چگونه بهترین اپلیکیشن موبایل را پیدا کنیم؟

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
برنامه های موبایل

در هر حوزه‌ای که فکر کنید، هزاران اپلیکیشن با قابلیت‌های مختلف را برای تلفن‌های همراه هوشمند مشاهده خواهید کرد. همین موضوع باعث شده که کاربران نتوانند از بهترین برنامه‌ی موجود در آن بخش استفاده کنند. به‌طور مثال برای گوش دادن به موسیقی می‌توان از سرویس «اپل موزیک»  (Apple Music) و یا «گوگل پلی موزیک»(Google Play Music) یا حتی از «اسپاتیفای» (Spotify) استفاده کرد. اما از کجا باید بهترین برنامه یا برنامه‌ای که بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کنید را پیدا کرد؟ همیشه افراد زیادی وجود دارند که شما را برای استفاده از یک نرم‌افزار خاص تشویق می‌کنند. هر کدام از آن‌ها هم دلایل خاص خودشان را دارند و سعی دارند کاربران دیگر را هم با دلایل خودشان متقاعد کنند.

یک دروغ رایج این است که گفته می‌شود “تا زمانی که مطمئن نشده‌اید آن اپلیکیشن از بقیه بهتر است، نباید از آن استفاده کرد.

الان در دوره‌ای قرار داریم که برنامه‌های رایگان بسیار زیادی وجود دارند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همین موضوع باعث می‌شود که کاربران تجربه‌های مختلفی را به‌دست بیاورند و برنامه‌ای را انتخاب کنند که ارتباط بیشتری با آن بر قرار کرده‌اند. اینجاست که کاربران به چیزهایی که درباره‌ی برنامه‌های مختلف گفته می‌شود توجه نمی‌کنند و تجربه‌ی خودشان مهم‌ترین المان برای انتخاب یک برنامه می‌شود.

زمانی که اپل سرویس «اپل موزیک» را با سه ماه استفاده‌ی رایگان معرفی کرد، بسیاری از کاربران از سرویس اسپاتیفای به این سرویس نقل مکان کردند؛ اما پس از مدتی گروهی از کاربران به این نتیجه رسیدند که سرویس موسیقی اپل نمی‌تواند جایگاه اسپاتیفای را به‌دست بیاورد و «اپل موزیک» آنچنان که باید نمی‌تواند کاربران را راضی کند. رابط کاربری سرویس موسیقی اپل چندان جذاب نیست و بسیاری از قابلیت‌های اسپاتیفای را هم ندارد.

انتخاب یک نرم‌افزار برای تصاویر مختلف هم کار بسیار دشواری است. بسیاری از کاربران از ویژگی‌های سرویس «دراپ‌باکس» (Dropbox) بسیار راضی هستند و به همین دلیل دوست ندارند از سرویس دیگری مانند «سرویس عکس گوگل» (Google Photos) استفاده کنند؛ اما سرویس عکس گوگل فضای نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می‌داد و این موضوع باعث شد که افراد مختلفی از آن استفاده کنند. همچنین ویژگی‌های دیگری هم داشت که کاربران را هیجان‌زده می‌کرد.

اپلیکیشن های iOS

اپلیکیشن موبایلی

در بسیاری موارد گفته می‌شود که برنامه‌های جدید خوب نیستند و کاربران از آن‌ها استقبال نمی‌کنند. بعضی وقت‌ها شما اپلیکیشن جدیدی را نصب می‌کنید و می‌بینید که ظاهر و قابلیت‌های جدید آن تجربه‌ی بهتری را در اختیارتان می‌گذارد. به‌طور مثال گوگل با عرضه‌ی برنامه‌ی Inbox کاربران Outlook را جذب خودش کرد. سرویس جدید گوگل قابلیت‌هایی مدرنی را پیش روی کاربران قرار می‌داد و آن‌ها می‌توانستند مدیریت بهتری روی ایمیل‌های خودشان داشته باشند.

البته بسیاری از کاربرانی که بعد از تجربه‌ی Inbox به Outlook بازگشتند متوجه تفاوت این دو نرم‌افزار شدند. سرویس Outlook ظاهر ساده‌ای داشت و در بسیاری مواقع یک ظاهر آشنا و ساده هم می‌تواند کاربران را جذب خودش کند.

پس برای اینکه بتوانید یک برنامه‌ی خوب را پیدا کنید، باید با نرم‌افزارهای مختلف کار کنید. هر کدام آن‌ها که حس بهتری را به شما منتقل کردند، بهترین برنامه‌ای خواهد بود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar شاهین

    لطفا درمورد تهیه اپلیکشن هم مقاله بزنید که بهترین اپ رو چه جوری تولید کنیم و ایده بهتر بگیریم و بسازیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه