بهترین دوربین سلفی گوشی‌های ۲۰۱۹ از نگاه DxOmark

۱۸ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه
بهترین دوربین سلفی 2019

وب‌سایت مشهور DxOmark که عمدتا به بررسی کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند می‌پردازد، فهرستی از بهترین دوربین سلفی گوشی‌های ۲۰۱۹ را منتشر کرده که در ادامه به معرفی این گوشی‌ها خواهیم پرداخت.

هفته گذشته وب‌سایت Dxomark پستی را منتشر کرد که در آن، نام بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ در بخش عکاسی و فیلم‌برداری با دوربین اصلی لیست شده بود. در همین راستا، این وب‌سایت تصمیم گرفت دوربین سلفی برخی از گوشی‌ها را نیز با یکدیگر مقایسه کند تا در نهایت به این نتیجه برسیم که کدام گوشی هوشمند در سال جاری میلادی می‌تواند بهترین انتخاب در این بخش باشد.

همانند بررسی‌های انجام شده با دوربین اصلی، در بخش دوربین سلفی نیز گوشی هوشمندی که در مجموع بهترین عملکرد را داشته، می‌تواند بهترین انتخاب نیز به حساب بیاید. اما بهتر است بیشتر وارد جزئیات شویم تا در این صورت، کاربر دقیقا متناسب با آنچه که می‌خواهد، محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

در این مقاله، گوشی‌های هوشمند از لحاظ بهترین دوربین سلفی برای فیلم‌برداری، بهترین برای مسافرت، بهترین برای ثبت تصاویر پرتره و بهترین برای ثبت تصاویر پرتره جمعی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در نهایت ببینیم کدام یک پیروز این نبرد سخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی‌های ۲۰۱۹ از نگاه DxOMark

بهترین دوربین سلفی از همه لحاظ؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G

بهترین دوربین سلفی

با امتیاز کلی ۹۹ از نگاه Dxomark، نماینده قدرتمند سامسونگ، گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G، بهترین گوشی سال ۲۰۱۹ در بخش عکاسی سلفی است. عملکرد کم‌نظیر این محصول در ثبت تصاویر با کیفیت در شرایط نوری مختلف، آن را به یکی از ایده‌آل‌ترین گوشی‌ها در این زمینه بدل کرده.

تصاویر سلفی ثبت شده توسط دوربین گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G، میزان نوردهی بسیار خوبی را روی صورت سوژه‌ها نشان می‌دهد. محدوده داینامیکی دوربین (تفاوت بین بخش تیره و روشن)، میزان کنتراست و تعادل نوردهی به خوبی در این گوشی رعایت شده و لذا تصاویر بسیار دقیق، واقعی و با جزئیات بالا ثبت شده‌اند.

با نگاهی به تصاویر زیر می‌توان دریافت عملکرد نماینده سامسونگ در نمایش رنگ پوست و به طور کلی نمایش رنگ‌ها در تصاویر بسیار خوب و متعادل است. همچنین در شرایط نوری مختلف، خصوصا روشنایی روز، تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی از نویز کمی برخوردار هستند.

به طور کلی عملکرد دوربین سلفی این گوشی در فضای بیرون و درون خانه کاملا رضایت بخش است و تنها در صورتی می‌توان در تصاویر ثبت شده نویز مشاهده کرد که شرایط نوری نامساعد باشد.

بهترین دوربین سلفی

برای دیدن تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

بهترین دوربین سلفی

برای دیدن تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

برخلاف برخی از رقبای قدر، گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G از دوربین جلو با قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد که می‌تواند یک امتیاز مثبت برای این محصول باشد. عمق میدان در این دوربین به اندازه‌ای عریض هست که در سلفی‌های دسته جمعی، افراد در فواصل دورتر را نیز به خوبی و با کیفیت مناسب نشان دهد.

تقریبا همانند همه گوشی‌های هوشمند دیگر، دوربین سلفی این گوشی با اختلاف پشت سر دوربین اصلی آن قرار می‌گیرد. اما با این اوصاف، اگر عملکرد کلی دوربین سلفی برایتان مهم است، گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

گزینه جایگزین؛ ایسوس زنفون ۶

محصول دیگری که از لحاظ عملکرد در بخش سلفی بسیار به گلکسی نوت ۱۰ پلاس نزدیک است، زنفون ۶ نام دارد. محصولی از شرکت ایسوس که به لطف طراحی منحصر به فردی که دارد، از همان دوربین اصلی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده می‌کند. به عبارتی سنسور این گوشی در بخش سلفی بسیار بزرگ‌تر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G است که در نتیجه باعث محدودتر شدن عمق میدان و تارتر شدن پس زمینه می‌شود. اما در عین حال، جزئیات در آن بسیار بالاتر بوده و در شرایط نوری گوناگون، نویز کمتری در تصاویر مشاهده خواهد شد.

بهترین دوربین سلفی برای فیلم‌برداری؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G

بهترین دوربین سلفی گوشی‌های 2019

گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G، علاوه بر کیفیت بالا در عکاسی با دوربین سلفی، از لحاظ فیلم‌برداری نیز بهترین دوربین شناخته شده است. در چند نمونه فیلم‌برداری که با دوربین سلفی این گوشی صورت گرفت، نوت ۱۰ پلاس ۵G توانست به لطف وضوح تصویر ۴K دوربین ۱۰ مگاپیکسلی خود، بهترین عملکرد را در بین دیگر رقبا از خود نشان دهد.

همانند ثبت تصاویر، فیلم‌برداری با این دوربین نیز در شرایط نوری درون و بیرون خانه بسیار مساعد است. اگرچه در شرایط نوری نامساعد کمی نویز مشاهده می‌شود، اما همچنان به نسبت رقبای خود عملکرد بهتری دارد.

همچنین قابلیت لرزش‌گیر ویدئو نیز کار خود را به خوبی در این گوشی انجام داده و علی‌رغم پیکسل‌های بالای وضوح ۴K، به خوبی می‌تواند حین قدم زدن یا لرزش‌های ناگهانی گوشی، از تار شدن تصاویر حین فیلم‌برداری جلوگیری کند.

به طور کلی، یک سری مشکل از قبیل عدم ثبات در نوردهی و همچنین مشکل در تنظیم تراز سفیدی به خصوص در شرایط نوری نامساعد، در این گوشی وجود دارند و از ضعف‌های دوربین سلفی آن به حساب می‌آیند، اما با همه این تفاسیر، گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G باز هم در بخش فیلم‌برداری صدر جدول را در اختیار دارد.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G

گلکسی اس ۱۰ ۵G

گزینه جایگزین؛ ایسوس زنفون ۶

بار دیگر، این زنفون ۶ است که می‌تواند با گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G در بخش فیلم‌برداری با دوربین سلفی رقابت کند. همانطور که اشاره شد، طراحی خاص این گوشی به آن اجازه می‌دهد تا از دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی استفاده کند. سنسور بزرگ‌تر این گوشی، تصاویری با نویز کمتر و کیفیت بالاتر ثبت می‌کند اما خب عمق میدان در این گوشی کمتر از نوت ۱۰ پلاس ۵G است و همین مسئله موجب می‌شود در برخی موارد که سوژه‌های پس زمینه بسیار مهم هستند، عملکرد نماینده سامسونگ بهتر باشد. به طور کلی می‌توان زنفون ۶ را گزینه دومی برای گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G در بخش دوربین سلفی دانست.

بهترین دوربین سلفی برای مسافرت؛ گوگل پیکسل ۴

بهترین دوربین سلفی

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که زیاد مسافرت می‌روید و اتفاقا علاقه زیادی نیز به ثبت تصاویر سلفی دارید، به گوشی نیاز دارید که تقریبا در هر محیطی، عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. البته یک سری معیارها برای دوربین سلفی وجود دارد که در مسافرت، از جاهای دیگر مهم‌تر هستند. برای مثال، هنگامی که درحال ثبت تصاویر یا فیلم‌برداری از یک منظره زیبای توریستی هستید، عمق میدان وسیع‌تر، سبب کیفیت بیشتر پس زمینه تصویر می‌شود. دوربین‌هایی با عمق میدان محدودتر، باعث تار شدن پس زمینه می‌شوند و در برخی موارد، باعث از دست رفتن جزئیات مهم یک تصویر می‌شوند.

در برخی موارد، شاید پس زمینه کاملا روشن باشد، اما روی صورت سوژه، سایه افتاده باشد. بنابراین محدودا داینامیکی در این قسمت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین کاربر می‌خواهد رنگ صورت او نیز کاملا طبیعی باشد و در عین حال، تنظیم رنگ برای مناظر پس زمینه نیز به خوبی صورت گیرد.

بهترین دوربین سلفی گوشی‌های 2019

برای دیدن تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

بهترین دوربین سلفی

برای دیدن تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

تنها گوشی هوشمندی که می‌تواند در حال حاضر تمامی قابلیت‌های بالا را با بالاترین سطح ارائه دهد، گوگل پیکسل ۴ است. وسعت عمق میدان در این گوشی بالا است و جزئیات نمایش داده شده در پس زمینه تصاویر نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.

از دیگر مشخصه‌های دوربین سلفی نماینده گوگل، میزان نوردهی مناسب تقریبا در تمامی شرایط نوری است؛ حتی شرایط نوری نامساعد! میزان روشنایی و تیرگی در تصاویر به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده و تراز رنگ سفید نیز به خوبی رعایت شده است.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین پیکسل ۴ به گونه‌ای است که به نسبت دیگر گوشی‌ها، دقیق‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌ها و شکل‌ها را به نمایش می‌گذارد. اگرچه در برخی موارد، ر نگ‌ها کمی غیرواقعی نشان داده می‌شوند، اما به طور کلی، رنگ‌ها به شکل بهتری از سایر رقبا در دوربین سلفی پیکسل ۴ به نمایش گذاشته می‌شوند.

لازم به ذکر است دوربین سلفی پیکسل ۴ در بخش فیلم‌برداری نیز بسیار خوب عمل می‌کند و لذا آن دسته از کاربرانی که به سفر کردن و گرفتن تصاویر سلفی اهمیت زیادی می‌دهند، می‌توانند روی توانایی‌های پیکسل ۴ حساب ویژه‌ای باز کنند.

گزینه جایگزین؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G

از آن‌جایی که گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G در بخش دوربین سلفی، در مجموع بهترین عملکرد را داشته، بنابراین می‌توان آن را جایگزینی برای گوگل پیکسل ۴ دانست، چرا که تقریبا همه قابلیت‌های پیکسل ۴ را در اختیار دارد. البته وسعت عمق میدان در آن،‌ کمی کمتر از پیکسل ۴ است. با این اوصاف، برای کاربرانی که دسترسی به محصولات گوگل ندارند، نوت ۱۰ پلاس ۵G می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهترین دوربین سلفی برای تصاویر پرتره از نزدیک؛ ایسوس زنفون ۶

بهترین دوربین سلفی

بسیاری از گوشی‌های هوشمند که از فوکوس ثابت بهره می‌برند، برای ثبت تصاویری تا فواصل ۵۰ یا نهایتا ۶۰ سانتی‌متر بهینه شده‌اند. یا تقریبا به اندازه یک دست! این مقدار برای ثبت تصاویر پرتره از نزدیک مناسب نیست و کاربر مجبور است گوشی را کمی نزدیک‌تر به چهره خود نگه دارد.

این زمان است که دوربین‌ها با قابلیت فوکوس خودکار می‌توانند خودی نشان داده و تصاویر پرتره با بالاترین کیفیت ممکن را ثبت کنند. مهم نیست گوشی را در چه فاصله‌ای نگه می‌دارید، درخشندگی تصاویر و کیفیت آن‌ها در تمامی شرایط رضایت‌بخش خواهد بود.

طراحی منحصر بفرد زنفون ۶ به این گوشی این امکان را می‌دهد تا با دوربین اصلی خود که مجهز به فوکوس خودکار نیز هست، تصاویر سلفی بسیار خوبی ثبت کند. به خصوص برای کسانی که به ثبت تصاویر سلفی از فواصل نزدیک علاقه دارند! به لطف سنسور بزرگی که دوربین این گوشی دارد، تصاویر ثبت شده از جزئیات بسیار بالایی برخوردارند. برای مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، کیفیت تصاویر در بخش‌های پر جزئیات صورت همانند چشم‌ها بسیار بالاست و تصاویر نیز به اندازه کافی واقعی ثبت می‌شوند.

بهترین دوربین سلفی گوشی‌های 2019

برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

بهترین دوربین سلفی 2019

برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

زنفون ۶ تنها یک ضعف عمده دارد و آن هم وسعت عمق میدان محدود آن است. در غیر این صورت، این گوشی در تمامی بخش‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و به لطف بهره‌مندی از دوربین اصلی برای ثبت تصاویر سلفی، تقریبا در همه بخش‌ها پا به پای بهترین‌ها پیش آمد.

گزینه جایگزین؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G

تقریبا هیچ بخشی نیست که گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G در آن ضعیف عمل کرده باشد؛ یا خود بهترین عملکرد را دارد، یا انتخاب جایگزین مناسبی است! بعد از زنفون ۶، باز هم نماینده سامسونگ است که می‌تواند بهترین انتخاب شما در عکاسی پرتره از فواصل نزدیک باشد. تنها برتری زنفون ۶، سنسور بسیار بزرگ آن است که باعث می‌شود جزئیات در تصاویر ثبت شده توسط دوربین آن بیشتر از نمونه‌های ثبت شده توسط نوت ۱۰ پلاس ۵G باشد.

بهترین دوربین سلفی برای تصاویر پرتره گروهی؛ گوگل پیکسل ۴

بهترین دوربین سلفی گوشی‌های 2019

 

اگر علاقه چندانی به ثبت تصاویر سلفی تکی ندارید و همیشه در کنار دوستان و آشنایان عکاسی می‌کنید، باید مطمئن شوید محصولی که انتخاب می‌کنید، همه شما را به خوبی و با جزئیات بالا به تصویر بکشد.

در درجه اول، به محصولی نیاز دارید تا از وسعت دید بالایی برخوردار باشد تا همه افراد در محدوده دید آن قرار گیرند. بدون اینکه مجبور شوید از لوازم جانبی از قبیل مونوپاد برای نگه داشتن آن در فاصله دور استفاه کنید. در درجه دوم، گوشی باید از وسعت عمق میدان کافی برخوردار باشد تا افراد در فواصل دورتر نیز به خوبی افراد در فواصل نزدیک‌تر به دوربین دیده شوند. دیگر معیارها نیز از قبیل تنظیم نور، نمایش طبیعی رنگ پوست و کنترل فرم صورت افراد نزدیک به دوربین، باید مورد توجه قرار گیرد که محصول انتخابی در این بخش، همه این قابلیت‌ها را در خود جای داده است.

بهترین دوربین سلفی گوشی‌های 2019

برای دیدن تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

بهترین دوربین سلفی گوشی‌های 2019

برای دیدن تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

در بین همه گوشی‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، این گوگل پیکسل ۴ بود که توانست بیشترین امتیاز را در این قسمت ازآن خود کند. با اندازه ۲۱ میلی‌متر، پیکسل ۴ بزرگ‌ترین وسعت دید را در میان دیگر گوشی‌ها در اختیار دارد، لذا افراد بیشتری می‌توانند حین ثبت تصاویر سلفی با دوربین این گوشی در محدوده دید آن جای گیرند.

به لطف وسعت عمق میدان مناسب این گوشی، سوژه‌ها چه در فواصل نزدیک و چه در فواصل دور به خوبی نمایش داده می‌شوند و نمایش رنگ‌ پوست‌های مختلف، به زیبایی هرچه تمام صورت گرفته. فرم صورت افراد نزدیک به دوربین نیز به خوبی حفظ شده و هیچ چیز غیر طبیعی در آن مشاهده نمی‌شود. البته سیستم تصحیح تصاویر شاید کمی عملکرد ناپایداری از خود نشان دهد، اما به طور کلی، پیکسل ۴ قطعا در این بخش رقیبی ندارد.

گزینه جایگزین؛ ایسوس زنفون ۶

اگر پیکسل ۴ نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند، شاید ایسوس زنفون ۶ بتواند! با اندازه ۲۶ میلی‌متر، شاید فاصله کانونی این گوشی به اندازه پیکسل ۴ عریض نباشد، اما همچنان از بسیاری از رقبا بیشتر است! همچنین این گوشی در نمایش رنگ طبیعی پوست بسیار خوب عمل می‌کند و جزئیات بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارد. شاید تنها ایرادی که بتوان به آن گرفت، همان وسعت عمق میدان محدود آن باشد که سوژه‌های واقع در فواصل دورتر را به خوبی نمایش نمی‌دهد.

نتیجه‌

به طور کلی، همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، رتبه نخست بهترین دوربین سلفی گوشی‌های ۲۰۱۹ را گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G از آن خود کرده است. البته این بدان معنا نیست که دیگر محصولات این لیست یا محصولات خوب دیگر که نامشان در این لیست حضور ندارد از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. همه پرچم‌دارها، به خصوص محصولاتی که توسط شرکت‌های معروف تولید می‌شوند عملکرد قابل قبولی در بخش دوربین سلفی دارند. با این اوصاف وب‌سایت Dxomark از بین تمامی محصولات، دوربین این سه گوشی را به عنوان بهترین دوربین سلفی گوشی‌های ۲۰۱۹ معرفی کرده و به این نکته نیز اشاره کرد که در آینده و با بررسی‌های بیشتر، شاید این لیست با افزودن دیگر محصولات، بروزرسانی شود.

نظر شما در رابطه با بهترین دوربین سلفی گوشی‌های ۲۰۱۹ به انتخاب Dxomark چیست؟

منبع: dxomark

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. shahabmp

    بهتر نبود اول بررسی بهترین دوربین های اصلی dxomark میذاشتید بعد سلفیرو؟!

    1. سلام دوست عزیز. مطلبی که فرمودین چند روز قبلش منتشر شده بود.
      می‌تونین از طریق لینک زیر به صفحه مورد نظر منتقل شین.
      https://www.digikala.com/mag/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-2019/

      1. shahabmp

        مرسی، من اخبارتون دنبال میکنم نمیدونم چرا این یکی از چشم جا افتاده بود!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه