بعد از اپل، آمازون با شرایط سخت کاری‌اش خبرساز شد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فروشگاه‌های اینترنتی خدمات ۲۴ ساعته‌شان را در هفت روز هفته به صورت بی‌نقص در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود فشار کاری بسیاری به کارمندان فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ از جمله آمازون وارد شود.

روزنامه‌ی نیویورک تایمز با ۱۰۰ نفر از کارمندان آمازون مصاحبه کرده و جزییات شرایط کاری در این فروشگاه بزرگ اینترنتی را شرح داده است.

 «جف بزوس» (Jeff Bezos)، مدیر عامل آمازون چارچوب کاری سختی را برای این شرکت و کارمندان‌اش تعریف کرده است؛ او شرایط کاری همراه با رفاه و امتیازات ویژه‌ای مثل باشگاه ورزشی را که گوگل و فیس‌بوک به نیروهای کاری‌شان ارایه می‌دهند را باور ندارد و در عین حال بالاترین و بهترین عملکرد را از آن‌ها طلب می‌کند. هم‌چنین جف بزوس کارمندان‌اش را به انتقاد از هم تشویق می‌کند.

اما اخیرا روزنامه نیویورک تایمز با ۱۰۰ نفر از کارمندان سابق و فعلی آمازون مصاحبه‌ای ترتیب داده و به کمک آنها تصویر دقیقی از شرایط کاری در این شرکت ترسیم کرده است. تایمز نوشته در آمازون کارمند خوب کسی است که برای ساعت‌های طولانی به سختی کار کند، به ندرت مرخصی بگیرد و هیچ‌وقت از فشار کار گله نکند. به عبارتی سخت‌کوشی در فروشگاه‌های اینترنتی یک مزیت برای کارمندان محسوب می‌شود. مدیران انتظار دارند که بلافاصله جواب ایمیل‌های‌شان را دریافت کنند؛ اعضای تیم رتبه‌بندی می‌شوند و هر سال کسی که پایین‌ترین رتبه را داشته باشد کنار گذاشته می‌شود.

1672939-poster-1280-amazon
فضای کار در آمازون به شدت رقابتی بوده و هر کسی به دنبال این است که از دیگری عملکرد بهتری داشته باشد. از سوی دیگر، اگر کسی مشکلات شخصی یا ناراحتی جسمانی داشته باشد، نمی‌تواند در آمازون به کارش ادامه دهد؛ زیرا آمازون تنها به دنبال نیروهای کارآمد است و آن دسته از کارمندانی که به علت بیماری نمی‌توانند از عهده‌ی استانداردها برآیند و مرتب در شرکت حضور داشته باشند، هیچ جایی در آمازون ندارند و از کار برکنار می‌شوند.
این شرایط سخت کاری و فشارهای ناشی از آن باعث می‌شود بسیاری ازکارمندان آمازون نتوانند زیر بار این فشارها تاب بیاورند و به ناراحتی‌های مختلف جسمی و روحی دچار می‌شوند. تقریبا همه‌ی کسانی که تایمز با آنها مصاحبه کرده، در جریان این گفتگو به گریه افتاده‌اند. اما غم‌انگیزتر اینکه بعضی از کارمندان چنان به ارایه‌ی عملکرد عالی اصرار دارند که کارشان را به هر چیزی حتی زندگی شخصی‌شان ارجح‌ می‌دانند.

منبع: New York Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه