اجرای برنامه‌ی ردیابی راننده‌ها در نیویورک

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در تلاش برای درک بهتر عادت‌های رانندگی ساکنان نیویورک سیتی، قرار است رانندگی ۴۰۰ نفر در این شهر زیر نظر قرار گرفته شود.

مسوولان سازمان حمل و نقل شهری نیویورک برای مقابله با ترافیک سنگین شهری، عادت‌های رانندگی ۴۰۰ راننده‌ی داوطلب را زیر نظر می‌گیرند.

در طول این آزمایش عواملی مثل اوج ساعات شلوغی، حداکثر سرعت و حتی میزان مصرف سوخت رانندگان زیر نظر قرار گرفته می‌شود. این برنامه «رانندگی هوشمند» نام دارد و آن دسته از رانندگانی که در آن شرکت می‌کنند برای بیمه‌ی خودروی‌شان تا ۳۰ درصد تخفیف می‌گیرند. همچنین یک پاداش تشویقی به ارزش ۲۵ دلار هم به آنها اهدا می‌شود.

یکی از مقامان سازمان حمل و نقل نیویورک می‌گوید از حتی زمان‌هایی که رانندگان یک دور تند می‌زنند یا ناگهان ترمز می‌گیرند داده جمع‌آوری خواهد شد. هدف چنین کاری این است که دست‌اندرکاران حمل و نقل و ترافیک شهری درک بهتری از نحوه‌ی رانندگی افرادی که هر روز در این شهر رانندگی می‌کنند، داشته باشند.

هدف نهایی هم این است که از این اطلاعات و داده‌ها برای حل مشکلات ترافیکی مثل ترافیک بد نیویورک استفاده کنند. راننده‌ها باید در مورد عادت‌های درست رانندگی آموزش ببینند. همچنین برنامه‌هایی برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS مثل Dash، Metropia و Commute Greener وجود دارد که می توان از آنها نکات مفیدی درباره‌ی رانندگی شهری یاد گرفت.

این برنامه‌ی آزمایشی تا یک سال اجرا خواهد شد و در شهریور سال آینده پایان خواهد یافت. در تمام طول این دوره رانندگان شرکت‌کننده باید دستگاهی را به پورت دیاگ وصل کنند. این دستگاه می‌تواند می‌تواند داده‌های را به هم به گوشی راننده و هم به سرور «رانندگی هوشمند» ارسال کند.

برخی از افراد ابراز نگرانی کرده‌اند که احتمال هک شدن این دستگاه وجود دارد. همچنین عده‌ای معتقدند برملا شدن اطلاعات شخصی راننده برای عموم وجود دارد. خوشبختانه در جریان این برنامه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه