نقد و بررسی هواوی Honor 7 در دیجی‌کالا مگ

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

شرکت «هواوی» (Huawei) با انتخاب زیر برند «آنر» (Honor) برای گوشی‌های رده‌بالا و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌اش، تصمیم دارد تا این محصولات را با نام و نشانی ویژه در بازار معرفی کند. تا به امروز از سری آنر در حدود ۲۲ گوشی تولید شده، گوشی‌هایی که بعضا در کلاس لوکس و با سخت‌افزار عالی طراحی و ساخته شده‌اند. در «آنر ۷» (Honor 7)، هواوی سعی کرده تا گوشی را با تمام استانداردهای قابل‌قبول و امکانات مشتری‌پسند روانه‌ی بازار کند. طراحی زیبا، امنیت بالا، سخت‌افزار قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت، نمونه‌هایی از این امکانات هستند. با دیجی‌کالا مگ در نقد و بررسی هواوی آنر ۷ همراه شوید.

طراحی و کیفیت ساخت

اولین حسی که هنگام به‌دست گرفتن گوشی خواهید داشت، حس استحکام و یکپارچگی است. نزدیک به لبه‌های قاب پشتی آنر ۷ در چپ و راست، انحنای ماهرانه‌ای وجود دارد. علاوه بر این انحنا، فلز در لبه‌ها تراش‌خورده تا هم در دست گرفتن گوشی را ساده‌تر کند و هم به زیبایی‌اش بیافزاید.

Huawei_Honor_7_Review_05

کلیدها در جای مناسبی قرار دارند و یک کلید اضافی هم در مقایسه با سایر گوشی‌ها روی لبه‌ی سمت چپ قرار داده شده است. هواوی این کلید را «کلید هوشمند»‌ (Smart Key) نامیده است. این کلید می‌تواند تا سه عملیات مختلف را انجام دهد. یک‌بار فشردن، دو بار فشردن و فشردن و نگه‌داشتن‌اش، سه نوع عملکرد را مشخص می‌کنند. در هرکدام از این حالت‌ها می‌توانید ثبت تصویر، ضبط صدا، روشن کردن چراغ‌قوه و تهیه‌ی اسکرین‌شات را انتخاب کنید. همچنین امکان باز کردن هرکدام از برنامه‌های گوشی با استفاده از این کلید امکان‌پذیر است.

برای دو سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی تنها یک شیار در نظر گرفته شده، که به زیبایی گوشی کمک می‌کند. البته جای سیم‌کارت دوم فقط یک کاربرد دارد؛ فقط می‌تواند برای کارت حافظه‌ی جانبی یا سیم‌کارت دوم مورداستفاده قرار گیرد.

درمجموع طراحی این گوشی، عالی و درجه‌یک به نظر می‌رسد. ضخامت ۸٫۵ میلی‌متری و وزنی نزدیک به ۱۶۰ گرم، از دیگر ویژگی‌های ظاهری جدیدترین آنر هواوی، هستند.

هواوی در مقایسه با سایر شرکت‌ها، پا را کمی فراتر گذاشته و برای حسگر انگشت Honor 7 ویژگی‌های منحصربه‌فردی را تدارک دیده است. با یک‌بار لمس می‌توانید به منوی قبلی برگردید، با لمس و نگه‌داشتن انگشت‌تان روی حسگر می‌توانید به خانه بازگردید، با کشیدن از بالا به پایین روی سنسور نوار اعلان‌ها را فراخوانی کنید و با لمس از پایین به بالا، بخش مدیریت برنامه‌ها را بازکنید.

Huawei_Honor_7_Review_03

البته کار به همین‌جا حتم نمی‌شود. با این حسگر می‌توانید در مواقعی که گوشی زنگ می‌خورد به آن پاسخ دهید، تصویر ثبت کنید یا حتی صدای زنگ هشدار را ساکت کنید. شاید این ویژگی‌ها در نگاه اول کارآمد به نظر نرسند، اما وقتی کمی با آن ارتباط برقرار کنید، دیگر نمی‌توانید از این ویژگی‌ها استفاده نکنید.

عملکرد سخت‌افزاری

چند سالی می‌شود که هواوی هم مثل سامسونگ و اپل به این نتیجه رسیده تا از تراشه‌های اختصاصی‌اش استفاده کند. تراشه‌ی ۶۴ بیتی و قدرتمند «های‌سیلیکون ۹۳۵» (HiSilicon 935) که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ تولیدشده، در آنر ۷ مورداستفاده قرار گرفته است. این تراشه قبلا فقط در دو محصول دیگر یعنی هواوی P8 و Mate S هم استفاده شده بود. این تراشه دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با کورتکس A53 دارد که با فرکانس‌های ۱٫۵ و ۲٫۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. بعد از آزمون‌هایی که در دیجی‌کالا روی این تراشه انجام شد، مشخص شد پردازنده‌ی گرافیکی آنر ۷ آن‌طور که بایدوشاید قدرتمند نیست. این تراشه در آزمون‌های مختلف تنها ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم شد.

این گوشی سه گیگابایت رم در نظر دارد و در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده، نسخه‌ای که در دیجی کالا مورد نقد و بررسی قرار گرفت از نوع ۱۶ گیگابایتی بود که تنها حدود ۱۰ گیگابایت از این حافظه در دسترس است.

Huawei_Honor_7_Review_01

برای آنر ۷ از نسخه‌ی ۳٫۱ «رابط کاربری ایموشن» (Emotion UI) در نظر گرفته شده است. سیستم‌عامل این گوشی اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵.۰.۲ است. رابط کاربری آنر ۷ کمی با نسخه‌ی قبلی‌اش تفاوت دارد، اما این تفاوت‌ها آن‌قدر به چشم نمی‌آیند. تغییراتی در طراحی آیکون‌ها و استفاده از چند افکت جدید هنگام تعویض صفحات منو از این تغییرات هستند.

Huawei_Honor_7_Review_04

با این گوشی می‌توانید تا تقریبا ۹ ساعت مکالمه مداوم داشته باشید. این زمان برای گوشی‌های امروزی عالی به نظر می‌رسد. باتری غیرقابل تعویض از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی نه تنها می‌تواند زمان طولانی را برای مکالمه دوام بیاورد، بلکه می‌تواند تا ۱۴ روز گوشی شما را در حالت آماده‌به‌کار نگه دارد.

آنر ۷ از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. در این گوشی امکان استفاده از اینترنت پرسرعت «نسل چهارم» (۴G) هم وجود دارد. البته باید گفت این گوشی مجموعه‌ی کاملی از فن‌آوری‌های ارتباطی دارد؛ مادون‌قرمز برای کنترل لوازم صوتی و تصویری، Wi-Fi برای اتصال به اینترنت بی‌سیم، بلوتوث، رادیو و همچنین NFC این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

دوربین

علاوه بر تمامی امکانات، هواوی برای دوربین‌های این گوشی هم کم‌کاری نکرده است. استفاده از دوربینی با حسگر ۲۰ مگاپیکسل که با فلشی از نوع LED دوگانه همراه شده، برای آنر ۷ کاملا مطلوب به نظر می‌رسد. این سنسور ساخت شرکت سونی با نام مدل IMX230 است که با لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد. این دوربین با لایه‌ای از کریستال یاقوت کبود پوشانده شده، تا برابر خراش از آن محافظ کند.

Huawei_Honor_7_Review_07

در رابط کاربری دوربین، حالت‌های «نقاشی با نور» (Light Painting) و حالت جدید «عکاسی از غذا» (Good Food) مواردی هستند که در بخش دوربین جالب به نظر می‌رسند. همچنین امکان عکاسی HDR، پاناروما، عکاسی همراه با افکت زیبایی، عکاسی در شب و همچنین حالت فوکوس روی تمامی نقاط تصویر هم در رابط کاربری دوربین به چشم می‌خورند. حالت‌های فیلم‌برداری سریع و همچنین با سرعت آهسته هم در رابط کاربری این دوربین گنجانده شده‌اند. برای دسترسی سریع به دوربین هم می‌توانید از میانبر دو بار فشردن کلید کم کردن صدا استفاده کنید.

کیفیت تصاویری که این دوربین ثبت می‌کند بسیار خوب هستند. البته نباید از فاکتور نور برای ثبت تصاویر باکیفیت غافل شویم. اگر نور کافی هنگام عکاسی وجود داشته باشد، به‌طور حتم تصاویر شفاف، با تراز سفیدی مناسب و خوش‌رنگ و لعاب را تحویل خواهید گرفت. اما اگر نور کافی نباشد، حتی با استفاده از فلش و حالت عکاسی در شب هم، تصاویر همراه با نویز ثبت می‌شوند.

Huawei_Honor_7_Review_06

دوربین سلفی هم حرف‌هایی برای گفت دارد. حسگری با رزولوشن ۸ مگاپیکسل که با لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 همراه شده، برای دوربین سلفی این گوشی انتخاب شده است. هواوی برای این دوربین فلشی از نوع LED در نظر گرفته تا خیال کاربران را از ثبت تصاویری شفاف، با روشنایی کافی و باکیفیت راحت کند. برای این دوربین حالت جدیدی در نظر گرفته تا در هنگام ثبت تصویر بتوانید تغییراتی مثل بزرگ یا کوچک کردن چشم‌ها، عریض یا باریک کردن صورت، سیاهی یا سفیدی پوست و حتی روشن کردن چشم‌ها را اعمال کنید.

Huawei_Honor_7_Review_09

صفحه‌نمایش

تنها قسمتی که در این گوشی که تغییرات کمتری در مقایسه با نسل گذشته را تجربه کرده، نمایشگر ۵٫۲ اینچی‌اش است. این نمایشگر که رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد، می‌تواند تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد. البته باید گفت پنلی که برای آنر ۷ استفاده شده از فناوری IPS-NEO بهره می‌برد. در این فناوری برخلاف IPS، هنگام مشاهده‌ی تصاویر از زاویه‌های خیلی بسته، رنگ‌های خود حفظ می‌کند. حسگر روشنایی این گوشی حساسیت بالایی دارد و به کوچک‌ترین تغییر نور محیط واکنش نشان می‌دهد که این مورد در نوع خود قابل‌توجه است. روشنایی این نمایشگر هم آن‌قدر که بایدوشاید زیاد نیست و زیر تابش نور خورشید، احتمالا شما را برای مشاهده‌ی محتویاتش با مشکل مواجه خواهد کرد.

جمع‌بندی

یکی از شرکت‌هایی که این روزها، می‌توان پیشرفت را در محصولاتش دید، هواوی است. بدنه‌ی تمام فلزی با طراحی زیبا و درعین‌حال سبک و مقاوم، حسگر اثرانگشت سریع و دقیق، نمایشگری ۵٫۲ اینچی با فن‌آوری IPS-NEO، دوربین اصلی ۲۰ و سلفی ۸ مگاپیکسلی، سخت‌افزار قدرتمند و سه گیگابایت رم می‌توانند مشخص کنند که هواوی تا چه میزان به دنبال تولید گوشی‌های باکیفیت و به‌روز است.

Huawei_Honor_7_Review_02

در کنار مشاهده‌ی مشخصات این گوشی، می‌توانید نگاهی هم به مشخصات «هواوی P8»، «ال‌جی G3» و «سامسونگ گلکسی S5» داشته باشید. بااین‌وجود، آنر ۷ در این بازه‌ی قیمت، به‌راحتی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

برای مشاهده‌ی اطلاعات بیش‌تر و خرید اینترنتی هواوی آنر ۷، بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

Huawei Honor 7 Digikala

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین

    خدایی جواب بدید
    من گوشیم مشکل باتری خور داره . روزی دوبار میزنم شارژ. بعضی از دوستان گفتن که مشکلشون حل شده چجوری ؟ خدایی اگه بلدید کامل جواب بدید
    ممنون

  2. Avatar بابک

    آیا دوربین این گوشی زوم اپتیکال دارد یا خیر

    1. Avatar علی

      خیر ندارد

  3. Avatar ali

    عالی بود ممنون

    honor6 که عالی بود اینم قطعا عالیه طراحیش هم قشنگه

    1. Avatar علی

      هواوی هم شد گوشی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه