برندگان اولین دوره‌ی جایزه‌‌ی مصطفی (ص) اعلام شدند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
برنده های جایزه مصطفی (ص)

روز گذشته و طی مراسمی اولین جایزه‌ی مصطفی (ص) به برندگان اهدا شد.

اولین جایزه‌ی مصطفی (ص) روز گذشته ۴ دی ماه طی مراسمی با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر فرهادی وزیر علوم و جمعی از مسئولان علم و فناوری در تالار وحدت تهران به برندگان اهدا شد.

جایزه‌‌ی مصطفی (ص) هر دو سال یک‌بار از طرف ایران به دانشمندان و محققان برتر جهان اسلام تعلق می‌گیرد. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.

اولین دوره‌ی این جایزه امسال در کشورمان برگزار شد و برندگان در رشته‌های مختلف مبلغ نیم میلیون دلار جایزه دریافت کردند. لازم به‌ذکر است که جایزه‌ی تعیین شده برای مراسم اهدای جایزه‌ی مصطفی توسط مراکز علمی بزرگ ایران و ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تامین می‌شود.

آثاری که در این مراسم به عنوان برترین دستاوردهای علمی و فناوری شناخته می‌شوند باید نوآورانه، دارای نتایج کاربردی مشخص و ملموس در زندگی مردم باشند و بتوانند زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر شوند و مرزهای دانش و فناوری را با ارایه روش‌های جدید گسترش دهند.

با توجه به معیارهای تعیین شده جایزه‌ی مصطفی (ص) به پروفسور «جی یینگ» مدیرعامل و عضو هیات علمی موسسه‌ی نانو فناوری و مهندسی زیستی از کشور سنگاپور و پروفسور «عمر یاغی» رییس موسسه علوم نانو انرژی کاولی و عضو هیات علمی دانشگاه برکلی آمریکا از کشور اردن تعلق گرفت.

پروفسور یینگ این جایزه را به‌دلیل تلاش در توسعه‌‌ی «سیستم‌های پاسخ محرک در انتقال کنترل شده‌ی دارو» در حوزه‌ی علوم و فناوری نانو زیستی دریافت کرد. پروفسور عمر یاغی که یکی از شیمیدان‌های برجسته‌ی اردنی به شمار می‌رود به دلیل تحقیقات دامنه‌دار خود در زمینه‌ی «چارچوب‌های فلزی-آلی» این جایزه را به‌دست آورد.

برنده های جایزه مصطفی (ص)

برنده‌های جایزه‌ی مصطفی )ص(

جایزه‌ی مصطفی (ص) می‌تواند در چهار حوزه به طرح‌های ارسالی تعلق بگیرد که روش‌های علمی جدیدی را ارایه کنند. در سه حوزه‌ی اول، افرادی جایزه را دریافت می‌کنند که تابعیت یکی از ۵۷ کشور اسلامی را داشته باشند و در حوزه‌ی چهارم دانشمند برتر تنها باید مسلمان باشد و مهم نیست تابعیت چه کشوری را دارد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه