شما بگویید؛ دنا پلاس یا برلیانس H330؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

اگر در جریان تازه‌ترین اخبار داخلی حوزه خودرو باشید، حتما می‌دانید که موعد تحویل اولین سری دنا پلاس، مردادماه امسال اعلام شد. بنابراین زمان زیادی تا دیدن این محصول جدید ایران‌خودرو در خیابان‌های شهرمان باقی نمانده؛ خودرویی که تنها کمی زرق‌وبرق بیشتری نسبت به مدل دنا پیدا کرده و به لطف امکانات اضافه شده، نظر مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در رده کلاس خودروهای سدان و گستره قیمتی ۴۵ میلیون‌ تومان، برلیانس H330 نماینده محصول شرکت پارس‌خودرو و سایپا حضور دارد. این اتومبیل چینی، امکانات و مشخصات فنی متوسطی دارد اما به دلیل ظاهر امروزی توانسته نظر نسل جوان و بعضی از خانواده‌های ایرانی را به سمت خود جلب کند. به همین دلیل، امروز قصد داریم نگاهی کلی به این دو خودرو داشته باشیم. در انتهای این مطلب از شما می‌خواهیم که نظرتان را به ما بگویید.

قیمت

قیمت حدودی دنا پلاس، ۴۶ میلیون تومان است. برلیانس H330 دنده‌ای حدود ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد. اگر مشتری به دنبال مدل اتوماتیک این خودرو چینی باشد، باید حدود ۵۵ میلیون تومان هزینه کند. بنابراین برای سنجش دو اتومبیل باید نمونه‌های دنده دستی که تقریبا هم‌قیمت هستند را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اصالت

برلیانس H330 در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده اما دنا پلاس قرار است از مرداد ماه در اختیار مشتریان قرار بگیرد. بنابراین اگر مبنا را زمان عرضه قرار دهیم، دنا پلاس اتومبیلی جدیدتر محسوب می‌شود، اما باید در نظر داشته باشیم که طراحی دنا پلاس الهام گرفته از نسخه معمولی دنا بوده و به عنوان فیس‌لیفتی از این خودرو یاد می‌شود. پلت‌فرم دنا پلاس، نسخه ارتقا یافته سمند است و ریشه آن به پلت‌فرم پژو ۴۰۵ باز می‌گردد. بنابراین، با وجود جدید بودن ظاهر دنا پلاس، مبنای طراحی این خودرو قدیمی‌تر از برلیانس است.

مشخصات فنی

برلیانس H330 در دو مدل دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته به بازار عرضه می‌شود، این در حالی است که دنا تنها در مدل دنده دستی ۵ سرعته تولید می‌شود. برلیانس از پیشرانه BM15L بهره می‌برد. این پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی، قادر است حداکثر توان ۱۰۳ اسب‌بخار تولید کند. در حالی که دنا پلاس با بهره جستن از پیشرانه EF7 با حجم دقیق ۱۶۴۶ سی‌سی، می‌تواند ماگزیمم قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار تولید کند.

مصرف سوخت ترکیبی برلیانس دنده دستی بنا به ادعای سایت سایپا، صدی ۶.۴ است. به استناد سایت ایران‌خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷۴ لیتر به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر ذکر شده است. بنابراین دنا پلاس با بهره بردن از پیشرانه‌ای با حجم ۱.۴۸ لیتر بیشتر، قدرتی معادل ۱۲ اسب‌بخار بیشتر تولید می‌کند. همین ویژگی باعث شده که روی کاغذ، مصرف سوخت این خودرو ۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر شود. این بدین معناست که قدرت بیشتر دناپلاس باعث هزینه بیشتری برای مشتری می‌شود.

طراحی

بحث از ظاهر اتومبیل شد، بنابراین بد نیست که نگاهی کلی به چهره‌ این دو اتومبیل بیاندازیم. در طراحی خارجی برلیانس H330، خطوط منحنی و سیال زیادی به چشم می‌خورد که ظاهر به‌روزتری از یک اتومبیل را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که دنا پلاس، طراحی شارپ و جعبه‌ای دارد. وجود خطوط نرم در بدنه برلیانس، آیرودینامیک بهتری به این خودرو هدیه می‌دهد تا کم‌ترین مقاومت را در برابر هوا داشته باشد. از طرفی این ویژگی باعث می‌شود تا نسل جوان تمایل بیشتری به ظاهر و شمایل این خودرو داشته باشند اما به‌هرحال موضوع زیبایی، بحث سلیقه‌ای است.

اگر به نمای داخلی دنا پلاس نگاهی بیاندازیم، یاد اصطلاحی می‌افتیم که میان مردم به عنوان داشبورد سوناتایی برای محصولات جدید پژو توسط ایران‌خودرو باب شده است. علت این نام‌گذاری، طراحی بخش میانی داشبورد است که خطوط عمودی موازی که از دریچه‌های هوا می‌گذرد، باعث شده این خودرو را به داشبورد سوناتا مدل نسبت دهند. کابین برلیانس H330 هم‌چون بسیاری از خودروهای چینی مثل خودرو MVM، ساده قلمداد می‌شود.

آپشن

هنگامی که بحث شیرین آپشن‌های خودرو به میان می‌آید، بیشتر ما ایرانیان توجهمان به مقایسه اتومبیل‌ها جلب می‌شود. در کاتالوگ برلیانس H330 دنده دستی در سایت سایپا، تجهیزاتی مثل سیستم ضدسرقت موتور، تنظیم آینه‌های جانبی به‌طور دستی، کیسه‌های هوای جلو (راننده و سرنشین) و سیستم ترمز ABS و EBD به چشم می‌خورد.

مدل دنده اتوماتیک امکانات بیشتری مثل سانروف برقی، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره‌ها با استفاده از ریموت کنترل، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، قابلیت تنظیم آینه‌های جانبی وبه‌طور برقی و چراغ‌ مه شکن جلو وجود دارد.

دنا پلاس امکانات رفاهی متنوعی دارد: ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)، سانروف، صندلی‌های جلو تمام برقی ۸ جهته، دوربین دید عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم مالتی مدیا تصویری لمسی با GPS، ایمبولایزر بخشی از امکانات این اتومبیل است. بنابراین امکانات و تجهیزات دنا پلاس در مقایسه با مدل دنده دستی برلیانس H330، بسیار سرتر است.

جمع‌بندی

با گذر از بحث زبان طراحی این دو خودرو، برلیانس H330 در مقایسه با دنا پلاس، پیشرانه‌ای با حجم، توان و البته، مصرف سوخت کمتری دارد. امکانات رفاهی دنا پلاس بسیار بیشتر از نمونه دستی برلیانس H330 است. بنابراین مشتریان علاقمند برای تهیه برلیانس با امکانات بیشتر، باید سراغ مدل اتوماتیک این خودرو بروند که حدود ۱۰ میلیون تومان گران‌تر است. حتی با هزینه این مبلغ، دنا پلاس از نظر تجهیزات، غنی‌تر از برلیانس ارزیابی می‌شود.

شما نظرتان در مورد این دو اتومبیل چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۲ دیدگاه
  1. محمد

    قطعا دنا پلاس گزینه عاقلانه تر و به صرفه تریه . دنا پلاس آپشن های بیشتری داره ولی برای برلیانس حتما باید اتومات بخری و پول بیشتری بدی تا آپشن های بیشتری در اختیار داشته باشی. دنا پلاس رو خودمون وسایلشو میزنیم و یا وسایل چینی رو مونتاژ میکنیم ولی برلیانس رو باز از روی چینی دوباره یکی زدن پس کیفیت خیلی داغونه اینجوری.

  2. مهدی

    با سلام
    شما در مقاله فرمودید که اگر خواهان امکانات بیشتر از H330 هستید باید حدودا ۱۰ میلیون بیشتر بپردازید و مدل اتوماتیک بخرید.. اما اگه توجه کنیم برای دنا داریم حدود ۱۶ میلیون بیشتر از سمندی میپردازیم که فقط تغییر قیافه داده شده و چند آپشن اضافه داره و از نظر پلتفرم و فنی بهبود چندانی حاصل نشده، تازه همان گیربکس دستی هم گیرمون میاد! و موتور EF7 که ضمن طراحی قدیمی زیاد هم مورد تاییدتعمیرکاران نیست..

  3. bahman

    درسته دنا پلاس تغییر یافته ی دناس که اونم تغییر یافته ی سمنده که اونم تغییر یافته ی ۴۰۵ و اونم تغییر یافته ی ۵۰۵ و اونم تغییر یافته ی ۵۰۴ و اونم تغییر یافته ی ۴۰۴ و اونم تغییر یافته ی ۴۰۳ و الخ..

    حالا ماشینای دیگه رو آیا هر ماشینی رو از صفر و ب بسملا شروع به طراحی میکنن؟ یا چون یه ماشینی برای ما جدیده نمیدونیم براساس چه ماشینی طراحی شده و فکر میکنیم کلا جدیده؟

  4. مهدی از ساوه

    با سلام
    اقا اولا که قیمت دنا پلاس ۴۷۹۶۰ میلیون اعلام کردند یعنی ۴۸ میلیون.دوما اینکه منم با نظر خیلی از دوستان موافقم ک ماشین ایرانی بلاخره در هر بقالی لوازمش پیدا میشه اونم با ساخت شرکت های مختلف و باقیمت های مختلف .اما ماشین چینی واسه لوازم یدکی باید دنبالش بگردی اگرم پیدا کنی کلی پول بدی.به هر حال من خودم دنا پلاس ثبت نام کردم ابان هم تحویل میگیرم و فکر میکنم تا ۴ سال سوار بشم مشکلی پیش نیاد بعدم میفروشم یه ماشین به روز دوباره ثبت نام میکنم موفق باشید

    1. میرزای شیرازی

      به من چه مشتی ، اینکه تو چهار ماه میخری و چهار سال سوار میشی جز مشخصات ماشینه

    2. هادی از خرمشهر

      با تظر شما کاملاً موافق و هم رای هستم ….

  5. هادی

    دنا پلاس بهتره….یکی از آشناها برلیانس خریده میگه عایق بندی صدای خوبی نداره و کمترین دست انداز صداش داخل کابین میاد در ضمن در بحث موتور هم برلیانس گشتاور بسیار پایینی نسبت به دنا داره

  6. فرزاد

    سلام به همه خاهشن نظر منو قبول کن آقای عزیز که نظراتو سانسور میکنی… من تو یکی از شهرای مرزی هستم هر روز تعداد زیادی ماشین از جلوی چشامون صادر میکنن کشورای عربی با قیمت گوشی ایفون ۶s ــــــ خیــــــــــــلی متاسفم برای خودم و کشورم یعنــــــــــی خــــــــــــــــــــــــاک بر سرمون. حقمونه هر چهار سال یه بار به خاکمون تجاوز کنن و خیلیامونو تیکه تیکه کنن. خلاصه بگم که خودم باعث شدیم این دوتا خودرو ساز کارشون به اینجا برسه که اشغالاشون سه چهار برابر بدن بمون… بیاین یه سال ماشین صفر نخریم … صفـــــــــــــر نــــــخـــــــــریــــــــــن

  7. بهزاد

    مردم یه سال ماشین نخریم…مگه چی میشه!؟بزارین اینا بیفتن به غلط کردن قیمتاشونو مث سابق کنن بابا بخدا همینارو میدن چند کشور عربی از قیمت سه میلیون تا شیش میلیون… این یه خیانت آشکاره به مردم ایران

  8. امیر

    دوستان الان ماشین هایی که چین تولید میکنه خیلی بهتر از ماشین های ایرانی هستن . ماصنعت خودرو نداریم که .تو توهم گیر کردیم . مارو چه به خودرو سازی صد سال یک بار یه مدا میدیم بیرون کمپانی های خارجی روزی چند مدل ماشین میسازند روز به روزم پیشرفته تر مصرف کمتر ما چی فقط باید به فکر پر کردن جیب اقایون باشیم

    1. علی

      امیر گرامی شما سوار دنا شدی همچین حرفی میزنی؟ قبول تو صنعت خودروسازی خیلی عقبیم اینو فکر نکنم کسی ندونه و کتمان کنه (جایی برای کتمان نیست حتی بچه هم میدونه از خودرو هایی داریم استفاده میکنیم که از نظر ایمنی ، فنی ، طراحی و امکانات واقعا ۱۰ سال و یا بیشتر از دنیا عقبیم ) اما اگه بخوایم دو تا ماشین رو بررسی و مقایسه کنیم : من برلیانس اصلا سوار نشدم اما با چه با قیافه و چه با موتورش کنار نیومدم ( کاملا نظر شخصی ) اما اگه بخوام درمورد دنا ( نه پلاسش ) نظر بدم یه هفته دستم بوده به نظرم یه قدم مثبت هست و چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ موتور در مقایسه با هم قیمت ها قابل قبول و حتی میشه گفت بهتر هست ( تو رنج قیمت خودش عرض میکنم و در بازار داخلی نه با بازار کشورهای خارجی و با تکنولوژی اونها ) البته مزایا و معایبی داره ( که همه ماشین ها مزایا و معایب دارن) اما به نظر خود من معایبش قابل چشم پوشی هست . اما اینو با اطمینان بهتون میگم که در مقایسه با چینی های هم قیمت و هم رده بهتر و قابل قبول هست. موفق باشید . یا حق

  9. امیر

    من یکی از همکارانم سمند ef7 صفر خرید با این ذهنیت که موتور ef7 پایه گازسوز موتوری ساخت آلمان ،اما بعداز دو بار موتور سوزوندن فهمیدیم که کلا این موتور به اسم آلمان به مردم ما غالب میکنند و این موتور از هند و داخل ایران مونتاژ میشه چون بخاطر مسائلی همچون تحریم ها و… این موتور از آلمان نمیاد.
    این ماشین الان داخل قزوین و بعد از دوبار موتور پیاده کردن دیگر کسی حاضر به درست کردنش نیست !
    من خودم سمند ال ایکس دارم ولی جدیدا تصمیم گرفتم ماشین عوض کنم که از بین سه گزینه لیفان x60 و برلیانس h330 و دنا تصمیم دارم یکی برای خرید انتخاب کنم اما حالا تنها انتخابم برلیانس که مونده و لیفان x60 فقط ظاهر خوبی داره اما از نظر فنی ماشین ضعیفی ولی دنا از نظر امکانات و زیبایی ماشین خیلی خوبی اما اصلا از نظر فنی ماشین خوبی نیست. و دنا پلاس با دنا معمولی فقط از نظر امکانات و ظاهر باهم فرق میکنند و از نظر فنی مثل هم اند و کافیه سری به بازار خرید فروش خودرو بزنید و ببینید که چقدر بازار ماشین های موتور ef7 خراب و یک جورابی با خرید این ماشین ها صاحب اول و آخرش خودتونید.
    و درآخر ماشین های زیر ۶۰ میلیون تومان هیچ ماشین جدیدی نیست که بی ایراد باشه (داخل ایران) و هرکدام از یک جایی خریدار آزار میده پس بنظرم خرید برلیانس خیلی خیلی بهتر از دنا باشه چون من حاضرم با دست آیینه خودروم تنظیم کنم یا صندلی ماشین ولی حداقل از شر تعمیرگاه و خرابی ماشین و… بدور باشم.
    و اینو هم بگم که درسته از نظر فنی دنا ۱۲ اسب بخار بیشتراز برلیانس نیرو تولید میکنه اما این ماشین آماتور بدلیل تجهیزاتی برروی بدنه ای با این فرم باعث این میشه که وزنش بیشتر بشه که همین باعث اصتحلاک بیشتر خودرو میشه و شمارو به تعمیرگاه نزدیک میکنه!
    اما برلیانس با خطوط روی بدنه اش و وزن مناسبی که داره تونسته توی شتاب از ۲۰۶ هم پرشتاب تر باشه

    1. امیر

      مثلا بازار دست دوم برلیانس و لیفان خیلی خوبه؟
      من طرفدار خودرو های داخلی نیستم ولی فکر زمانی باش که برلیانس گرفتی و توی مسافرت ماشینت خراب شده باید ماشینتو همونجا پارک کنی یه ماشین بگیری برسونه خونتون!!!! چون بیشتر تعمیرکار ها ماشین های چینی رو تعمیر نمی کنن و فقط نمایندگی تعمیر می کنه اونم که یهو دیدی درب رادیاتور ماشین کمیاب شده یدونه درب رادیاتور رو بهت ۲۰۰ هزار تومن دادن بازار دست دوم هم که تا اونجایی که من دارم تو بازار می بینم هر سالی که از ماشین های چینی استفاده می کنید ۱۰ میلیون از قیمتش میاد پایین من از ماشین های ایرانی طرفداری نمی کنم ولی به نظر من همون پولتو بده یه ال ۹۰ بگیر قطعاتش گرونه ولی موندگاریش بالاست دنا هم از لحاظ آپشن و قیافه خوبه ولی موتور و گیربکسش تفاوتی با سمند نداره و مچ نیستن و لیفان x60 هم که تو سربالایی بدنه ی خودشو بکشه یا علی چه برسه با چهار تا سرنشین و بار صندوق عقب. ولی دنا خدمات پس از فروش بهتری داره و بازار دست دومش هم بدک نیست.

    2. علی

      سلام دوست عزیز موتور طرح کلی برای آلمان هست اما چون تحریم بودیم یکم مشکلات بود براش که الان کاملا حل شده . اما در اصل طراحی برای آلمان هست . اما از لحاظ فنی موتور EF7 هیچ مشکل خاصی رو در حالت فعلی ندار ( دقت کنید فعلی میگم) قبلا یک عده مشکلات داشت این موتور که خدارو شکر به طور کامل حل شده و الان با یه چرخ حتی در نت میتونید متوجه کم شدن مشکلات بشین ( من نت گفتم یه سر به مکانیکی های تخصصی بزنین جواب کامل برای رفع اکثر مشکلات رو میگیرین) اما این موتور در مقایسه با موتور های قبلی مثل XU7 بسیار بهتر هست یکی از مشکلات عمده موتور قدیمی واشر سرسیلندر اون هست که من فکر میکنم کسایی که براشون مشکل سوزوندن این واشر پیش اومده خیلی ساده میدونن که چه مشکل و حتی بدبختی هست ( یه سر به تعمیرگاه های تخصصی این موتور هم بزنین میبینین که اکثرا مشکلات سوختن واشر و بعد اون تعمیر اساسی موتور در دفعات بعدی سوختن واشر موجود هست که اولا بسیار زمان گیر هست دوما هزینه بر هست و سوما حس بدی به ادم میده) اما از لحاظ اینکه یه عده دلال میزنن سر یه جنس که نمیشه قضاوت کرد که اون جنس بد هست 😐 اسمش روش هست دلال کسی که هرچی سود بیشتر بده بهش همونو تعریف و میفروشه . الان اکثر سمندها و سورن ها موتور EF7 روشون هست فروششون کمه؟ تو خیابون نیست؟ چه حرفیه دیگه تکنولوژی موتور قبلی قدیمی شده نسبت به EF7 . در ضمن بازار خودرو های چینی که از ایرانی های EF7 خیلی بدتر هست یه سر بزنید متوجه میشین. شما سعی کنید از کسایی که دنا دارن یکبار خودرو رو بگیرین رانندگی کنین بعد مقایسه کنین چون برلیانس در هیچ چیزی بهتر از دنا نیست و حتی در اکثر زمینه ها دنا پیشتاز هست. درضمن احتیاج به تعمیرکار اکثرا به دلیل مشکلات منتاژی هست که چه تو خودروهای ایرانی و چه چینی ها هست . تو این رنج قیمت شک نکنین بهتریم انتخاب دنا هست .اما خطوط روی بدنه و فرمش چه ربطی به تعمیرگاه رفتن داره رو بسپاریم به خواننده های گرامی 😐 در مورد شتاب هم توی سایت های ویدئو ( اپارات) درگ دنا و برلیانسو خیلی از ماشین های دیگه هست ببینین متوجه میشین کدوم نسبتا بهتر هست موفق باشین . یا حق.

    3. bahman

      کاش میشد خطای روی بدنه برلیانس رو روی ماشینای سبک وزن دیگه مثل پراید و ۲۰۶ هم اضافه کرد که شتابشون بره بالا :دی
      این چینیا هم هر سال قیافه ماشیناشو عوض میکنن یه عده میخرن و تا تقش در بیاد و مردم دیگه اونا رو نخرن همونا رو تو یه قالب و شکل دیگه به عنوان ماشین جدید و با کیفیت اصلاح شده میفروشن.

      1. bahman

        دنا خیلی سرتره . موتور قوی تر هندلینگ و سواری بهتر امنیت بهتر زیباییو کیفیت طراحی داخل و امکاناتو به روز بودنش قابل قیاس با برلیانس اسباب بازی چینی نیست. گارانتی و کارت طلایی ۴ ستاره ۳ ساله. ارزان و در دسترس بودن قطعات و تعمیرگاه تو هر جای ایران. بازار فروش بهتر. تنها مزیت برلیانس اینه که مردمی که از ماشین سر در نمیارن ممکنه فکر کنن ماشین خارجی سواری و شاید یکم تنوع اگه ماشینو برای یک دو سال سوار شدن بخوای.

  10. علی

    برلیانس H330 میزان استهلاکش هم پایین است و در مدت زمانی که تا الان تولید شده است صاحبانش اصلا در مورد مشکلات و ایراد ها اصلا بحث و شکایتی نکرده اند و کسی هم اصلا به خرابی در بخش فنی این خودرو تا به حال اشاره نکرده است . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک هیوندا کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد . به طور کلی برلیانس H330 در بخش فنی نمره بالایی را کسب میکند که نشان از کیفیت بالای این خودرو است .

  11. عليرضا

    به عنوان کسی که یک سال از برلیانس h330 AT استفاده کرده باید بگم شاید اولش که رفتم ماشینو ثبت نام کنم کمی شک داشتم ولی حالا بعد از گذشت حدود یک سال واقعا از خریدم راضیم.دلیلی که باعث شد در اون مقطع دنا ثبت نام نکنم این بود که واقعا برام معقول نبود یک خودرو که فیس لیفت سمند بود رو با این اختلاف قیمت بخرم.واقعا غیر منطقیه این همه اختلاف قیمت بخاط این تفاوت ها.واقعا این ماشین موتور بهینه ای داره و از نظر ظاهری هم فک میکنم زیبا تر باشه.و اینکه تجربه نشون داده اعتماد به پارس خودرو خیلی معقول تر است از اعتماد به ایران خودرو.به نظرم وقت این رسیده که قبول کنیم ماشین های روز چینی از کیفیت بهتری نسبت به تولیدات داخل هستند.وقت این رسیده که برای عقب نموندن سیاست های کاریمون رو عوض کنیم.

    1. علی

      عزیزم شما همان ماشین چینی را سوار شو

  12. رئوف از اهواز

    با توجه به نداشتن خدمات پس از فروش خودروهای چینی حتی اگه سایپا پشتیبانش باشه و توی شهرهای کوچک کسی جسارت بالا زدن کاپوت برای تعویض ی تسمه پروانه رو ندارن و ی فیش برای تعویض گیر نمیاد،من ترجیح میدم خودرو ایرانی حتی اگه لگن باشه ولی با خیال راحت با خانواده تو شهرهای کشور عزیزم مسافرت میکنم.
    در ضمن خودرو دنا پلاس در مقایسه با آپشنهای موجودش خیلی بهتر از برلیانس میباشد.
    ارادتمند تمام دوستانی هستم که با رعایت ادب نظرات خود را بیان میکنند.

    1. سینا

      منظور از تسمه پروانه چیه؟ آخه تسمه تایم نداره برلیانس.. پروانه هم که پیکان داشت الان ماشین ها معمولا فن دارن..
      چرا ندانسته همینجوری نظر میدیم آخه.. |:

      1. علی

        منظورش تسمه دینام بود عشقم

    2. علی

      دوست گرامی شک نکنین که دنا بهتر از برلیانس هست الان یک مدل طرز فکری هست که حس میکنن هرچیزی در ایران زده بشه بد هست . ما نمیگیم عالیه ، نمیگیم میشه با دنیا مقایسش کرد ، اما دیگه اینقدر تخریبش ام نمیکنیم . شما دنا رو امتحان کنین(از کسایی که دارن بگیرین یه تست کنین) در مقایسه با هم قیمتاش چه از لحاظ فنی و راحتی و امکانات سر تر هست که کمتر نیست . همه ما میدونیم پلتفرم قدیمی هست همه ی ما میدونیم تکنولوژی قدیمی هست اما دیگه نمیشه گفت کمتر از ماشین های هم رده هست. دنا یه حرکت مثبت هست امتحان کنین و بعد هم برلیانس رو برونین ببینیم واقعا کدومو انتخاب میکنین اونوقت نظر بدین از دوستانی که دنا دارن در سایت های تخصصی خودرو فروم ها سوال بپرسین ایشالا به نظر مستقل میرسین.

      1. امیر

        هر کی امتحان کرد، گفت برلیانس. نامردی اگه دروغ بگی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه