۵ برنامه برتر کوک کردن گیتار با گوشی موبایل

۱۵ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
برنامه کوک گیتار

هرچقدر هم انگشتان چالاکی داشته باشید، وقتی گیتار شما از کوک خارج شود، صدای خروجی آن چندان دل‌نشین نخواهد بود و باید به فکر کوک‌کردن گیتار باشید. موسیقی‌دان‌های با تجربه برای کوک گیتار از گوش خود بهره می‌برند؛ اما گاهی اوقات کوک کردن گیتار به کار بسیار سختی بدل می‌شود. معمولا افرادی که در کار فروش یا تعمیر سازهای موسیقی هستند، چنین کاری را در ازای دریافت پول انجام می‌دهند، اما اگر نمی‌خواهید پولی خرجی کنید یا مثلا اگر در حین سفر نگران از کوک خارج شدن گیتار هستید، می‌توانید با استفاده از برنامه کوک کردن گیتار از گوشی موبایل خود برای این کار بهره ببرید. گوشی‌های هوشمند مدرن، میکروفون‌های خوبی دارند و توسعه‌دهندگان با بهره‌گیری از این میکروفون‌ها، اپلیکیشن‌های مختلفی را برای کوک کردن گیتار عرضه کرده‌اند. در ادامه به محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های مربوط به این موضوع، نگاهی می‌اندازیم تا شاید بتوانیم بهترین برنامه کوک گیتار را برای نیاز مورد نظر پیدا کنیم.

۱. Guitar Tuna؛ برنامه فوق‌العاده برای کوک آسان گیتار

کوک گیتار کلاسیک

برنامه Guitar Tuna یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی تنظیم گیتار است. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. کافی است یکی از سیم‌ها را به صدا دربیاورید تا اپلیکیشن میزان خارج از کوک بودن آن را تشخیص بدهد. متأسفانه، نسخه‌ی رایگان برنامه محدودیت‌هایی دارد. این یعنی اگر می‌خواهید گیتار خود را به‌صورت استاندارد (EADGBE) کوک کنید، می‌توانید از نسخه‌ی رایگان آن بهره ببرید. اما برای کوک‌های پیشرفته‌تر، باید مقداری پول پرداخت کنید.

دانلود اندروید
دانلود از اپ استور

۲. Fender Tune؛ برنامه‌ای با قابلیت ذخیره‌سازی کوک‌های موردنظر

کوک کردن گیتار

Fender یکی از مشهورترین سازنده‌های گیتارهای الکتریکی در جهان است و به همین خاطر چندان عجیب نیست که اپلیکیشن این شرکت از امکانات زیادی بهره می‌برد. در حالت اتوماتیک، کافی است هرکدام از سیم‌ها را به صدا دربیاورید تا میزان خارج از کوک بودن آن مشخص شود. این برنامه تنظیم گیتار از کوک‌های مختلفی مانند DADGAD، Drop D و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر اکانت Fender داشته باشید، می‌توانید کوک‌های موردنظر خود را ذخیره کنید.

دانلود اندروید
دانلود از اپ استور

۳. Pro Guitar Tuner؛ کاربردی برای کوک گیتار

کوک گیتار با گوشی

اپلیکیشن Pro guitar tuner در زمینه‌ی کوک کردن گیتار عملکرد نسبتا خوبی دارد. نسخه‌ی رایگان آن حاوی تعدادی تبلیغ کوچک است و تنها از این نسخه می‌توان برای کوک‌های استاندارد گیتار استفاده کرد. برای موارد دیگر، باید به استفاده از نسخه‌ی پولی آن روی بیاورید.

۴. Chromatic Guitar Tuner؛ زیبا و کاربردی

برنامه تیونر گیتار برای اندروید

اول از هر چیزی باید بگوییم رابط کاربری این برنامه تیونر اندروید کلاسیک و بسیار زیبا است. البته در مورد اپلیکیشن‌های مربوط به کوک کردن کاربران بیش از اینکه به دنبال ظاهر جذاب باشند، خواستار عملکرد خوب هستند و خوشبختانه این اپلیکیشن در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد. از این مهم‌تر، این اپلیکیشن از کوک‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. به دلیل رایگان بودن این اپلیکیشن، تعدادی تبلیغ در آن به نمایش درمی‌آید که اصلا آزاردهنده نیستند.

۵. Martin Tuner؛ کوک به همراه ویدئوهای آموزشی گیتار

کوک گیتار اندروید

همانند Fender، برند Martin هم در بین شرکت‌های سازنده‌ی گیتار شهرت زیادی دارد و به‌خصوص گیتارهای آکوستیک این شرکت بسیار محبوب هستند. نکته‌ی قابل توجه در مورد این برنامه کوک کردن گیتار، رابط کاربری آن است که برخی از افراد از ظاهر چوبی شکل آن لذت می‌برند اما برخی دیگر چندان دل خوشی از این ظاهر ندارند. این اپلیکیشن از کوک‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و حتی در بخشی از آن می‌توان ویدیوهای آموزشی مربوط به گیتار را مشاهده کرد.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar sarina

    سپاسگزارم خیلی کمک کرد.خسته نباشید .

  2. Avatar فرهنگ حشمتی

    هر گیتاریستی باید روی گوشیش Guitar Tuna و Songsterr رو داشته باشه و تمام.

    1. امیرحسین میرزایی امیرحسین میرزایی

      و به نظر من حتما Yousician رو.
      نه تنها خیلی خوب موضوع‌های مختلفی رو مطرح می‌کنه، بلکه حسابی هم سرگرم‌کننده‌س.

      1. Avatar میترا

        سلام
        امکان خرید پریمیومش هست؟ می تونید راهنمایی کنید؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه