مجری برنامه نوستالژیک ورزش و مردم، بهرام شفیع درگذشت

۲۱ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بهرام شفیع

بهرام شفیع مجری باسابقه‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون ایران در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان بهمن درگذشت؛ در حالی که جمعه گذشته برنامه «ورزش و مردم» با اجرای او روی آنتن رفته بود. طرفداران ورزش و رسانه شوکه و غرق در اندوه شدند.

او یکی از شمایل‌های مهم تلویزیون در چهل سال گذشته بود. از دهه شصت با بهرام شفیع و برنامه ورزش و مردم خاطره داریم. زمانی که هنوز شبکه‌های تلویزیونی از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر بود و حتی برنامه ۲۴ ساعته هم نداشتند، بهرام شفیع با ورزش و مردم ما را در جریان آخرین اخبار ورزشی و بخصوص فوتبال می‌گذاشت که آن سال‌ها پخش مستقیم هم نداشت.

بهرام شفیع متولد ۱۳۳۵ در تهران از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی علوم سیاسی داشت و دوره ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری را هم از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه گرفته بود. در دوران جوانی بازیکن یک تیم فوتبال نه چندان مشهور به نام قصر یخ تهران بود و از دوران دبیرستان به گزارشگری علاقه داشت و مسابقات فوتبال را گزارش می‌کرد. بعد از انقلاب سال ۱۳۶۱ در آزمون صدا و سیما شرکت کرد و قبول شد.

اوایل فقط با «ورزش و مردم» همکاری می‌کرد اما بعد از مدتی برنامه «ورزش و مردم» را از اواسط دهه ۶۰ در تلویزیون تهیه و اجرا کرد. از آن زمان برنامه «ورزش و مردم» به نام بهرام شفیع ثبت شد. جزو اولین سازندگان برنامه‌های ورزشی صدا و سیما محسوب می‌شد. تا اواسط دهه هفتاد همچنان کنار اجرای برنامه «ورزش و مردم» کار گزارشگری را هم انجام می‌داد.

از اواسط دهه ۸۰ ریاست فدراسیون هاکی را برعهده گرفت و برای چهار دوره متوالی تا همین آخر رییس فدراسیون هاکی بود. در پی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان این اواخر سازمان بازرسی کل کشور نسبت به ریاست شفیع بر فدراسیون هاکی برای چهارمین دوره متوالی به وزارت ورزش اخطار داده بود.

این اواخر خبرهایی از بازنشستگی او شنیده می‌شد. شایعه شده بود که قرار است پسرش امیر اقبال که در برنامه «ورزش و مردم» کار می‌کرد راه پدر را ادامه دهد اما علیرغم شایعات شفیع تا آخرین برنامه «ورزش و مردم» که روی آنتن رفت به صورت زنده به اجرایش ادامه داد.

دیجی‌کالا مگ درگذشت این گزارشگر و برنامه‌ساز ورزشی را تسلیت می‌گوید.

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سعید

    یادش گرامی و روحش شاد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه