برنی سندرز: اپل کارخانه‌هایش را به آمریکا برگرداند

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته‌ی گذشته، «برنی سندرز» (Bernie Sanders)، نامزد ریاست جمهوری و از اعضای حزب دموکرات ایالات متحده، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی نیویورک دیلی‌نیوز، از مدیران مجموعه‌ی اپل خواست تا در آینده تدبیری بیاندیشند تا خط تولید بعضی از محصولات این شرکت در خاک ایالات متحده دایر بشود. حتما می‌دانید که در حال حاضر خط تولید اکثر محصولات شرکت آمریکایی اپل در کشور چین قرار دارند و سندرز با این درخواستش عملا می‌خواهد فرصت‌های شغلی که به واسطه‌ی این خطوط تولید در کشوری بیگانه ایجاد شده، به کشور مادر برند اپل منتقل بشود. البته همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد شرکت اپل بعضی از محصولاتش از جمله بعضی از مدل‌های iMac و Mac Pro را در کشور ایالات متحده تولید می‌کند.

سندرز در بخشی از سخنان‌اش هم گفت: “امیدوارم مدیران اپل با این حرکت‌شان قصد فرار از مالیات را نداشته باشند.” این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مجموعه‌ی اپل بارها به فرار مالیاتی محکوم شده است. در سال گذشته‌ی میلادی این ادعاها به بالاترین سطح خودش رسید. حتی اپل در پرونده‌ی مالیاتی که در کشور ایتالیا برای‌اش تشکیل شده بود، مجرم شناخته شد و در نهایت هم مجبور شد مبلغ ۳۴۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. «تیم کوک»، مدیرعامل شرکت اپل هم بارها نسبت به این ادعاها واکنش نشان داده و قویا آن‌ها را رد کرده است.

Bernie_Sanders_2

سندرز که یکی از شانس‌های اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکاست، تا کنون موفق شده تعداد زیادی از شرکت‌ها و تجارت‌هایی که به قول خودش «اساس کشور را نابود می‌کند»، تعطیل کند. البته که او اضافه کرد در نظر ندارد این کار را با اپل انجام بدهد. اما از مجموعه‌های «جنرال الکتریک»، «جی‌پی مورگان چیس» و تقریبا هر بانک بزرگ دیگری در آمریکا که مثل نمونه‌های اشاره شده، بدون در نظر گرفتن وضعیت کارگران، مشاغل را از بین می‌برند، نام برد.

بازگرداندن مشاغل تولیدی به آمریکا، نکته‌ای است که سندرز و «دونالد ترامپ» (Donald Trump)، نامزد جمهوری‌خواهان، بر سر آن توافق دارند. در دی‌ ماه سال گذشته، ترامپ گفته بود قصد دارد اپل را مجبور کند تا سازوکار تولیدش را به آمریکا بیاورد و کامپیوترها و دستگاه‌هایش را در این کشور و نه کشور دیگری بسازد. هم‌چنین ترامپ، پیش‌تاز جمهوری‌خواهان خواسته بود محصولات اپل را تحریم کند، اما هم‌چنان از گوشی آیفون خود توییت می‌کند.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مردانی

    اداعاهای صرفا سیاسی با سوء استفاده از حس وطن پرستی مردم ، هر شخصی میدونه که هزینه ی تولید در چین برا ی اپل خیلی کمتر از تولید در امریکا تموم میشه ، برای همین بهتره که در چین کالا تولید بشه . ولی این نامزد ها برای فریب مردم این جملات رو به زبان اورده اند .

    1. Avatar Kianoosh Ala

      دقیقا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه