بزرگ‌ترین شکست‌های گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گوشی

در سال ۲۰۱۸ مانند سال‌های دیگر، در کنار موفقیت‌ها و ارائه‌ی گوشی‌های هیجان‌انگیز، شاهد شکست‌های زیادی در حوزه گوشی‌های هوشمند بودیم. در ادامه، به بدترین شکست‌های مربوط به صنعت گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ نگاهی می‌اندازیم؛ شکست‌هایی که برخی از آن‌ها بسیار پر سروصدا بودند ولی برخی دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

گوشی رد هیدروژن وان

گوشی رد هیدروژن وان

می‌گویند اگر هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید، هیچ‌گاه ناامید نخواهید شد. اما وقتی که یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سازنده دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای قرار است اولین گوشی‌ هوشمند خود را روانه‌ی بازار کند، مطمئناً سطح این انتظارات بسیار بالا خواهد بود.

کاربران انتظار ارائه‌ی گوشی مجهز به نمایشگر هولوگرافیک داشتند اما نمایشگر و دوربین ۳ بعدی این گوشی، یادآور گوشی‌هایی هستند که سال‌ها پیش عرضه شدند و در این زمینه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دادند. علاوه بر این، در این گوشی اپلیکیشن‌های محدودی از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند و کاربران برای پیدا کردن آن‌ها، باید به یک اپ استور اختصاصی مراجعه کنند.

با توجه به اینکه شرکت RED شرکت بسیار مهمی در حوزه‌ی دوربین‌های فیلم‌برداری محسوب می‌شود، بسیاری از کاربران انتظار تعبیه یک دوربین بسیار پیشرفته در این گوشی هوشمند داشتند. اما در نهایت معلوم شد که دوربین این گوشی صرفاً یک دوربین معمولی محسوب می‌شود و علاوه بر این باید به بدنه‌ی حجیم آن و قیمت بسیار بالای این گوشی هم اشاره کنیم که باعث می‌شود این گوشی در فهرست بزرگ‌ترین شکست‌های گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.

گوشی Palm

گوشی Palm

برند Palm از جمله برندهای قدیمی در حوزه گوشی‌های هوشمند است که به دلیل عرضه گوشی‌های جذاب Palm Pre که مبتنی بر سیستم‌عامل webOS بودند، طرفداران پروپاقرص زیادی داشت. بعد از اینکه اعلام شد این برند بعد از سال‌ها می‌خواهد گوشی کوچکی را عرضه کند، بسیاری از کاربران هیجان‌زده شدند.

اما بعد از معرفی گوشی‌ مذکور، این سروصداها ناپدید شد. این گجت یک گوشی حقیقی محسوب نمی‌شود و صرفاً به‌عنوان همراه گوشی اصلی انجام وظیفه می‌کند. ایده‌ی این شرکت این بوده که با بهره‌گیری از این گجت، کاربران زمان کمتری را صرف گوشی اصلی خود می‌کنند. با توجه به اینکه اندروید و iOS و بسیاری از اپلیکیشن‌ها قابلیت‌هایی را برای کنترل مصرف گوشی ارائه داده‌اند، ارائه چنین گجتی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به خصوص اینکه عمر باتری چندانی ندارد، قیمت آن ۳۵۰ دلار است و عمدتا به‌عنوان یک گجت نسبتاً بی‌مصرف می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به این موارد، این گوشی در رتبه دوم مهم‌ترین شکست‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

ژست‌های حرکتی اندروید پای

ژست‌های حرکتی اندروید پای

اپل با آیفون X نشان داد که ژست‌های حرکتی به‌خوبی می‌توانند جایگزین دکمه‌ها شوند و با این کار تجربه‌ی کاربری بسیار جذابی را به ارمغان آورد. اپل پیشگام این حرکت بود و به همین خاطر انتظار داشتیم دیگر شرکت‌ها هم این رویکرد را اجرایی کنند. اما چیزی که انتظار نداشتیم، این بود که گوگل چنین مشخصه‌ای را به‌صورت نصفه و نیمه ارائه کند.

سیستم ژست‌های حرکتی اندروید پای فقط مبتنی بر این موضوع نیست زیرا در این سیستم‌عامل همچنان دو دکمه حفظ شده است که باعث شده بخشی از فضای رابط کاربری سیستم‌عامل را پر کنند. علاوه بر این، در این ژست‌های حرکتی مشکلات زیادی وجود دارد که اعتراضات زیادی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: سیستم چندوظیفگی جدید اندروید اصلا خوب نیست و باید تغییر یابد

گوشی‌های میان‌رده سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ در زمینه‌ی عرضه گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده ید طولایی دارد. اگرچه این گوشی‌ها معمولاً از ویژگی‌های قابل توجهی بهره نمی‌برند، اما حداقل از لحاظ عملکردی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. اما در سال ۲۰۱۸، گوشی‌های میان‌رده سامسونگ اصلاً نتوانستند توجهات کاربران را جلب کنند. به‌عنوان مثال، برخی از مشخصه‌های مدل‌های سال ۲۰۱۷ را از دست دادند (مانند ضد آب بودن)، طراحی آن‌ها جذابیت چندانی نداشت و قیمت آن‌ها بسیار بالا بود.

علاوه بر این، گوشی‌هایی مانند گلکسی A9 که سامسونگ تبلیغات زیادی را در رابطه با دوربین چهارگانه آن انجام داده، از لحاظ کیفیت عکس‌برداری حرفی برای گفتن ندارد. وقتی که گوشی‌های میان‌رده سامسونگ با برندهایی مانند پوکوفون، وان‌پلاس و آنر مقایسه می‌شود، به‌راحتی متوجه شکست گوشی های میان‌رده سامسونگ می‌شویم.

بیشتر بخوانید: سامسونگ دیگر نباید محافظه‌کارانه عمل کند

اسنشال فون

اسنشال فون

اگرچه داستان اسنشال فون عمدتا مربوط به سال ۲۰۱۷ است، اما جریانات مربوط به آن به سال ۲۰۱۸ هم کشیده شد. کاربران این گوشی به‌روزرسانی‌های متعددی مانند نسخه نهم اندروید را دریافت کردند اما سپس این کمپانی اعلام کرد که نسل جدید این گوشی ساخته نمی‌شود.

و این موضوع واقعاً تأسف‌آور است. این گوشی در ابتدا ۷۰۰ دلار قیمت داشت و کاربرانی که این گجت را با این قیمت خریداری کرده‌اند، مطمئناً بسیار ناراضی هستند و علاوه بر این، متأسفانه این شرکت خیلی زود خود را از عرصه‌ی رقابت کنار کشید و در سال ۲۰۱۸، شکست اسنشال فون قطعی شد و دیگر نمی‌توان آینده‌ای برای آن تصور کرد.

نظرات شما

در این فهرست فقط به تعداد اندکی از شکست‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ نگاهی انداختیم. اما در این زمینه می‌توانیم به موارد بیشتری هم اشاره کرد. شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما در سال ۲۰۱۸ شاهد چه شکست‌های مهمی در حوزه‌ی گوشی های هوشمند بودیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: بدترین گجت‌های سال ۲۰۱۸

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. کیان

    اینکه سامسونگ همیشه حرکاتش پوچ و بدون فکر هست اصلا تعجبی مداره
    تو هر زمینه ای میخواد وارد بشه و شدنی نیست

    1. علی

      چی میگی تو سامسونگ بهترینه تاحالا از سیستم ها و خدمات سامسونگ استفاده

      کردی مفته همه ی خدماتش اصلا تو بیکسبی میدونی چیه بعدش میان رده های

      ساامسونگ عالین و بهترین امکانات و دارن گوشی های پایین ردشم عالیه تو کیفیت

      گوشی های پایین رده سامسونگ a3خیلی بهتر از اچ تی سی و سونی آیفون هست

      تو گوشی های میان رده گوشی های سری a مثل a50 ، a51 ،a71خیلی بهتر از

      میان رده های هواویی برو یه خرده از امکانات فوق العاده سامسونگ استفاده کن

      بعد بگو حرکاتش پوچه اون ایفون که هیچیش به سامسونگ نمیرسه در زمن

      سامسونگ برای کسایی که از آیفون صرف نظر کردن و الان سامسونگ خریدن

      کار با حالت آیفون هم فراههم کرده همیشه بهترین بوده و هست هر وقت آیفون

      یه گوشی دیگه میاره سامسونگ بهش رو دست میزنه آیفون ظایع میشه تو یه

      نظر سنجی ۷۳ درصد به سامسونگ نوت ۲۰ اولترا رای دادن و ۲۷ درصد به آیفون

      پرومکس همیشه تو بحث کیفیت باتری خلاقیت نور صفحه نمایش سامسونگ از

      آیفون قوی تره تنها نکته مثبت آیفون به سامسونگ فقط عرق گیر و اثرر انگشت

      گیرشه هر کسی آیفون بگیره سود نمیکنه با این وضعیت اقتصادی بی ام و از بنز

      گرونتر شده بعبضی مدلهای سامسونگ هم از آیفون گرونتر شده

      آیفون تو ایران خدمات نداره ولی سامسونگ خیلی خدمات میده سامسونگ از ا

      یفون خیلی بهتره ولی بعضی ها به خاطر وزن زیاد ظاهر نسبتا قشنگ تر و اینجور

      چیزها آیفون و میگیرن سامسونگ همیشه بهترین عملکرد و داشته و بهتریه

      خدمات و سیستم ها رو

      1. محمد فلاح

        گوشی a03 دوربین بهتری از ایفون داره؟؟؟؟؟؟فقط گوشی های پرچم دار سامسونگ خوبن بقیه آشغالن تازه پرچم داراشم به ایفون نمی‌رسه اینو من نمیگم تمام سایت های معتبر میگن.

  2. امیر

    ژست حرکتی چیه؟
    یه ذره فکر کنیم ببینیم تو فارسی معنی می ده یا نه، بعد بنویسیم.
    فرمان حرکتی، فرمان‌های لمسی یا همچین چیزی.
    لغت به لغت Gesture رو ترجمه می‌کنیم به ژست و سر و ته مطلب رو می‌بندیم…
    هدف یادگیری و فهم مخاطب که نیست، بستن مطلبه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه