بویینگ ۷۳۷ مکس برای اولین بار پرواز کرد

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اولین پرواز هواپیمای جدید بویینگ ۷۳۷ مکس (Boeing 737 MAX)، روز جمعه انجام شد. این هواپیما چهارمین مدل از ۷۳۷ محسوب می‌شود. اولین مدل از ۷۳۷ در سال ۱۹۶۷ به پرواز در آمده بود.

اولین پرواز بویینگ ۷۳۷ مکس، بیش از دو و نیم ساعت طول کشید.

هواپیمای ۷۳۷ مکس موتور جدیدی دارد که با همکاری دو شرکت «جنرال الکتریک» و شرکت فرانسوی Safran ساخته شده است. سایر قطعات این هواپیما هم‌چنین ارتقا یافته‌اند که بازده‌ی آن را نسبت به ۷۳۷ فعلی، ۱۴ درصد بهتر می‌کنند.

شرکت بویینگ تا به امروز ۳۰۷۲ مدل ۷۳۷ فروخته است. با این حال، این شرکت با ایرباس و هواپیمای A320neo این شرکت رقابت می‌کند؛ هواپیمایی که ماه گذشته به شرکت هوایی لوفتانزا تحویل شد. اما شرکت بویینگ می‌خواهد تازه از سال ۲۰۱۷ تحویل ۷۳۷ مکس را شروع کند. اولین شرکت هوایی هم که این هواپیماها را دریافت خواهد کرد، Southwest Airlines است.

Boeing737MAX

اولین پرواز بویینگ ۷۳۷ مکس، دو و نیم ساعت به طول انجامید. شرکت بویینگ یک روز قبل از پرواز اولیه‌ی این هواپیما، گفت که می‌خواهد تولید نسل فعلی ۷۳۷ را کاهش دهد تا کارخانه‌اش ظرفیت تولید ۷۳۷ مکس بیشتری داشته باشد. با این حال، ظاهرا این موضوع به مذاق مدیران این شرکت خوش نیامده بود؛ چون سهام بویینگ پس از اعلام این خبر، ۸٫۹ درصد افت کرد.

منبع: CNBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه