رئیس بنتلی: بحران کرونا باعث تسریع روند الکتریکی شدن خودروها می‌شود

۱۳ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بنتلی

براساس اظهارات آدریان هالمارک، مدیر عامل بنتلی، نیاز به اولویت‌بندی هزینه‌ها پس از همه‌گیری ویروس کرونا باعث می‌شود خودروسازان روند الکتریکی کردن خودروها را تسریع ببخشند.

هالمارک در نشست سران انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو گفت:

ما باید هزینه‌های خود را اولویت‌بندی کنیم. ما باید از اهرم‌های فشار برای کنترل هزینه‌ها استفاده کنیم. هر کاری که تاکنون انجام داد‌ه‌ایم، مربوط به موتورهای احتراق داخلی بوده است. ما مجبور شدیم برخی از محصولات خود را از خط تولید حذف کنیم.

تمام خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی ما در اولویت قرار دارند. ما و صنعت خودرو، این شرایط را فرصت مناسبی می‌بینیم تا روند استفاده از فناوری‌های سبز را تسریع ببخشیم.

اما اگر مجبور باشید اولویت‌بندی کنید، روی کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ قدرت بیشتر یا فناوری سلول سوختی؟ پاسخ آشکار همین مورد دوم است.

کریستین دالهایم رئیس بخش فروش فولکس‌واگن، با این موافق است که این بیماری همه‌گیر، روند الکتریکی کردن صنعت خودرو را سرعت بخشیده است. او در این باره گفته:

مفهوم هوای پاک، آگاهی مردم درباره پایداری را افزایش داده است. و بسیاری از دولت‌ها در اروپا در حال حرکت به سمت تحول این صنعت و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های سبزتر هستند.

بحران کرونا بنتلی

نیمی از مشتریان ما در آلمان مایل به داشتن خودروهای الکتریکی هستند. بزرگ‌ترین مانع در این زمینه، مسائل زیرساختی‌ بوده‌ است. اگر این مسئله حل شود، ما معتقدیم سهم خودروهای الکتریکی در بازار به سرعت افزایش خواهد یافت.

بنتلی به تازگی اعلام کرده که تقریبا یک چهارم نیروی کار خود را از کار اخراج خواهد کرد تا تمام کسب‌وکار خودش را تحت برنامه‌ای به نام بیاند ۱۰۰ بازسازی کند. این برنامه قرار است بنتلی را به یک کسب‌وکار مستقل از نظر مالی و ضد رکود اقتصادی تبدیل کند.

هالمارک گفته از زمان پیوستن او به بنتلی در آغاز سال ۲۰۱۸ تاکنون سه بحران برای این شرکت به وجود آمده است:

مورد اول داخلی بود، چون ما به اندازه کافی برای مقررات سازمان استاندارد تست هماهنگ و جهانی خودروها آماده نبودیم. دومین مورد، آماده‌سازی برای یک برکسیت دشوار بود و سومی هم حالا با کووید۱۹.

اولین پیام این است که می‌توان بحران را پیش‌بینی کرد – اگرچه امیدواریم بحران‌ها اینقدر مدام رخ ندهند. کلید موفقیت انعطاف‌پذیری است: ما باید نوآور باشیم و با واقعیت‌های جدید روبرو شویم.

دوم، پول نقد. در تعطیلی‌ها به دلیل شیوع کووید ۱۹ ما سه ماه بدون درآمد را پیش‌بینی کردیم و برای آن آماده شدیم، و حالا با این برنامه فاصله زیادی نداریم.

ما خیلی زود تولید محصولات را تعطیل کردیم و خیلی زود دوباره آن را شروع کردیم. ظرف سه ‌تا چهار هفته، ما دوباره به میزان ۱۰۰ درصد تولید خواهیم رسید. فعلا تولیدات ما  در سطح ۵۰ درصد ظرفیت عادی هستند.

هالمارک افشا کرد که هزینه‌های ماهانه بنتلی ۸۸ میلیون پوند است. او طرح مرخصی کارکنان توسط دولت را الهام‌بخش توصیف کرد، اما گفت هزینه‌های کارکنان بزرگ‌ترین منبع هزینه بنتلی نیستند.

بنتلی

هالمارک در مورد آینده پس از کووید۱۹ گفت:

ما این شرایط را یک نقطه عطف می‌بینیم، نه نقطه پایان. ما آینده‌ای روشن فرای این بحران را پیش‌بینی می‌کنیم. ما معتقدیم که الکتریکی کردن و پایدار کردن کسب‌وکار و پیشرانه‌ها مطلوب و قابل اجراست.

ما متعهد هستیم تا هرچه زودتر کسب‌وکار خود را الکتریکی کنیم. ما کارخانه‌های خود را پایدار کرده‌ایم، گزینه‌های بعدی گسترش محصولات و زنجیره تامین ما هستند.

منبع: autocar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه