برنامه‌ی فرانسه برای جلوگیری از حملات تروریستی در یورو ۲۰۱۶

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وزارت کشور فرانسه اپلیکیشنی به مناسبت شروع مسابقات Euro 2016 ساخته که حملات تروریستی یا اتفاقات اورژانسی دیگر را به اطلاعات مردم می‌رساند.

این برنامه SAIP نام دارد که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS به دو زبان انگلیسی و فرانسوی عرضه شده است. از زمان وقوع حملات تروریستی شهر پاریس در چند ماه پیش، ترس از وقوع دوباره‌ی چنین حمله‌هایی در بین مردم وجود دارد. برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا Euro 2016 هم باعث شده که مقامات دولتی تدابیر امنیتی جدیدی برای حفظ امنیت این مسابقات در نظر بگیرند. اپلیکیشن جدیدی که دولت فرانسه تولید کرده کاربران را از وقوع حملات تروریستی باخبر می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که منطقه را ترک کنند و یا از مسیری بروند که به محل حادثه نزدیک نشوند.

اگر اتفاقی رخ بدهد، تصویر این برنامه قرمز می‌شود و روی آن کلمه‌ی هشدار با رنگ سفید دیده می‌شود. توضیح کوتاهی هم درباره‌ی اتفاقی که رخ داده به کاربران داده خواهد شد. این برنامه هیچ‌گونه صدایی ندارد و اعلان‌های آن هم بی‌صدا هستند. حتی ویبره هم برای آن در نظر گرفته نشده تا در شرایط خاص نظر افرادی که قصد حمله دارند را به سمت خودش جلب نکند.

SAIP1

این برنامه حالت‌های دیگری هم دارد که برای حمله‌های هسته‌ای، شیمیایی و یا بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر اتفاقی بیافتد این برنامه با یک اعلان جدید کاربران را با خبر می‌کند. یک ویژگی جدید هم برای این نرم‌افزار در نظر گرفته شده که به وسیله‌ی آن کاربران می‌توانند اطلاعات را روی شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارند.

SAIP2

‌‌‌‌‌

منبع: The Guardian

‌‌‌‌‌

E3_News
‌‌‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه