بزرگ‌ترین کارخانه تسلا را ببینید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا قصد دارد تولید سالانه‌ی خودش را تا سال ۲۰۱۸ به ۵۰۰ هزار خودرو برساند. به همین دلیل این شرکت کارخانه‌ای با نام Gigafactory را در دست ساخت دارد. کارخانه‌ای در نوادا که هنوز مراحل ساخت آن به پایان نرسیده است. در این کارخانه قرار است قطعات مختلف اتومبیل‌های تسلا از جمله باتری تولید شوند. در حالی که این کارخانه به شکل کامل ساخته نشده؛ اما بخش‌هایی از آن هم اکنون کار می‌کنند.

این کارخانه در زمینی به وسعت ۵۱۰ هزار مترمربع احداث شده و به عنوان یکی از بزر‌گ‌ترین کارخانه‌های دنیا به حساب می‌آید. هزینه‌ی ساخت Gigafactory هم نزدیک به ۵ میلیارد دلار اعلام شده است. شرکت تسلا گفته که این کارخانه قطعا در سال ۲۰۱۸ به عملکرد کامل می‌رسد و این کارخانه می‌تواند از کل تعداد باتری‌های لیتیومی که در سال ۲۰۱۳ در کل دنیا تولید شده بود هم بیشتر باتری بسازد.

البته هنوز چند ماهی تا کامل شدن این کارخانه باقی مانده و به همین دلیل شرکت تسلا برای اینکه مردم بیشتر با Gigafactory آشنا شوند، ویدیویی از آن منتشر کرده است. در این ویدیو می‌توانید نمایی جالب از این کارخانه‌ی بسیار بزرگ را مشاهده کنید:

منبع: BGR

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سمیه یونسی

    در ژوئن ۲۰۰۹ تسلا توانست ۲۴۶۵ میلیون دلار آمریکا وام با سود را از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا برای انجام عملیات گودبرداری فاز اول کارخانه‌ای دریافت کرد. این بودجه بخشی از برنامهٔ ۸ میلیارد دلاری وام به تولید خودروهای با تکنولوژی پیشرفته در بود و از تولید مدل اس سدان و نیز فناوری پاورترین حمایت کرد. نخستین تولید تسلا، خودروی تمام‌برقی تسلا رودستر است. تسلا یکی از مهمترین شرکت های خودروسازی آمریکایی است، که تولیدکنندهٔ خودروهای برقی و قطعات موردنیاز ترن‌های برقی می‌باشد.

  2. علیرضا

    سلام
    اگه ویدیو هاتون توی کیفیت و حجم های مختلف دانلود بشه خیلی بهتره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه