برنامه‌ی دیجی‌کالا برای فروش خودروهای ساخت داخل چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در حال حاضر همه‌ی خودروهای موجود برای فروش در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا وارداتی هستند. خودروهایی از برندهای مشهور مثل کیا، هیوندای و در آینده برندهای شناخته‌شده‌ی دیگری که از مبادی معتبر و دارای مجوز وارد کشور می‌شوند. دیجی‌کالا در مرحله‌ی ابتدایی، فروش خودروهای وارداتی را در دستور کارش قرار داده و فروش خودروهای ساخت داخل را به آینده موکول کرده است.

علت این تصمیم نظام‌مند بودن و سهولت خرید خودروهای ساخت داخل در مقایسه با خودروهای وارداتی است. خودروهای داخلی توسط شرکت‌های بزرگی مثل ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو و خودروسازان نام‌آشنای دیگر تولید می‌شوند. خودروسازانی که دارای سامانه‌ی فروش و خدمات پس از فروش ریشه‌دار و گسترده هستند.

مدل‌های مختلف خودروهای داخلی، ویژگی‌های فنی و قیمت آن‌ها تا حد زیادی برای مردم شناخته شده است. بنابراین دیجی‌کالا در گام اول سراغ سهمی از بازار خودرو رفته که پیچیدگی بیش‌تری در آن وجود دارد. بازار خودروهای وارداتی که طبق آمار منابع مختلف، از نظر تعداد کم‌تر از ۵ درصد بازار خودروی کشور را در اختیار دارد.

به دلیل پیچیدگی‌هایی که در خرید خودروهای وارداتی وجود دارد، دیجی‌کالا تصمیم گرفت که در گام اول فروش آن‌ها را در برنامه‌ی خودش قرار بدهد. این پیچیدگی‌ها شامل تنوع زیاد در مدل‌ها، گوناگونی آپشن‌ها، تنوع قیمت، نوسان قیمت و رقابت شدید چند مدل در سطوح قیمتی مشابه است.

بعلاوه بیش‌تر مردم به صورت روزمره کم‌تر سوار خودروهای وارداتی می‌شوند و در کل ممکن است آشنایی زیادی با آن‌ها نداشته باشند. بنابراین سازوکارهای محتوایی معمول دیجی‌کالا مثل نمایش قیمت قطعی، جدول مشخصات فنی، امکان مقایسه‌ی دو یا چند کالا، گالری تصاویر و نقد و بررسی تخصصی، مشتریان بالقوه را کاملا با ویژگی‌ خودروها آشنا می‌کنند. مشتری‌های قطعی هم همان تجربه‌ی خرید آسان، سریع و بی‌دغدغه‌ از دیجی‌کالا را در خرید خودرو تکرار می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌001

خودروهای داخلی و ارزان؟ چرا که نه!

علی‌رغم اولویت دیجی‌کالا به فروش خودروهای وارداتی، درباره‌ی بحث فروش خودروهای ساخت داخل باید بگوییم، چرا که نه؟ با وجود امکان‌ خرید آسان خودروهای داخلی در سراسر کشور، دیجی‌کالا هم می‌تواند در راستای «حمایت از کالای با کیفیت ایرانی» در فروش خودروهای داخلی که سطح کیفی بالایی دارند، سهیم باشد. بنابراین در صورت تمایل خودروسازان داخلی، دیجی‌کالا می‌تواند به عنوان پایانه‌ای معتبر برای فروش محصولات با کیفیت آن‌ها، اقدام کند. محصولاتی با کیفیت که باید طبق استاندارد‌های دیجی‌کالا به دست مشتری برسند. استانداردهایی که در فروش خودرو، شامل طی مراحل اداری کوتاه، شماره‌گذاری در کم‌ترین زمان و تحویل سریع خودرو به مشتری می‌شوند.

در صورت ورود محصولات خودروسازان داخلی به دیجی‌کالا، امکان فروش خودروهای ارزان‌تر هم فراهم می‌شود. در هر صورت در حال حاضر قیمت فروش خودروهای خارجی در کشور ما خیلی بیش‌تر از قیمت بین‌المللی آن‌هاست و علی‌رغم تلاش دیجی‌کالا برای فروش خودروهای خارجی باکیفیت ارزان‌تر، باز هم این خودروها از توان خرید بخش زیادی از مردم کشور خارج هستند.

بنابراین هرچند به دلایل زیادی دیجی‌کالا کار خود را از فروش خودروهای وارداتی شروع کرده، ولی کاملا برای فروش خودروهای ارزان‌تر و باکیفیت داخلی طبق استانداردهای مشتری‌مدارانه‌ی دیجی‌کالا آمادگی دارد.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. رضا

    دیجیکالا اگر بتونه خودروهای داخلی رو با قیمت نزدیک به قیمت کارخونه بفروشه میتونه سهم زیادی در کوتاه کردن دست دلال ها و نمایندگی هایی که به بهونه های مختلف از جمله نداشتن ظرفیت ثبت نام به مردم ماشین نمیفروشن داشته باشه.
    به امید موفقیت شما در همه زمینه ها

  2. armin

    به نظرمن دیجی کالا تاثیر بزرگی در فرهنگ خرید اینترنتی و استفاده مردم از کالای اورجینال داشته
    کاری کرده که میشه با خیال راحت محصول اورجینال از سایت تحویل بگیری نه جنس تقلبی و بی کیفیت

    به نظرم دیجی کالا باید به تولید کنندگان خودروی داخلی برنامه ای تهیه کند تا خودرو سازان به فکر تولید با کیفیت بالا و قیمت مناسب و ظاهر درست شود استانداردی که همه دنیا رعایت می کنند جز کشو ایران…..

  3. علی

    از نظر بنده با توجه سرمایه سرشار علمی پرسنل دیجیکالا و سرمایه و توان مالی آن شرکت محترم، پیشنهاد میکنم به جای صرفا فروش محصولات، روند مونتاژ و یا حتی تولید برخی محصولات را پیش بگیرید تا علاوه بر فروش محصولات با کیفیت، تولید محصولات با کیفیت را هم آغز کند تا منشأ خیر و برکت برای ایران عزیز باشد.
    با احترام

    1. مؤید عُـذار

      موضوع فروش و عرضه با مقوله مونتاژ یا ساخت و تولید، تفاوت ماهوی دارند! وقتیکه یک فروشنده، خود، تولیدکننده نیز باشد؛ طبعاً تمایل به فروش محصول تولیدی خودش خواهد داشت. حال اگر بنا باشد که این فروشنده، محصولات مشابه ولی از تولیدکنندگان دیگر را نیز بفروشد؛ مسلماً کفه فروش را به سمت محصول خود سنگینتر خواهد نمود!

      ضمناً باید توجه داشت «دیجی کالا» یک فروشنده حرفه ای است که اقدام به نقد و بررسی محصول و انعکاس نظرات خریداران مینماید. خب، در صورت نقد و بررسی محصول تولیدی خود، نمیتوان به جانبدارانه نبودن چنین نقدی اعتماد نمود! انگشت اتهامِ عدم نقد منصفانه، رو به «دیجی کالا» نشانه خواهد رفت!

      … و البته، سعی یک تولیدکننده برای فروش حتمی محصول خود (که مالک محصول تولیدی خود بوده و ضمن کسب سود در فروش آن، در صورت عدم فروش، با ضرر مالی معتنابهی مواجه خواهد شد) منطقی و قابل درک است که این با سیاست فروشِ صرف، مغایرت دارد؛ زیرا در صورت فروش نرفتن یک محصول، فروشنده، آنرا به تولیدکننده یا عرضه کننده عمده آن، عودت میدهد.

      مسلماً سلیقه خریداری که دغدغه مالی ندارد با خریداری که سلیقه و خرید وی متأثر از توان مالیش میباشد؛ متفاوت است. ارائه محصولاتی که جوابگوی نیاز یکسان هر دو گروه باشد؛ از عهده کمتر تولیدکننده ای بر می آید. اما دست یک فروشنده صرف، باز است زیرا میتواند یک محصول را با انتخاب از تولیدکنندگان مختلف، با بازه قیمتی گسترده ای به معرض فروش برساند و جوابگوی طیف گوناگون خریداران باشد.

      به نظر اینجانب امر تولید با سیاستهای اصولی و بنیادین «دیجی کالا» همسو نیست و همان بهتر که تولید را به تولیدکنندگان بسپارد و در مقوله فروش به حیات خود ادامه دهد. تولید، هزار و یک مشکل دارد؛ در ایران، هزار و دو!! که بتدریج «دیجی کالا» را خواهد فرسود …

      «دیجی کالا» با گسترش سطح عرضه، تنوع محصولات (با ارائه انواع مدلها و آپشنهای مختلف اعم از سایز، رنگ، جنس، طرح و …) و جذب خریدار بیشتر از هر قشر و با هر توان مالی، آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

  4. مهدی

    قسطی لدفن
    البته با درصد سود کارخونه ای حداکثر نه لیزینگی.

  5. محسن حسینی

    خودروهای داخلی مگه استاندارد هم دارن ؟

  6. سیروس

    از تلاش شما بسیار قدردانی می کنیم، ولی بنظر نمیاد که موفق به فروش خودروهای داخلی شوید، مافیای خودروسازی و شرایط قیمت گذاری خودروهای داخلی بنظر نمیاد امکان فروش تمامی محصولات داخلی برای دیجیکالا فراهم بشه. منظور محصولات پرفروش و پرطرفدار، بهرحال آرزوی موفقیت دارم برای گروه دیجیکالا

  7. علی اولیایی

    با سلام، بسیار کار جالبیست عرضه خودرو در دیجی کالا ….
    سوالی که ممکنه برای اکثر کاربران پیش آید اینست که روند (های) قانونی خودرو شامل: پلاک گذاری و سند خودرو به چه شکل است ؟!

    ممنون

  8. مهدی

    مبارکه
    امیدوارم به زودی هواپیما هم بفروشید !!!

  9. عباس شفیعی

    سلام
    پیشنهاد می کنم برای خودرو های ساخت داخل در اولویت برای خودروهایی برنامه ریزی کنید که بازار داخلی آن ها بکر و تازه باشد . به طور مثال دانشگاه آزاد قزوین در حال انجام مقدمات برای تولید خودروهای کوچک الکتریکی است . دیجی کالا می تواند با کسب امتیاز توزیع این خودروها ، با حداقل هزینه های فروش ، آن را به دست مصرف کننده ی واقعی برساند .

  10. میثم

    با سلام؛ متاسفانه فکر نمیکنم خودروسازان داخلی حتی کوچکترین علاقه ای به همکاری داشته باشند چرا که این نوع فروش با سیاست فروش قطره چکانی و تشنه نگه داشتن بازار و تلاش مشتریان برای خرید خودرو و بالا نگه داشتن قیمت بازار نسبت به کارخونه برای خودروهایی که طرفدار بیشتری دارند مغایرت داشته و باعث بر هم زدن این تعادل میشود.
    در هر صورت امیدواریم روزی برسه که این سیاست های اشتباه کنار گذاشته بشه و مردممون بتونن حداقل در خرید خودروهای وطنی ارامش داشته باشند.

  11. محمد

    سلام و خسته نباشید جانانه خدمت دیجیکالا عزیر.
    به نظر من بسیار کار ارزشمندی است.
    ولی با این کیفیت پایین خودرو داخلی به جایی نمیرسید.
    ای کاش دیجیکالا موتور سیکلت هم در سایت موجود کرده و بفروشد.

    1. حبیب دادخواه

      موتورسیکلت برقی به عنوان مثال

  12. جواد

    با سلام و عرض خسته نباشید
    منظورتون از خودرو یا کیفیت داخلی چیه؟یه همچین چیزیم هست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه