تا سال ۲۰۲۱ بزرگترین باتری جهان برق لس آنجلس را تامین می‌کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
باتری لس آنجلس

تا سال ۲۰۲۱، مصرف برق در لس آنجلس برای مبارزه با تغییر اقلیم دستخوش تکامل می‌شود. طبق سنت، سال‌هاست که مهندسان در بعد از ظهرهای اواسط تابستان یک نیروگاه برق گازی را در «لانگ بیچ» روشن می‌کند. از این نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز آن منطقه در طول ساعت‌های اوج مصرف برق استفاده می‌شود.

پس سال بعد، اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این نیروگاه برق دیگر وجود نخواهد داشت و جای آن را بزرگترین باتری جهان خواهد گرفت. این باتری می‌‌تواند در ساعت ۱۰۰ مگاوات نیروی برق در اختیار قرار دهد. ساعات اوج مصرف برق سر جایشان خواهند بود، اما این باتری می‌تواند از عهده‌ی تامین برق در این ساعات بر بیاید. این باتری هنگام صبح با استفاده از انرژی خورشیدی شارژ می‌شود.

صبح روز بعد، این باتری بزرگ برای دور بعدی اوج مصرف آماده می‌شود؛ یعنی زمانی که مردم آب گرم می‌خواهند و لوازم خانگی‌شان را روشن می‌کنند. شب قبل هم دوباره با انرژی بادی شارژ می‌شود.

سیاست‌گذاری‌های لازم برای این اتفاق در حال حاضر انجام شده. کمیسیون وسایل عمومی کالیفرنیا از شرکت‌های ارایه دهنده‌ی خدمات خواسته که ظرفیت‌هایشان را برای ذخیره‌ی انرژی افزایش دهند، از انرژی تجدیدپذیر بیشتری استفاده کنند و آلایندگی‌های مبتنی بر گاز گلخانه‌ای را تا ۸۰ درصد کاهش دهند.

این اولین بار است که یک دستگاه ذخیره‌ی انرژی در رقابت علیه یک نیروگاه برق عادی برنده می‌شود. تکنولوژی آن هم پخته به نظر می‌رسد. AES، شرکتی که می‌خواهد این باتری را طراحی کند، ۹ سال در ساخت باتری‌های ماشین‌های برقی سابقه دارد. این شرکت یاد گرفته که باتری‌های بسیار بزرگ لیتیوم یونی را سر هم بندی و کنترل کند. وقتی تاسیسات لانگ بیچ کامل شود، ۱۸ هزار ماژول باتری خواهد داشت که هر یک به اندازه‌ی باتری نیسان لیف خواهد بود.

منبع: Scientific American

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه