رشد عجیب برند فراری در بازار بورس؛ ارزشمندتر از فورد و جنرال موتورز

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
برند فراری

تغییرات شدید بازار سهام در هفته گذشته موجب جابجایی ارزش برخی برندها شد. حال برند ایتالیایی و اسپرت‌ساز فراری ارزش بیشتری از دو برند آمریکایی فورد و جنرال موتورز دارد. ارزش برند فراری در حال حاضر حدود سی میلیارد دلار برآورد می‌شود.

سهام فراری روز دوشنبه هفته گذشته را با هفت درصد افزایش آغاز کرد. با وجود آن‌که خط تولید فراری در ایتالیا برثر شیوع ویروس کرونا بسته شده است، تولیدات این کارخانه در سال مالی جاری نسبت به مدت گذشته افزایش داشته‌اند. شیوع ویروس کرونا و تعطیلی خط تولید تنها یک درصد از درآمد فراری را کاسته و مجموع درآمد فراری به ۱.۰۲ میلیارد دلار رسیده است، در حالی‌که تحلیل‌گران انتظار درآمد ۸۵۲ میلیون دلاری را برای این برند داشتند.

البته فراری اخیرا مجددا تولید خود را در کارخانه‌های  مارانلو و مودنا آغاز کرد و پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه این خودروساز به ظرفیت تولید قبلی خود برسد. فراری سالانه تنها ده هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. در مقایسه با رقبای آمریکایی، جنرال موتورز سالانه ۷.۷ میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند اما فراری ارزش برند بالاتری دارد. تحلیل‌گران معتقدند ارزش روانی بالای برند فراری، قیمت‌های گزاف و حاشیه سود بالا از عواملی بوده‌اند که این خودروساز را در طی بحران کرونا باارزش نگه داشته‌اند، برخلاف سایر خودروسازان که در این مدت متحمل ضررهای فراوانی شدند.

برند فراری

Ferrari 458 Italia

سرمایه اولیه برند فراری در جریان معاملات اولیه روز دوشنبه به ۲۹.۸ میلیارد دلار و در روز بعد به ۳۰.۱ میلیارد دلار رسید. جنرال موتورز و فورد در هر دو روز با کاهش مواجه بودند. سرمایه اولیه جنرال موتورز در پایان روز به ۲۹.۳ میلیارد دلار و سرمایه اولیه فورد به ۱۹.۲ میلیارد دلار کاهش یافت. فیات کرایسلر نیز که از سال ۲۰۱۵ به طور غیرمستقیم اداره فراری را برعهده دارد، شاهد افت سرمایه خود به ۱۳ میلیارد دلار بوده است. ارزش برند فراری به سهامداران این شرکت اجازه داده تا برخلاف دیگر سهم‌های خودرویی که معمولا حاشیه سود کمتر از پنج درصد دارند، از سود ۲۴ درصدی بهره‌مند شوند.

منبع: CNBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه