بزرگ‌‌ترین پایگاه داده‌ی روسیه توسط نیروگاه اتمی تغذیه می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که برخی از کشورهای دنیا، از مضرات انرژی هسته‌ای صحبت می‌کنند و مشغول بستن نیروگاه‌های خود هستند، روسیه خبر از ساخت بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ی خود، در مجاورت نیروگاه هسته‌ای «کالینین» Kalinin داده است. پایگاه داده‌ای که قرار است در کنار این نیروگاه هسته‌ای ساخته شود، نیازمند ۸۰ مگا وات انرژی است و این مقدار انرژی از طریق راکتورهای هسته‌ای تامین خواهند شد.

قرار است بخشی از پایگاه داده‌ی جدید روسیه در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی (فروردین ۱۳۹۶) افتتاح شود.

پایگاه‌های داده نیاز به منبع انرژی‌ای دارند که بتواند بدون وقفه آ‌ن‌ها را تغذیه کند و در نتیجه نیروگاه هسته‌ای کالینین تمام وقت به تولید انرژی خواهد پرداخت. شاید این موضوع کمی خطرناک به نظر برسد، اما از سوی دیگر، حرکتی بسیار منطقی است.

کشور روسیه امیدوار است تا بتواند برای بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ای که تا به حال ساخته است، مشتری پیدا کند. شرکت Rosenergoatom وظیفه‌ی ساخت این پایگاه داده را بر عهده دارد و این شرکت، در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت‌های بزرگ اینترنتی در روسیه است تا بخشی از پایگاه داده را به آن‌ها بدهد.

Kalinin-ControlRoom

مرکز کنترل نیروگاه اتمی Kalinin

کشور روسیه به شرکت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر دستور داده است تا داده‌های کاربران روسی را در کشور روسیه ذخیره کنند. در نتیجه احتمالا بسیاری از شرکت‌های اینترنتی و تکنولوژی مجبور هستند تا پیشنهاد روسیه برای استفاده از پایگاه داده‌‌ی جدیدش را قبول کنند.

قرار است در اولین مرحله، بخشی از پایگاه داده‌ی جدید روسیه در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی (فروردین ۱۳۹۶) افتتاح شود. هزینه‌ی ساخت این پروژه ۹۷۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Parsa

    سلام
    استفاده از پایگاه داده اشتباه است زیرا پایگاه داده برابر database است اما این مکان datacenter می باشد که باید “مرکز داده” ترجمه شود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه