توییتر از بسته‌ی اختصاصی ایموجی برای اپلیکیشن اندروید خود استفاده می‌کند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ایموجی

به نظر می‌رسد با وجود تلاش گوگل برای بازسازی و انطباق ایموجی‌هایش با اپلیکیشن‌های مختلف، در این زمینه به موفقیت کامل نرسیده است. به همین خاطر شبکه‌ی اجتماعی توییتر در آخرین به‌روز رسانی اپلیکیشن اندروید خود، از یک بسته‌ی ایموجی اختصاصی رونمایی کرد. توییتر گفته کاربران بسیاری از نسخه‌های سیستم عامل اندروید نمی‌توانند همه‌ی ایموجی‌ها را در توییتر ببینند و به جای آن‌ها اشکال نامفهومی نمایش داده می‌شود. مشکل دیگر هم هم شکل نبودن ایموجی‌ها در گوشی‌های مختلف اندرویدی است. از طرف دیگر جدیدترین نسخه‌های اندروید به صورت هم‌زمان برای همه‌ی گوشی‌های اندرویدی ارائه نشده و بسیاری از این گوشی‌ها از آخرین ویژگی‌هایی که با به‌روز رسانی‌ها در دسترس قرار می‌گیرند محروم می‌مانند.

پس از گذشت چهار سال از ارائه‌ی ایموجی توسط گوگل بر روی سیستم عامل اندروید، هنوز اپلیکیشن‌هایی مانند توییتر برای نمایش ایموجی‌های مختلف بر روی دیوایس‌های اندرویدی با اشکال مواجهند.

این مشکل زمانی بدتر می‌شود که کاربران دیوایس‌های مبتنی بر iOS  توییت‌هایشان را با ایموجی‌هایی که کاربران دیوایس‌های اندرویدی به آن‌ها دسترسی ندارند منتشر می‌کنند. به گفته‌ی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی، این ایراد که حالا توییتر به دنبال برطرف کردن آن است، یک آبروریزی بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود.

بر اساس محتوای توییت اخیر حساب کاربری Emojipedia، صرف نظر از اینکه کدام نسخه از اندروید بر روی دیوایس شما نصب شده و این نسخه کدام گروه از ایموجی‌ها را پشتیبانی می‌کند، با به‌روز رسانی اپلیکیشن توییتر خود به مجموعه‌ای جدید و اختصاصی به نام Twemoji دسترسی خواهید داشت. علاوه بر دسترسی کاربران تمام نسخه‌های اندروید به این مجموعه‌ی ایموجی، بسته‌ی Twemoji در اختیار کاربران نسخه‌ی دسکتاپ شبکه‌ی اجتماعی توییتر نیز قرار خواهد گرفت.

ایموجی‌ها صورتک‌ها و تصاویری مفهومی هستند که ابتدا در پیام‌های مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی اولیه‌ی ژاپنی به کار گرفته شدند و پس از گسترش اینترنت در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفتند. ایموجی‌ها که برای نسل ما بیشتر یادآور پیام‌رسان محبوب یاهو مسنجر هستند، نمادهایی برای جان دادن به پیغام‌های متنی به شمار می‌روند. کمک به فهم لحن متن باعث شده تا ایموجی‌ها تبدیل به مفهومی محبوب در انتقال پیام به سایر زبان‌های دنیا باشند. ویندوز فون و iOS اولین سیستم عامل‌های موبایلی بودند که استفاده از ایموجی‌ها را آغاز کردند. کاربران سرویس ایمیل گوگل (جی‌میل) هم از سال ۲۰۰۹ به این صورتک‌ها در صندوق ایمیل خود دسترسی پیدا کردند. گوگل در سال ۲۰۱۳ و همزمان با ارائه‌ی نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود، اندروید ۴.۴ که با نام کیت‌کت هم شناخته می‌شود، از نوعی ایموجی اختصاصی که شکلی منحصر به فرد داشت استفاده کرد. بعدها این ایموجی‌ها با تغییرات فراوان همراه شدند و به شکل امروزی خود رسیدند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه