سرویس Find My iPhone عملکردی بهتر خواهد داشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سرویس Find My iPhone از امکانات مخصوص ابزارهای اپل است که مکان دقیق گوشی‌های آیفون را در زمان‌هایی که گوشی گم شده به شما نشان می‌دهد. اما امکانات و قابلیت‌های آن در هفته‌های پیش رو بهتر خواهد شد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.
 
در حال حاضر این سرویس در زمانی که گوشی دزدیده یا گم می‌شود برای بررسی محل دقیق آیفون (و حتی آیپد یا لپ‌تاپ‌های اپل) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که برای ردگیری مکانی، گوشی باید روشن باشد. به این معنی که اگر گوشی به هر دلیلی مثل تمام شدن باتری و … خاموش شده باشد، امکان ردگیری آن وجود ندارد.
 
اما خبر خوب این است که اپل در صدد رفع این مشکل است. بدین‌ترتیب که اگر رباینده گوشی اقدام به خاموش کردن آن کند باز هم امکان ردگیری آن وجود خواهد داشت.
 
به تازگی پتنتی کشف شده که طبق آن اپل قصد دارد با اضافه کردن قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، امکان یافتن محل دقیق ابزارهایش را حتی در صورت خاموش شدن در اختیار کاربر قرار دهد.
 
طبق این پتنت اپل با اضافه کردن قابلیتی، امکان ارسال دوره‌ای مکان دقیق دستگاه را از طریق ماژول مکان‌یاب ارسال کند. ماژول مربوطه برای ارسال اطلاعات مستقل عمل کرده و نیازی به انرژی اضافه ندارد. بدین‌ترتیب تا زمانی که اطلاعات مکانی دستگاه به صورت مرتب توسط ماژول مربوطه ارسال می‌شود، امکان مکان‌یابی آن وجود خواهد داشت.
 
در هر صورت، هنوز اطلاعات رسمی‌ای از سوی اپل در این خصوص درز نکرده و این تنها یک پتنت ثبت شده است که مشخص نیست اپل واقعا مشغول کار بر روی اجرای آن باشد. اما در صورت اجرای آن و اضافه شدن امکان ردگیری مکانی بدون نیاز به روشن بودن دستگاه، قابلیتی مفید برای صاحبان آیفون و سایر ابزارهای اپل به حساب می‌آید.

 

منبع: Ubergizmo
راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حاج امین

    خیلی خوبه!یکی از دردسرهام همین مشکل بود که خدکنه زودتر برنامه اش رو بزنند بیرون!

  2. Avatar مهدی

    بعید میدونم تاثیر چندانی رو دزدی گوشی داشته باشه. دزدا تا گوشی رو میدزدن سریع قطعه هاشو باز میکنن. فقط اگر گوشی گم بشه میتونه کمک خوبی باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه