بزرگ‌ترین پیوند صورت به آتش‌نشان امریکایی چهره‌ای جدید اهدا کرد

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جراحان امریکایی، سنگین‌ترین عمل جراحی پیوند صورت را انجام داده‌اند؛ این جراحی شامل پیوند تمام پوست سر، گوش‌ها و حتی پلک‌ها می‌شود.

سه ماه از انجام عمل جراحی گذشته است و هاردیسون به خوبی بهبود یافته است.

این عمل جراحی که توسط دکتر «ادواردو رودریگز» انجام شده، ۲۶ ساعت طول کشیده است. «پاتریک هاردیسون» که ۴۱ سال دارد، صورت خود را در یک آتش‌سوزی از دست داده بود. صورتی که به او پیوند زده شده است، از یک اهدا کننده‌ی ۲۶ ساله که در تصادف با دوچرخه کشته شده بود، گرفته شده.

Patrick Hardison's family

پاتریک هاردیسون و خانواده‌اش

عمل جراحی در ماه آگوست (مرداد سال جاری) انجام شده بود. تیم جراحان مرکز پزشکی NYU Langone هم که این عمل را انجام داده بودند، شانس ۵۰:۵۰ برای گرفتن این پیوند را تخمین زده بودند. پاتریک هاردیسون که یک آتش‌نشان بود، در یکی از عملیات‌های نجات‌اش دچار سوختگی درجه‌ی سه شده بود و تمام سر و صورت‌اش سوخته بودند. او بیش از یک سال برای پیدا کردن اهداکننده‌ای که نه‌تنها خونی مشابه، بلکه پوست و مویی شبیه او داشته باشد صبر کرده بود.

David Rodebaugh the Donor

دیوید رودبا، اهداکننده‌ی صورت

برای انجام این عمل جراحی، دو تیم جراحی همزمان مشغول بودند. یکی از تیم‌ها روی اهدا کننده و دیگری روی دریافت‌کننده کار می‌کردند. سه ماه از انجام این عمل جراحی گذشته است و هاردیسون، که پدر پنج فرزند است، به خوبی بهبود یافته است. البته او باید تا پایان عمرش داروهایی را مصرف کند که سیستم ایمنی بدن‌اش را متوقف می‌کنند تا پیوند را پس نزند.

عمل جراحی پلک‌ها و عضلات آن‌ها را هم برگردانده‌اند و هاردیسون می‌تواند پلک بزند. او هم‌چنین مو، ابرو و هم‌چنین گوش دارد. البته عمل‌های جرای باز هم ادامه خواهند داشت. برخی از پوست‌های کنار چشم‌ها و لب‌های هاردیسون نیاز به برداشته شدن دارند.

Patrick Hardison the reciepient

پاتریک هاردیسون، قبل و بعد از عمل

پاتریک هاردیسون درباره‌ی عمل جراحی گفته است: “آن‌ها بیش‌تر از یک چهره‌ی جدید و یک زندگی جدید به من اهدا کرده‌اند.”

«ایزابل دینوا»، اولین کسی بود که در سال ۲۰۰۵ یک پیوند صورت دریافت کرد. صورت او توسط حمله‌ی یک سگ نابود شده بود.

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    یادمه تو فیلم *تغییر چهره* با بازی جان تراوولتا و نیکلاس کیج اول فیلم میگفت پیوند پوست صورت در این فیلم از نظر دانشمندان غیر ممکنه حتی در آینده های دور !!! وقتی خبر این پیوند پوست صورت رو شنیدم متوجه شدم اون ها سال ها جلو تر تونستن بهش برسن !!! آفرین

    1. Avatar محمد

      راستی اون فیلم ماله ۱۹۹۷ هست و ۱۸ سال با این عمل فاصله داره … واسم جلب بود

  2. Avatar ترانه

    معجزه ی علم پزشکی

  3. Avatar آریان

    خدا خیرشون بده.
    ولی خود دکتره هم نیاز به یه عمل زیبایی داره فک کنم

    1. Avatar رضا

      کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره !

    2. Avatar یوسف

      مشکل ما ایرانی ها اینه دیگه. همه چیز رو در ظاهر میبینیم
      رتبه یک عمل جراحی زیبایی (بینی) در جهان ! واقعا جای تاسف داره اعمال جراحی زیبایی واسه این گونه مواقع هست به نظرم واینا به خدا حقشونه از ما جلوتر باشن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه