مایکروسافت می‌خواهد با برنامه‌ی جدیدش اخبار را برای شما بخواند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت همیشه برنامه‌ها و ویژگی‌های جدیدی را آزمایش می‌کند و اکنون هم مشغول کار روی برنامه‌ی NewsCast برای ارایه‌ی اخبار است.

شرکت مایکروسافت قصد دارد برنامه‌ای به نام «نیوزکست» (NewsCast) ارایه کند که اخبار مهم روز را برای کاربران می‌خواند.

 به گزارش وب‌سایت Neowin، برنامه‌ی NewsCast پلی‌لیستی از خلاصه‌ی اخبار جدید تهیه می‌کند و آنها را برای شما می‌خواند. این برنامه در یکی از صفحه‌های دامین Microsoft Azure برای دانلود گذاشته شده بود. مایکروسافت در آن صفحه اشاره کرده بود که برنامه‌ی NewsCast توسط تیم «بینگ» (Bing) طراحی شده است. هدف از طراحی این برنامه این است که افراد از زمانی که صرف رفت و آمدهای روزانه می کنند، استفاده‌ی مفید ببرند، به عنوان مثال شما می‌توانید حتی هنگام رانندگی به اخبار روز گوش دهید. متاسفانه، دیگر امکان دانلود وجود ندارد، اما اعضای تیم Neowin موفق شدند از صفحه‌ی مربوط به دانلود اسکرین‌شات بگیرند.

newscast-image

نیوزکست از نرم‌افزار متن-به-سخن بینگ (Bing) استفاده می‌کند تا اخبار را به مدت ۳۰ ثانیه بلند بخواند، هرچند که صدای آن به اندازه‌ی کورتانا طبیعی نیست. برنامه‌ی خبری مایکروسافت این امکان را به شما می‌دهد که خلاصه‌ی اخبار را ذخیره کنید تا بعدا هم به آن دسترسی داشته باشید؛ همچنین یک کلید بازخورد دارد که نظرسنجی‌های سه سوالی را در اختیار آزمایش‌کنندگان قرار می‌دهد. نکته‌ی جالب اینجاست که این برنامه که در Azure گذاشته شده بود، تنها برای دستگاه‌های مجهز به iOS قابل دانلود بود؛ البته شاید این موضوع به خاطر این است که اکثر کارکنان یا آزمایش‌کنندگان مایکروسافت از آیفون و آیپد استفاده می‌کنند. در این میان فیس‌بوک هم روی یک برنامه‌ی خبری کار می‌کند و به این ترتیب، دو شرکت مایکروسافت و فیس‌بوک در این زمینه رقیب یکدیگر خواهند بود.

منبع: Neowin

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما