شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

چه کسی فکر می‌کرد روزی بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور تا این حد داغ شود؟ خودروسازهای زیادی در طول این چند سال دست به کار شده‌اند تا کراس‌اورهای جدیدی را معرفی و به بازار عرضه کنند؛ از انواع و اقسام خودروسازهای چینی گرفته تا شرکت‌های مشهوری مثل هیوندای که مدل جدیدی به اسم کُنا را به محصولات خود اضافه کرد. در این میان ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت که پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ را سرانجام با وقفه‌ای نسبتا طولانی شروع کند.

در کلاس خودروهای کراس‌اور رقبای زیادی وجود دارند. رنو کپچر به عنوان کراس‌اوری با قیمت و ویژگی‌های مشابه می‌تواند یکی از رقبای مستقیم پژو ۲۰۰۸ محسوب شود. به همین دلیل، ما امروز تصمیم گرفتیم دو خودرو شاسی‌بلند فرانسوی پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر را انتخاب و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. در انتها از شما می‌خواهیم که نظرتان را به ما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟

هر دو خودرو جدید و مدل ۲۰۱۷ هستند. هر دو در کلاس خودروهای کراس‌اور قرار دارند و دست کم از نظر تجهیزات، امکانات و سامانه‌های ایمنی تفاوت زیادی با هم ندارند. ایران‌خودرو به عنوان شرکت عرضه‌کننده هر دو محصول شناخته می‌شود. با این حال این دو کراس‌اور از نظر ظاهر و مشخصات فنی با هم تفاوت‌ دارند. همین امر سبب شده هر کدام با سلیقه‌ی بخشی از مشتریان بیشتر هماهنگ باشد. در ادامه به ویژگی‌های هر کدام از این کراس‌اورها می‌پردازیم.

ابتدا صحبت از قیمت ۷۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ به میان آمد و بسیاری از مشتریان برای خرید این فرانسوی تازه‌وارد علاقمند شدند. هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو بعدها اعلام کرد که پژو ۲۰۰۸ در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود. با این وجود مشتریان علاقمند زیادی تمایل داشتند که این مبلغ را برای پژو ۲۰۰۸ پرداخت کنند. حال امروز با باز شدن بخش پیش‌فروش این خودرو و دیدن ودیعه ۶۰ میلیون تومانی، تمام فرمول‌ها و معادلات به هم ریخته و قیمت نهایی این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ چراکه بسیاری حدس می‌زنند این کراس‌اور فرانسوی قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون تومان داشته باشد!

از طراحی نمای بیرونی گرفته تا کابین، هر دو اتومبیل ظاهر به‌روز و اسپرتی دارند و انتخاب آن‌ها بیشتر به سلیقه مشتری برمی‌گردد. شاید تنها برگ برنده پژو ۲۰۰۸، تازگی آن در بازار ایران باشد که نسبت به رنو کپچر، جدیدتر به‌نظر می‌رسد.در طرف مقابل هم رنو کپچر را داریم، خودرویی که جواب خود را پس داده و مدل ۲۰۱۷ آن با قیمت حدودی ۱۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین اگر تخمین قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ درست باشد، هر دو کراس‌اور هم‌قیمت هستند.

هنگامی که وارد کابین این دو خودرو می‌شویم، طراحی مشابهی را در داشبورد ساده با پنل مربعی شکل می‌بینیم. طراحی داخلی این دو کراس‌اور در جزییاتی مثل چیدمان و ظاهر ادوات با هم تفاوت دارند. به طور کلی در مورد ظاهر پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر، نمی‌توان یکی را برتر اعلام کرد.

تقاضا برای پژو ۲۰۰۸ بسیار زیاد است و همین امر احتمالا منجر به ارائه خدمات پس از فروش بهتر و عرضه لوازم و قطعات یدکی گسترده آن می‌شود. از طرفی هم این خودرو هنوز به بازار وارد نشده و پوشش ارائه خدمات با کیفیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این نکته را هم در نظر بگیریم که پژو ۲۰۰۸ باید به بازار عرضه شود و مدت زمانی بگذرد تا بتوان در مورد کیفیت قطعات، سواری و خدمات این اتومبیل نظر داد. پژو ۲۰۰۸ هنوز نیامده باعث شده عده‌ای برای خرید و فروش آن دندان تیز کنند. همین اتفاق نشان می‌دهد مشتری هنگام فروش این کراس‌اور با مشکلی روبرو نخواهد شد.

رنو کپچر پیش‌تر توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رفت. کپچر خودرویی موفق بود که به لطف کیفیت بالای قطعات توانست مشتریان زیادی را به خرید ترغیب کند. با این حال، فروش این اتومبیل هم‌اکنون توسط سایت فروشگاهی ایران‌خودرو بسته شده است. همین امر می‌تواند برای خریدار به عنوان چالشی در زمینه‌ی ارائه خدمات، تهیه لوازم و خرید و فروش آن در بازار قلمداد شود.

پژو ۲۰۰۸ توسط شرکت جوینت‌ونچر پژو و ایران‌خودرو به نام ایکاپ مونتاژ و عرضه می‌شود. نقطه مقابل پژو  ۲۰۰۸، رنو کپچر است که جزو محصولات وارداتی به حساب می‌آید. همین موضوع سبب شده که مردم به کیفیت قطعات فرانسوی کپچر اطمینان کنند و این خودرو را بخرند.

پژو ۲۰۰۸ از نظر فنی نسبت به کپچر خودروی قدرتمندتری به حساب می‌آید. پژو ۲۰۰۸ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. در حالی که رنو کپچر به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با توان ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون‌متر مجهز شده است. در کاتالوگ پژو ۲۰۰۸، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر و مصرف سوخت کپچر در سایت ایکو، ۵.۹ لیتر عنوان شده است.

در مقایسه امکانات این دو خودرو، به نظر می‌رسد پژو ۲۰۰۸ توانسته کمی موفق‌تر عمل کند؛ جمعا ۶ کیسه‌ی هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سنسور کمک پارک عقب، سنسور باران و آمپر Head-Up از شاخص‌ترین امکانات رفاهی جدیدی است که مشتری ایرانی را به خرید تشویق می‌کند.

از طرفی، ۴ کیسه‌هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، سیستم مصرف بهینه موتور و محدود کننده سرعت هم از ویژگی‌های رنو کپچر شمرده می‌شود. هر دو خودرو به صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز شده‌اند و از نظر سامانه‌های ایمنی مثل ABS، EBD و ESP به هم شباهت دارند.

همان‌طور که می‌بینیم، هر دو کراس‌اور فرانسوی در زمینه‌هایی مشابه هم عمل کرده‌اند؛ ظاهر به‌روز، شیک و اسپرت، امکانات رفاهی متنوع و قیمت یکسان. از طرفی هم به دلیل تفاوت زبان طراحی خارجی و مشخصات فنی مختلف هر دو اتومبیل، تصمیم‌گیری به سلیقه مشتری مربوط می‌شود.

حالا شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۵ دیدگاه
  1. پارسا

    دلیل برآیند نسبی مثبت مزایا ، نسبت به معایب ، چه دوست داشته باشیم و بخواهیم و چه نخواهیم، بهترین رنج خرید ۱۰۰تومن تو ایران فعلا رنو کپچره.وارداتی کامله.گشتاور بالا و توان خروجی زیادی داره-آپشنهای پایه و ضروری داره-با همون حجم موتور کمش میتونه از پس سربالاییهای شدید و گردنه ها بربیاد-فیلمهاشو تو آپارات نگاه میکردم تاپ اسپید ۲۰۷تا داره-درگ با تیوولی هم که تیوولی خیلی بدجور ازش میخوره-تو خودروبانک تست درگ با تویوتا سی اچ ار داشت فقط نیم ثانیه تست ۴۰۰ متر عقب افتاد-جادارترین صندوق عقبو بین همکلاساش داره-تنها ماشین بنزینی غیر هیبریده که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز داره(مثل هیبرید)-۵ستاره ایمنیش کامله-پایداری و هندلینگ خوبی داره-ارگونومی و لذت رانندگیش حرف نداره-من ۲۰۱۶ دارم تقریبا یکساله زیر پامه هرجا هم رفتم .تاحالا فقط سرویس دوره ای بوده و بس-سربالاییها اکثر ۴سیلندرا حریفش نمیشن-۱۵۰هزار یا ۵سال گارانتیه .در دنیای امروزی دیگه حجم موتور ملاک نیست.بلکه توان خروجی موتور و گشتاور ،معیار مقایسه خودروهاست.بعضی دوستان میفرمایند قدرت رنو کپچر،کمه!!!! کافیه تو گوگل کلمات زیر رو یه جستجوی ساده بکنید تمامی کلیپهای تست شده در ایران براتون به نمایش درمیاد.
    ” تاپ اسپید رنو کپچر” – “درگ رنو کپچر با تیوولی” – “مسابقه رنو کپچر با سورنتو۲۰۱۷ در سربالایی” – تست کشش رنو کپچر در سربالایی و … – فکر کنم هر شخص منصفی با دیدن کلیپهای واقعی و عملی نظرش در مورد حجم کم موتور کپچر عوض بشه

  2. بابک

    با مقایسه منصفانه توی این رنج قیمت و سگمت های مشابه :
    جوک اسکای پک آپشن ، موتور و گیربکس CVT همه ضعیف تر از این هست ولی دوام بالا و استحلاک کمتر در ضمن فضای داخلی کمتر از ۲۰۰۸ هستش .
    کپچر آپشن در همین حده ولی موتور و گیربکس ضعیف ۱۲۰۰ سی سی ۱۲۰ اسبی فقط زمان گارانتی بیشتر البته به نظر من داخل ۲۰۰۸ از کپچر خیلی بهتره که باز سلیقیه !
    تیوولی از این بزرگتره و البته سنگین تر به خصوص در سربالایی ها ، موتور و گیربکس تیوولی جای صحبتی جلوی ۱۶۳ اسب و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری ۲۰۰۸ نداره ، از نظر آپشن تیوولی قدری بهتره .
    تویوتا CH-R که واقعا از نظر طراحی خارجی و اطاق از همه رقبا یک سرو گردن بالاتره ولی حیف که مجهز به یه موتور ۱۲۰ اسبی هست که کارو حسابی خراب می کنه !!! و قیمتش تقریبا ۷۵ میلیونی بالاتر از ۲۰۰۸ هستش با موتور و گیربکس خیلی ضعیف تر !
    ASX : شتاب راضی کننده (با توجه به موتور ۲۰۰۰ سی سی می تونست بهتر هم باشه) ، گارانتی بیشتر و کیفیت بهتر و البته دو دف اتوماتیک ولی راحت بگم طراحیش خیلی قدیمیه و به سالها قبل بر می گرده در ضمن قیمتش نسبت به ۲۰۰۸ هفتاد میلیون بیشتره .
    داستر که من شخصا اصلا از فیس و اطاق به شدت اقتصادیش خوشم نمی یاد ! اما زمان گارانتی و استلاک کم و ماشین کم خرج تر در طول زمان نسبت به ۲۰۰۸ .
    من به جز تویوتا همه این ماشینا از جمله خود ۲۰۰۸ رو از نزدیک دیدم با با کپچر و تیوولی رانندگی کردم ولی به نظرم الان تو این رنج قیمت۱۰۰ تا ۱۱۰ ، ۲۰۰۸ بهترین گزینه برای کسایی هست که می خوان یه کراس اوور جمع و جور داشته باشن و در عین حال به خاطر فیس قشنگتر ۶۰ تا ۷۰ میلیونی هم الکی هزینه نکنند دیگر انتخاب با خودتان.
    ضمنا از این ماشین انتظار یه شاسی بلند رو نداشته باشین ابعادش تقریبا در حد کپچر هست .

  3. میلاد

    خرید خودرو در ایران واقعا واقعا مشکل هستش ولی پرداخت بالای ۱۰۰ تومان
    و
    انتخاب خودرو ساخت فرانسه تازه با دست کاری های ایران خودرو به جای خودرو ساخت ژاپنی و کره ای
    والا چی باید گفت …….

  4. شاهرخ حاتمی

    رنو اتومات هستش وکروز کنترل داره ولی پژو ۲۰۰۸ این امکانات رو نداره

  5. حسین

    سلام من بخوام بخرم پژو ۲۰۰۸ رو میخرم چون هم شکیل تره و هم موتور قوی تری داره اما اگه قراره برا یه ماشین ۱.۶ اینقدر هزینه کرد که با سختی پیداکردن قطعات مواجه شد بنظرم پژو ۲۰۶ sd بهترین گزینس چون هم موتورش ۱.۶ هست هم قطعاتش بسادگی پیدا میشه و هم همه دوسش دارن

  6. نیما

    به نظر من قیافه رنو خیلی قشنگتره مخصوصا رنگ کرم مشکی .ولی باید دید که خدمات پس از فروشش و تامین قطعاتش چجوریه.

  7. فرامرز

    به لحاظ فنی پژو موتور قوی تری دارد ۱۵۷ اسب بخار در مقابل ۱۲۰ اسب بخار

    اما همه چیز فقط موتور نیست ..

    در تمام تبلیغات به مشتری گفته میشود که این خودرو شاسی بلند است !!!! همه عکس ها از پایین گرفته شدن !!!!!!جالب هست بدونید ارتفاع این خودرو در مقابل ۲۰۶ فقط ۱۰ سانتی متر بلندتر هست !!!!!!!!!!!!!!! پس به هیچ عنوان شاسی بلند نیست حتی از لحاظ ابعاد از کپچر و تیولی کوچک تر است .

    بدتر از همه موارد وجود ایرانخودرو در این پروژه است . وجود ایرانخودرو به معنای بازار دلالی و گران فروشی است ، در حالی که اصلا هنوز امکانات رفاهی این ماشین معلوم نشده !!!!!! یعنی خیلی از اپشن ها را نخواهد داشت .

    درست است که نمایندگی های ایرانخودرو بیشتر است و میشه انتظار سرویس های بهتری رو داشت ولی به هزار و یک دلیل اصلا روی نمایندگی ها و خدمات حساب نکنید که ارزشی ندارد .

  8. وحید

    گیربکس و دیفرانسیل رنو از پژو قطعا بهتره

  9. علی صفرزاد

    اگه نگاه و رویکرد تحقیر آمیز و وقیحانه ایرانخودرو در بحث خرید رو در نظر نگیریم، به سه دلیل من ۲۰۰۸ رو انتخاب می‌کنم:
    ۱- اینکه ۲۰۰۸ ماشین جدیدتری هست،
    ۲- ظاهر بهتری هم داره
    ۳- تقریباً از نظر فنی هم یه گام جلوتر هست.

  10. علیرضا اسدی

    با سلام.هر دوی این خودرو ها خوب هستن با توجه به قیمتی که میپردازیم؛ولی تعریف هر کس از کلمه ی خوب برای یک خودرو توی این رنج قیمت متفاوته.هر دوی این خودرو ها یعنی رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ امکاناتی جدا و یا مشترکی دارن که نسبت به هم برتری دارن و تفاوت هایی غیر قابل قیاس در بعضی ضمینه ها که میتونه با توجه به شرایط هر کسی و درخواست هایی که از خودروی مورد نظرش داره تو انتخاب فرد رو به سمت خودش سوق بده .البته این مسئله رو باید در نظر داشت که رنو کپچر یک خودرو هست و پژو ۲۰۰۸ یک لیست از امکانات و مشخصات خودرو روی کاغذ!پس بهتره عجله نکنیم و بعد از وارد شدن خودروی پژو ۲۰۰۸ به بازار به مقایسه ی این دو خودرو بپردازیم.هر دوی این شرکت ها تاریخچه ی درخشانی داشتن و بر اساس تاریخچه ی خودرو های مورد بررسی هر دو شون خوبن واقعا اما ما که نمیخوایم تاریخچه ی یک شرکت رو بخریم !پس واقع گرا باشیم تا برند گرا!و همچنین صبور…
    با تشکر از دیجی کالا

  11. محسن

    به نظر من هیچ کدام فقط تویوتا

  12. علی

    موتور این ماشینو باز روی ماشین های خودشون میندازند مثل موتور tu5

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه