بوگاتی شیرون رقیب خطرناکی پیدا کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در دنیای شیرین خودرو اسم شرکت‌هایی مثل بوگاتی، فراری و لامبورگینی که می‌توان در موردشان صحبت کرد. خودروسازهای مشهوری که محصولات قدرتمند می‌سازند و هر توجه هر ماشین‌بازی را به سمت خود جلب می‌کنند. ولی همیشه این شرکت‌ها پیشگام نیستند و خودروسازهایی پیدا می‌شوند که با شهرت کم‌تر، رو دست آن‌ها بلند می‌شوند.

هنسی ونوم F5 (Hennessey Venom F5)، خودروی قدرتمندی است که قصد دارد لقب بهترین را از بوگاتی شیرون بگیرد و خودش تبدیل به سریع‌ترین خودرو تولید انبوه جهان شود. سال ۲۰۱۴ بود که ونوم جی‌تی در تعداد محدودی ساخته شد. این خودرو قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به بوگاتی ویرون داشت. در یک تست سرعت غیر رسمی که یک بار صورت گرفت، ونوم جی‌تی توانست به حداکثر سرعت ۲۷۰.۴۹ مایل بر ساعت یا همان ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در حقیقت از این خودرو ۱۳ دستگاه تولید شد که ۶ عدد کلاس کوپه و ۷ عدد کلاس اسپایدر کروک بودند. شرکت خودروساز هنسی از شکست پروژه خود درس گرفت و نتایج آن را در مدل بعدی پیاده کرد. این مدل F5 نام دارد که قرار است تا قبل سال میلادی جدید جایگزین اتاق جی‌تی شود. این خودرو، بوگاتی شیرون را مورد هدف خود قرار داده است. هنوز مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما حدس می‌زنیم که در دل این خودرو یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی مجهز به سامانه پرخوران تویین توربو قرار بگیرد. قوی‌ترین نسخه ونوم جی‌تی توانی معادل ۱۴۵۱ اسب‌بخار داشت؛ بنابراین احتمال دارد که این نسل قدرتی بیش از این میزان داشته باشد.

ونوم F5 احتمالا بتواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. این در حالی است که بوگاتی شیرون یک پیشرانه ۱۴۸۰ اسب‌بخاری دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۶۱ مایل بر ساعت ( ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت) برسد. رکورد سریع‌ترین سرعتی که تا به حال توسط خودرو تولید انبوه ثبت شده، بوگاتی ویرون با سرعت در سال است.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar حسن ر.

    هنسی اساسا کمپانی تولید خودرو نیست و تیون‌آپ خودروهای دیگر را انجام می‌دهد. هنسی ونوم هم از پلتفرم لوتوس اگزیژ بوده که یک موتور خیلی قوی توسط هنسی روی آن گذاشته شده است. لذا هنسی به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های بوگاتی نیست و سطح مهندسی محصولات این دو کمپانی قابل قیاس نیستند.
    هنوز رکورد سرعتی از بوگاتی شیرون ثبت نشده است. عدد ۴۲۰ kph محدودیت الکترونیکی است که بوگاتی روی سرعت ماشین گذاشته است.

    1. Avatar سام

      خودرویی که در ۹ دقیقه ۱۰۰ لیتر بنزین میسوزونه به درد لای جرز دیوار میخوره

  2. Avatar رشید نوری

    متاسفانه این اعداد و ارقام توی زندگی واقعی میشه گفت هیچ تاثیری نداره!!! چون کسی که بخواد به این سقف سرعت برسه، یا باید داخل پیست اتوموبیل رانی باشه، یا مکان هایی مثل اتوبان مخصوص سرعت توی آلمان یا دبی… از طرفی هم تقریبا همه جا قانون محدودیت سرعت هست… پس میشه گفت این خودرو ها روی کاغذ و یا لفظی با هم رقابت میکنند… ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه