محل اتصال به لبه‌ها، قوس خفیفی دارد. این قوس بازتاب نور جالبی دارد و زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشد.

هواوی در ساخت این گوشی ۱۶۸ گرمی دقت بالایی به خرج داده؛ لبه‌های گوشی تراش نخورده‌اند، در عوض زاویه‌ی خوبی دارند تا تیز بودنشان دست‌تان را آزار ندهد. تنها ایرادی که می‌توان به طراحی قاب پشتی گرفت، امکان سر خوردنش از دست‌تان است.

Huawei_G8_Review_02

نوارهای پلاستیکی باریک آنتن‌دهی روی لبه‌های پایینی و بالایی قرار داده شده‌اند. البته روی قاب پشتی در قسمت بالا و پایین هم دو قسمت پلاستیکی جدا از قاب اصلی طراحی‌شده‌اند که احتمالا مثل نکسوس ۶P پیچ‌های باز کردن این قاب زیر آن‌ها قرار داده شده است. در نگاه اول این قسمت‌های پلاستیکی به چشم نمی‌آیند اما هنگامی‌که گوشی را در دست می‌گیرید متوجه این وصله‌های پلاستیکی خواهید شد.

اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که G8 پهن‌تر از بقیه گوشی‌ها طراحی‌شده است. اما قاب پشتی با قوس کمی در گوشه‌های چپ و راست‌اش طراحی‌شده تا در دست گرفتن G8 برای کسانی که دست‌های کوچکی دارند، ساده‌تر شود.

دوربین گوشی در حدود دو میلی‌متری از قاب پشتی بیرون زده، البته به‌غیراز این بیرون‌زدگی، بقیه‌ی قسمت‌ها نهایتا ۷٫۵ میلی‌متر ضخامت دارند. این بیرون زدن باعث نمی‌شود که قرار گرفتن گوشی روی سطوح صاف با مشکل مواجه شود. با فشردن گوشه‌های چپ و راست پایینی، گوشی روی سطوح صاف تکان نمی‌خورد اما فشردن گوشه‌های بالایی باعث می‌شوند تا کمی تکان بخورد.

محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه‌ی جانبی با هم ادغام شده‌اند و در یک شیار قرار دارند. البته محل قرارگیری سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی یکی است و شما نمی‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت در کنار کارت حافظه‌ی جانبی بهره ببرید. روی فلز یکپارچه‌ی گوشی محل اسپیکر و میکروفون همچنین خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا و پورت microUSB با تراش‌های  ظریفی به وجود آمده‌اند. این تراش‌ها زیبایی بیشتر و حس یکپارچه‌بودن گوشی را به کاربر القا می‌کند.

Huawei_G8_Review_04

قاب جلویی گوشی هم آن‌قدر با کیفیت طراحی‌شده که حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. پلاستیکی که زیر شیشه‌ی جلویی قرار گرفته، طرحی زیبا دارد که جلوه‌ی کلی گوشی را از سادگی خارج کرده است. کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش کمی بالاتر از حد معمول گوشی‌های دیگر قرار دارند که می‌تواند به خاطر پهن بودن گوشی باشد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار: اسنپ‌دراگون ۶۱۵+۱

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۶ که یک سال جوان‌تر از ۶۱۵ است، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ طراحی و تولید شده است. ۶۱۶ یک به‌روزرسانی برای اسنپ‌دراگون ۶۱۵ محسوب می‌شود. تنها تفاوت این دو تراشه در فرکانس پردازنده‌ی اصلی ۴ هسته‌ای کم مصرف‌شان است. فرکانس این پردازنده که از معماری کورتکس A53 بهره می‌برد از ۱٫۰ به ۱٬۲ افزایش پیدا کرده است.

تابه‌حال از این دو تراشه در میان‌رده‌هایی استفاده شده که در مقایسه با سایر میان‌رده‌های بازار باید قدرت بیشتر و بازده بهتری داشته باشند. در کل می‌توان از G8 مصرف پایین، بازدهی مطلوب و چند وظیفگی کارآمدی را انتظار داشت. درنتیجه باید بتواند از پس کارهای روزمره و بازی‌های نسبتا سنگین به‌خوبی برآید.

البته پردازنده‌ی گرافیکی در این تراشه هم مثل اسنپ‌دراگون ۶۱۵، همان آدرنو ۴۰۵ است که نتیجه‌ی آن در آزمون پردازنده‌ی گرافیکی کمی ناامیدکننده بود. از طرف دیگر، سه گیگابایت رم جای هیچ‌گونه نگرانی از بابت کمبود حافظه را برای کاربران این گوشی باقی نمی‌گذارد. با این مقدار رم می‌توانید تعداد زیادی برنامه و بازی را باز نگه‌دارید و از روان بودن رابط کاربری لذت ببرید. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu نمره‌ی قابل‌قبول ۳۸۰۰۰ را کسب کرد. همچنین گوشی در شرایط مختلف پردازشی، تنها ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم شد.

Huawei_G8_Review_03

هواوی G8 با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی وارد بازار شده است که می‌توان آن را تا ۶۴ گیگابایت دیگر افزایش داد. با این گوشی می‌توانید از اینترنت نسل چهرم لذت ببرید. همچنین از دیگر مشخصات آن می‌توان به NFC اشاره کرد که در گوشی‌هایی با این بازه‌ی قیمتی کمتر به چشم می‌خورد.

اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵.۱ به همراه رابط کاربری «ایموشن» (Emotion) هم مثل گوشی‌های قبلی هواوی برای این گوشی در نظر گرفته‌شده‌اند. البته باید گفت این رابط کاربری برای اینکه با حال و هوای طراحی ظاهری G8 فلزی آن هماهنگ شود، دستخوش تغییراتی شده است. آیکون‌ها رنگ‌هایی در طیف طلایی، بژ و نوک‌مدادی مطابق با قاب پشتی گوشی دارند و با حالتی که شبیه به فلز باشند، طراحی‌شده‌اند. این هم‌خوانی آیکون‌ها با رنگ بدنه شاید جذاب باشد اما به‌نوعی از رنگ و لعاب رابط کاربری کاسته است. البته می‌توانید پوسته‌های دیگری را هم از بخش تنظیمات گوشی برای نمایش، انتخاب کنید. هیچ مورد جدید یا چشم‌گیر دیگری در رابط کاربری گوشی به چشم نمی‌خورد. درنهایت می‌توان گفت حرکت در بین منوها و رابط کاربری نرم و روان است و مکثی در انجام امور مختلف مشاهده نمی‌شود.

برای تامین انرژی G8، هواوی از یک باتری لیتیوم-پلیمری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است. این باتری با ظرفیت بالا می‌تواند تا نهایتا تا یک و نیم روز تامین‌کننده‌ی انرژی لازم برای استفاده معمولی از گوشی باشد.

نکته‌ی جالب در مورد این گوشی میان‌رده، حضور حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی‌اش برای امنیت بیشتر کاربران است. این حسگر از نوع لمسی و ۳۶۰ درجه است و سرعت و دقت بالایی در شناسایی و تشخیص اثرانگشت شما دارد. همچنین این حسگر می‌تواند تا ۵ انگشت را ثبت کند و در مواقع لزوم شناسایی کند. هواوی در مقایسه با سایر شرکت‌ها، پا را کمی فراتر گذاشته و برای این حسگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی را تدارک دیده است. با کشیدن از بالا به پایین روی سنسور، نوار اعلان‌ها را فراخوانی کنید. البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. با این حسگر می‌توانید در مواقعی که گوشی زنگ می‌خورد به آن پاسخ دهید، تصویر ثبت کنید یا حتی صدای زنگ هشدار را ساکت کنید. توجه داشته باشید برای انجام این کارها حتما لازم نیست اثرانگشتی تعریف‌شده باشد و این امکانات در صورت فعال‌سازی در تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض با این حسگر قابل اجرا هستند.

صفحه‌نمایش: پهن‌تر از حد معمول

پهن بودن نمایشگر G8 یکی از مواردی است که آن را از سایر گوشی‌های هم رده‌اش متمایز می‌کند. این نمایشگر در مقایسه با سایر گوشی کمی پهن‌تر است و این مورد باعث می‌شود تا قاب گوشی هم پهن‌تر از حد معمول به نظر رسد. نمایشگری ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ که می‌تواند ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد، برای G8 در نظر گرفته‌شده است. این نمایشگر می‌تواند پاسخ مناسبی برای بازی کردن، مطالعه‌ی متون و وب‌گردی باشد. در کنار این نمایشگر بزرگ و در نظر گرفتن قابلیت استفاده از شبکه‌ی ۴G و سخت‌افزار مناسبی که برای G8 در نظر گرفته‌شده است، مطالعه، بازی و وبگردی، لذتی در G8 لذتی بیشتر دارند.

Huawei_G8_Review_06

این نمایشگر پنل LCD دارد و از فناوری IPS بهره می‌برد. همچنین هواوی برای محافظتش از محافظ‌های معروف گوریلا گلس استفاده کرده است. علاوه بر این محافظ‌، پوششی مقاوم در برابر خراش هم از نمایشگر G8 محافظت می‌کند. جلوه‌ی بصری نمایشگر عالی به نظر می‌رسد، دیدن تصاویر از زویا هم بدون مشکل امکان‌پذیر است. اما تنها موردی که می‌تواند کمی کاربران را آزار دهد روشنایی کم نمایشگر است که در محیط‌های باز یا زیر نور خورشید، کاملا به چشم می‌آید.

دوربین: ۱۳ مگاپیکسلی از جنس سونی

سنسور IMX278 ساخت شرکت سونی برای دوربین اصلی هواوی G8 در نظر گرفته‌شده است. این سنسور در کنار لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل ثبت کند. در کنار این دوربین، فلشی از نوع LED با دورنگ سفید و زرد هم وجود دارد. البته باید گفت تصاویر G8 به‌اندازه‌ی کافی روشنایی دارند و در بسیاری از مواقع، نیاز به این فلش احساس نمی‌شود.

تصاویر این دوربین از کیفیت عالی برخوردارند و می‌توانید از ثبت تصاویر با کیفیت، در هر شرایطی اطمینان داشته باشید. اما در اصل نور به‌صورت محسوسی در کیفیت تصاویر دخیل است و با نور بهتر به‌طور حتم تصاویر بهتری هم تحویل می‌گیرید.

Huawei_G8_Review_05

رابط کاربری دوربین همچنان یک کپی بسیار نزدیک از رابط کاربری دوربین آیفون است. امکانات چشم‌گیر جدیدی در این رابط کاربری وجود ندارد. حالت‌های «نقاشی با نور» (Light Painting) و حالت جدید «عکاسی از غذا» (Good Food) مواردی هستند که در بخش دوربین جالب به نظر می‌رسند. همچنین امکان عکاسی HDR، پاناروما، عکاسی همراه با افکت زیبایی، عکاسی در شب و همچنین حالت فوکوس روی «تمامی نقاط تصویر» (All Focus) هم در رابط کاربری دوربین به چشم می‌خورند. برای دسترسی سریع به دوربین هم می‌توانید از میانبر دو بار فشردن کلید ولوم پایین استفاده کنید.

سنسوری با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 و با رزولوشن ۵ مگاپیکسل برای دوربین سلفی این گوشی انتخاب‌شده است. این دوربین می‌تواند در شرایطی که نور کافی در محیط وجود دارد تصاویر سلفی مطلوبی ثبت کند.

جمع‌بندی

شاید بتوان G8 را یک کپی نه‌چندان برابر اصل از گوشی هواوی میت S دانست. بسیاری از قسمت‌های این گوشی شباهت زیادی به گوشی میت S دارند درحالی‌که بازه‌ی قیمتی G8 پایین‌تر از میت S است. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Full HD، حسگر اثرانگشت و بدنه‌ای تمام فلزی از مواردی هستند که باعث می‌شود این گوشی شباهت زیادی به میت S داشته باشد. البته طراحی چشم‌نواز G8، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دارگون ۶۱۶، رابط کاربری ایموشن و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی امکاناتی هستند که در گوشی‌های میان‌رده با این بازه‌ی قیمتی کاربران را به سمت خود جذب می‌کنند. اگر به میان‌رده‌ای فلزی، با نمایشگری بزرگ، سخت‌افزار مناسب و خوش‌ساخت نیاز دارید، در خرید این گوشی شک نکنید.

برای مشاهده‌ی اطلاعات بیش‌تر و خرید اینترنتی هواوی G8 بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

More_in_Digikala

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar salo

    سلام وخسته نباشید من این گوشی رو خریدم تقریبا سه هفته هست اندرویدشم شش هست یه مشکل جدی باهاش دارم که برام خیلی ناراحت کنندست اونم اینترنت و دانلود کردنش هست وقتی دانلود میزن خود به خود خاموش میشه ومن مدام باید چک کنم. که خاموش نشده باشه من هوواوی g610داشتم واین مشکل رو نداشتم فیلمهای دو گیگ رو میزدم دانلود و راحت میخوابیدم تا صبح دان میشد ولی این گوشی خاموش میکن با admدان میکنم چندبار نسخه جدیدشم گرفتم ونصب کردم گفتم شاید از اون باشه ولی جور دیگه هم امتحان کردم همین مشکل رو داره میشه راهنمایی کنیدچیکار کنم

    1. Avatar آیدین

      با سلام در آندروید ۶ باید به برنامه ها اجاره روشن بودن بدید که وقتی قفل بسته است کار انجام بدن
      برای این کار به تنظیمات باطری و برنامه روجوع کن

    2. Avatar محمد مهدی

      ADM pro رو دانلود کن عزیزم ..

  2. Avatar حامد

    این گوشی بهترین گوشی توی این رده قیمته. اگر میخواهید توی همین رده سخت افزاری گوشی سامسونگ بگیریم باید سری به a7 2016 بزنید. مشخصاتشون با هم مو نمیزنن! مال خودم g8 و مال پسر عموم a7 2016 هست و اینقد مقایسه کردیم هنگ کردیم :دی

  3. Avatar بهزاد

    سلام.من این گوشیو خریدم. راضیم فقط با یه چیز خیلی مشکل دارم.مسیج تو تلگرامم بعضی وقتها نمیاد و به محض اینکه تلگرامو باز میکنم میاد.لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه.تو پاور سیوینگ هن رفتم و درست کردم از اونجا

  4. Avatar نیلوفر

    این گوشی هنگ میکنه:؟

    1. Avatar رضا

      سلام من این گوشیو دارم زیاد لگ داره

  5. Avatar محمد مهدی

    سلام.این گوشی داغ میکنه؟

    1. Avatar رضناو

      به هیچ عنوان.من دارمش

    2. Avatar A.v

      سلام زیاد استفاده کنید داغ می کنه باید کلین مستر بزنید مامانم داره

  6. Avatar shabnam

    محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه‌ی جانبی با هم ادغام شده‌اند و در یک شیار قرار دارند. البته محل قرارگیری سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی یکی است و شما نمی‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت در کنار کارت حافظه‌ی جانبی بهره ببرید. ” سلام این مطلب یعنی اینکه نمیشه از دو سیمکارت همزمان استفاده کرد؟

    1. Avatar رضناو

      البته یا کارت مموری یا سیم کارت دوم.

  7. Avatar amir

    سلام دوستان من می خوام هرچه سریعتر گوشی بگیرم میشه تست کنید ببینید میکروفن این گوشی برای ضبط صدا چطور هست . برای دانشگاه میخوام. چون گوشی سامسونگ دیدم که خیلی با کیفیت ضبط کرده بخاطر همین توقعم زیاد هست .بیزحمت با دقت تست کنید.

    1. Avatar مهدی

      پسر خوب گوشی میخای فقط سامسونگ کامله همه گوشیا که خوب به نظر میان ی ایراد دارن لااقل . گوشی باقیمت خوب میخای و امکانات عالی برو galaxy a8 بگیر . ولی قیمتش برات مهمه دیگه باید اگه ارزون میخای هوآوی بگیری که رابط کاربری آزار دهنده ای داره ولی گوشی خوبیه ولی باز تست نکردیم ایراداشو ببینیم … با تشکر

    2. Avatar Ali

      به مراتع میفیت هواوی از سامسونگ بهتره (تو قیمت برابر)

    3. Avatar رضناو

      آره. شنیدم میشه.با همین گوشی دارم بهت پیام میدم . تازه خریدمان دارمش این گوشی. البته میگن میکروفون برای ضبط زیاد خوب نیست ولی من راضیم کیفیتی خوبه.شاید ضبط سامسونگ بهتر باشه

  8. Avatar علیرضا

    به اندروید ۶ اپدیت میشود؟

    1. Avatar رضناو

      آره. شنیدم میشه.با همین گوشی دارم بهت پیام میدم . تازه خریدم

      1. Avatar محمد علی لطفی

        اقا گوشی شما داغ میکنه؟من تازه گرفتم گوشیمو تلگرامم میرم داغ میشه گوشیم

    2. Avatar رضناو

      آره هوآوی این گوشی را در لیست ارتقا به اندرویید ۶ قرار داده

  9. Avatar حسین

    “پهن بودن نمایشگر G8 یکی از مواردی است که آن را از سایر گوشی‌های هم رده‌اش متمایز می‌کند.”
    وقتی رزولوشن تصویر ۱۰۸۰در۱۹۲۰هست ،این جمله که صفحه این گوشی نسبت به بقیه پهنتره دیگه یعنی چی؟
    یعنی نسبت تصویر ۹:۱۶ نیست و مثلا ۱۶:۱۰ هه؟! یعنی پیکسلا از عرض کشیده تر شدن؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه