نسل جدید پژو ۲۰۰۸ معرفی شد؛ مدرن‌تر و بزرگ‌تر با موتورهای ضعیف‌تر

۴ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

پژو ۲۰۰۸ را می‌توان پاسخ خودروساز مردمی فرانسه به تغییر سلیقه مردم اروپا قلمداد کرد. اروپایی‌ها که زمانی به خرید خودروهای استیشن واگن شهره بودند، حالا چند سالی است که از کراس اوورهای اقتصادی را به خرید سایر گونه‌های خودرو ترجیح می دهند و به همین دلیل بود که پژو نیز تصمیم گرفت با حذف پژو ۲۰۷ استیشن واگن (با پسوند SW) و معرفی کراس اوور پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۳، وارد بازی پر شور کراس اوورهای اقتصادی شود.

البته پای پژو ۲۰۰۸ حدود دو سال است که به کشورمان باز شده است و از همین رو خودرو تازه‌ای برای ایرانیان به حساب می آید، اما در بازار اروپا،نسل نخست پژو ۲۰۰۸ که در سال ۲۰۱۳ معرفی و در سال ۲۰۱۷ نیز فیس لیفت شده بود، به پایان راه خود رسیده و حالا قرار است از چند ماه دیگر با نسل کاملا جدیدی به عنوان مدل ۲۰۲۰ جایگزین شود.

پژو 2008 جدید

پژو ۲۰۰۸ جدید از حیث زبان طراحی با نسل تازه خودروهای پژو به خصوص مدل پرچمدار ۵۰۸ مشابهت کامل دارد اما با یک نگاه انتقادی می توان گفت که نسبت به نسل اول ۲۰۰۸ و به خصوص مدل فیس لیفت شده‌ی آن که در ایران وجود دارد، از ظرافت کمتری برخودار است و تا حدی زیبایی های فنی خود را از دست داده و تبدیل به خودرویی مدرن اما ساده‌تر (از حیث ظرافت‌های طراحی) شده است.

پژو در زبان طراحی جدید خود تصمیم گرفته است تا یک نوار LED عمودی را به مجموعه چراغ های بزرگ جلو اضافه کند تا جوابی باشد به طراحی C شکل چراغ نسل جدید خودروهای رنو و علاوه بر این، نقش نمادین برای تفاوت مدل های جدید و قدیمی را بازی کند. طراحی جعبه‌ای شکل سایر بخش‌ها و پرهیز از ارائه خطوط نرم و لطیف در نمای جانبی از جمله دیگر نکات این زبان طراحی جدید است که با خطوط سه گانه نوارهای LED در چراغ‌های عقب تکمیل می‌شود.

پژو 2008 جدید

پژو این سه خط موازی و متمایل را تداعی کننده اثر پنجه شیر (یا گربه سانان) و اشاره‌ای به لوگوی شیر نشان پژو می‌داند و در مجموع ماهیت طراحی نسل جدید خودروهای خود را براساس الگو برداری از یک گربه سان، نیم خیز شده برای حمله و شکار معرفی می‌کند و بر ماهیت اسپرت و جوان پسند آن‌ها (برخلاف نسل گذشته خودروهای پژو) تاکید دارد.

ذر فضای داخلی البته بار دیگر شاهد بکار گرفتن شدن متد طراحی کابین هوشمند پژو موسوم به i cockpit هستیم که البته حالا بیشتر از نسل قبلی با نمایشگرهای لمسی بزرگ عجین شده است. می‌توان در مجموع پیشرفت طراحی را در کابین پژو ۲۰۰۸ جدید مشاهده کرد که البته لزوما به زیباتر شدن فضای داخلی خودرو منجر نشده است، اما احتمالا رضایت سرنشینان عقب بیشتر خواهد بود، چرا که طول کلی نسل دوم پزو ۲۰۰۸ در حدود ۱۴ سانتی متر افزایش یافته است که نتیجه‌ی مستقیم آن، افزایش فضای‌ پا برای سرنشینان عقب است.

پژو 2008 جدید

پژو انبوهی از تجهیزات کمک رانندگی و ایمنی را برای نسل تازه ۲۰۰۸ در نظر گرفته است که شامل رانندگی بین خطوط، سیستم هشدار دهنده خروج از خط، کروز کنترل تطبیق پذیر (حفظ فاصله از خودرو جلویی همزمان با شتاب گیری و ترمزگیری اتوماتیک)، خاموش کردن خودکار پیشرانه در ترافیک شهری و ..می‌شود، از حیث تکنولوژی‌های دوستدار محیط زیست نیز مدل‌های دیزلی که در فرانسه بسیار پر طرفدار بودند، جای خود را به مدل برقی داده اند و از این‌رو شاهد سبزتر شدن عملکرد ۲۰۰۸ در سال‌های آینده هستیم، اما نکته مایوس کننده برای علاقه مندان به سرعت و هیجان، آنکه موتور ۱۶۳ اسب بخاری و ۱.۶ لیتری توربو نسل فعلی برای نسل جدید پژو ۲۰۰۸ از مدار تولید خارج شده است و حالا پر قدرت ترین مدل ۲۰۰۸ جدید، نیز به پیشرانه‌ای سه سیلندر توربو با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و ۱.۲ لیتر حجم مجهز شده است. جالبتر آنکه مدل‌های ضعیف‌تر و ارزا‌ن‌تر نیز از نسخه های دیگر همین پیشرانه بهره می‌برند و ۱۰۰ یا ۱۳۰ اسب بخار (ّبسته به تریم انتخابی مشتری) توان تولید می‌کنند.

پژو 2008 جدید

یک موتور دیزلی به حجم ۱.۵ لیتر با تکنولوژی مشهور HDI پژو نیز با دو قدرت ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخار در فهرست انتخاب‌ها گنجانده شده است تا دست پژو در مقابل رقبا خالی نباشد، اما تمرکز زیادی بر روی مدل برقی موسوم به e-2008 وجود دارد که با توان ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر گزینه چندان مهیجی به نظر نمی رسد اما می تواند به لطف باتری ۵۵ کیلووات ساعتی تا ۳۱۲ کیلومتر را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد و این درحالیست که پُر‌‌ شدن ۸۰ درصدی ظرفیت باتری در صورت اتصال به شارژ سریع ۱۰۰ کیلو وات ساعتی ظرف ۳۰ دقیقه امکان پذیر است.

برخی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی تکمیلی در نظر گرفته شده برای ۲۰۰۸ نیز شامل مواردی نظیر سیستم کمکی پارک اتوماتیک، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک به تغییر لاین، سیستم کنترل هوشیاری و تمرکز راننده، سیستم تشخیص و پیشنهاد محدود کننده سرعت، چراغ‌های هوشمند، ترمز پارک الکتریکی، هداپ دیسپلی و سیستم صوتی Focal با ۱۰ اسپیکر می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که این خودرو با چهار سطح متمایز Active، Allure، GT Line و GT به فروش می‌رسد که فارغ از مشخصات فنی، تیپ های ظاهری و رده‌های تجهیزاتی متفاوتی را شامل می‌شود.

پژو 2008 جدید

قیمت پایه نسل جدید پژو ۲۰۰۸ هنوز اعلام نشده، اما براساس پیش بینی نشریات بین المللی، احتمالا این خودرو نیز در همان رنج قیمتی مدل قبلی به فروش خواهد رسید و در حدود ۱۵ هزار یورو در نسخه‌های پایه قیمت خواهد داشت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه