بنیان‌گذار Atari از روند ساخت بازی‌های موبایل راضی نیست

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«نولان باشنل» (Nolan Bushnell) یکی از بنیان‌گذاران شرکت Atari در مصاحبه‌ای با سایت The Guardian گفت که از روند ساخت بازی‌های موبایل ناراضی است و بعضی از این بازی‌ها کاری می‌کنند که او بخواهد گوشی خودش را به اطراف پرتاب کند.

نولان باشنل از شکل فعلی ساخت بازی موبایل در دنیا راضی نیست و بسیاری از بازی‌های ساخته شده را ضعیف می‌داند.

تلفن‌های همراه هوشمند به پلتفرم مهمی برای بازی کردن تبدیل شده‌اند. این محصولات باعث شده‌اند که بازار کنسول‌های بازی دستی رنگ و بوی گذشته را نداشته باشد. برخی شرکت‌ها مانند سونی علاقه‌ای به عرضه‌ی پلتفرم بازی دستی جدید ندارند و برخی شرکت‌ها مانند نینتندو هم تنها سهم کمی از این بازار را در اختیار دارند.

به‌تازگی نولان باشنل بنیان‌گذار شرکت آتاری که به پدر خوانده‌ی صنعت بازی‌های کامپیوتری هم معروف است، در گفتگویی با سایت The Guardian گفته که از روند ساخت بازی‌های موبایلی راضی نیست. او گفته:” بسیاری از بازی‌هایی که برای تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها ساخته می‌شوند، بسیار ضعیف هستند. سازندگان تنها روی گرافیک تمرکز می‌کنند و فراموش می‌کنند که چیزهایی مهم‌تری هم در ساخت یک بازی نقش دارند. آن‌ها سیستم زمان بندی و امتیاز دهی بدی را برای بازی‌های خودشان طراحی می‌کنند. برخی از این عنوان‌ها باعث می‌شوند که بخواهم گوشی خودم را به سمتی پرتاب کنم؛ اما این کار تنها گوشی من را خراب می‌کند.”

Atari

باشنل همیشه حرف‌های خودش را بی‌پرده بیان کرده و حتی در سال ۲۰۱۳ هم گفته بود که «تیم کوک» (Tim Cook) مدیرعامل جدید اپل، «استیو جابز» (Steve Jobs) نیست و باید بدنبال فردی بود که مانند جابز استعداد فوق العاده‌ای داشته باشد و بتواند محصولات شگفت‌انگیز تولید کند.

‌‌‌‌

منبع: The Guardian

‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar من و مشاور

    البته آقای نولان باشنل نباید فراموش کنه ما در دهه ۶۰ چند بار دسته های آتاری رو زیر فشار و استرس از دست میدادیم و اونو به سمت صفحه تلویزیون های CRT سیاه و سفیدمون پرتاب میکردیم .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه