بهترین روش استفاده از کرم پودر با توجه به نوع پوست

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
کرم پودر خوب

زمانی که از کرم پودر برای پوشانندگی بهتر پوست استفاده می‌کنید، هدف این است که اگر لکه‌ای روی پوست وجود داشته باشد پوشانده شود و پوستی یکدست و هماهنگ با نوع آرایش باقی بماند. استفاده از کرم پودر باعث می‌شود پوست شما بهتر از آنچه است، نشان داده شود و رنگ بهتری به رخسار شما ببخشد. کرم پودر به عنوان پس زمینه آرایش و پایه‌ای برای شروع مراحل بعدی شناخته می‌شود. به همین دلیل است که استفاده صحیح از آن با ابزار و تکنیک درست، می‌تواند پوستی یکدست برای کلیت آرایش شما ایجاد کند.

پوست خشک

 

برای پوست خشک

به دلیل اینکه پوست خشک با توجه به پوسته پوسته شدن احتمال زیادی دارد که ناصاف به نظر برسد، اگر برای پخش کردن از کرم پودر یا کانسیلر از انگشتان دستتان استفاده کنید ممکن است قسمت‌های خشک یا بافت‌های ناهموار پوست به صورت لکه لکه باقی بماند. در این حالت است که جذب محصول برای پوست سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل ممکن است ظاهری غیرطبیعی به پوست بدهد. به جای اینکه فقط بخواهید کرم پودر را روی پوست صورت بمالید، بعد از آنکه با استفاده از نرم کننده به خوبی پوست را رطوبت رسانی کردید، با استفاده از اسفنج آرایشی یا برس مخصوص کرم پودر، آن را روی صورت پخش کنید. برای اینکه بهترین پوشش از کرم پودر روی صورت باقی بماند، اسفنج مخصوص کرم پودر را قبل از استفاده مرطوب کنید و آب اضافی‌اش را بگیرید. اولین قدمی که برای آرایش طبیعی صورت برمی‌دارید، مراقبت پوستی صحیح و مداوم است.

پوست چرب

برای پوست چرب

بعد از آنکه کرم پودر خوب برای پوست چرب را پیدا کردید، نحوه استفاده از کرم پودر روی پوست هم اهمیت زیادی دارد. برای اینکه پوست صورت به دلیل چرب بودن براق و درخشان به نظر نرسد، بهتر است کرم پودر را با کمک برس به شکل نقطه‌ای و دایره‌وار روی صورت اضافه کنید. این نکته باعث می‌شود پوشش کرم پودر مات شود. فشار زیادی برای پخش کردن به پوست وارد نکنید، چون می‌تواند باعث ایجاد شدن رگه و خطوط روی پوست شود. در قسمت‌هایی از صورت که چربی بیشتری وجود دارد، از پودرهای آرایش روی کرم پودر استفاده کنید تا براق بودن پوست را از بین ببرد و از ماسیدن کرم پودر در طول روز هم جلوگیری کند. پودری که مد نظر است باید سبک باشد تا بتواند چربی اضافه پوست را نسبت به پودرهای فشرده و پنکک‌ها بهتر جذب کند.

پوست مبتلا به آکنه و جوش

با وجود قرمزی، التهاب و ناصافی پوست‌های دارای جوش، حساسیت آنها باعث می‌شود که توجه بیشتری را به خود جلب کنند. برای اینکه بتوانید به طرز جادویی برآمدگی و قرمزی جوش‌هانواع بای خود را بپوشانید، باید از کانسیلرهای دارای پوشش قوی و کامل در نقاط مورد نظر استفاده کنید. برای این منظور از انگشتان خود استفاده کنید تا درست به هدف بزنید! همچنین گرمای دست باعث گرم شدن کرم پودر و کانسیلر می‌شود و آن را سریع‌تر جذب پوست می‌کند. قبل از زدن کرم پودر روی پوست دستان خود را بشویید تا باکتری و میکروبی وارد منافذ پوست شما نشود.

پوست قرمز و ملتهب

برای پوست ملتهب

زمانی که می‌خواهید کل پوست صورت خود را به خوبی کاور کنید، از برس کرم پودری استفاده کنید که حجیم باشد و در قسمت بالایی خود سطحی صاف داشته باشد. این برس‌ها به نام برس کابوکی سرتخت هم شناخته می‌شوند. این برس حجیم مقدار کمی از کرم پودر را به موهای خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند مقدار بیشتری از کرم پودر به پوستتان برسد. مقداری از کرم پودر را روی پشت دستان خود بریزد، برس را بردارید و فقط کافی است سر آن را روی کرم پودر بزنید. برس را به شکل دایره‌ای روی پوست صورت حرکت دهید. نکته استفاده صحیح این است که برس را روی پوست بکشید. این روش باعث می‌شود کرم پودر دقیقاً روی منافذ پوست قرار بگیرد و پوششی کامل، یکدست و طبیعی باقی گذارد.

پوست با منافذ بزرگ و باز

منافذ باز پوست

برای استفاده از کرم پودر در این نوع پوست از برس‌های حجیم با سر گرد استفاده کنید. این براش باعث پخش شدن یکدست و ملایم کرم پودر می‌شود و باعث می‌شود درون منافذ باز ته‌نشین نشوند. موهای بلند و نرم این برس باعث می‌شود مقدار اضافه مواد آرایشی هم از روی پوست پاک شود و خطوط و رگه‌های کرم پودر روی پوست باقی نمی‌ماند. برس را در حرکات دایره‌ای روی پوست صورت بکشید تا سطحی صاف و یکدست ایجاد شود.

پوست معمولی

در پوست معمولی برای اینکه پوشش طبیعی داشته باشید، از برس کرم پودر تخت استفاده کنید. این برس سطحی پهن‌تر دارد و باعث می‌شود کرم پودر بدون اینکه هدر برود، به راحتی روی صورت پخش شود. قبل از آنکه مناسب‌ترین روش استفاده از کرم پودر را بدانید، انتخاب بهترین کرم پودر با توجه به نوع پوست اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بدانید: انواع برس آرایشی را بهتر بشناسید!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه