شما بگویید؛ پژو ۲۰۶ یا سایپا کوئیک؟

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سایپا، محصول جدیدش را با نام کوئیک معرفی کرد. خودرویی که شباهت زیادی به ساینا دارد؛ در حدی که شاید بهتر بود نامش را مثل تیبا ۲، ساینا ۲ می‌گذاشتند! این محصول جدید، رقیب وطنی هم‌قیمت و هم‌کلاسی زیادی ندارد اما شاید نزدیک‌ترین مورد برای مقایسه‌ با آن ، پژو ۲۰۶ باشد. شاید عده‌ای باشند که برای خرید یک خودروی جدید، بین کوئیک و پژو ۲۰۶ مردد شده باشند. بنابراین نگاهی به ویژگی‌های این دو خودرو می‌اندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید.

۱) طراحی

پژو ۲۰۶ در دو کلاس سدان (SD) و هاچ‌بک در ایران به فروش می‌رود. برخلاف پژو ۲۰۶ که اتومبیلی قدیمی بوده و طراحی آن به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد، کوئیک محصولی با طراحی جدید است. چهره‌ی پژو ۲۰۶ با گذشت ۲۰ سال هنوز جذاب است؛ اما به طراحی کوئیک انتقادهایی می‌شود. ظاهر کوئیک شباهت‌های زیادی به ساینا دارد و در نمای پشتی این خودرو، شاهد شباهت‌های زیادی به اتاق‌های ب‌ام‌و هستیم. شاید اگر کسی لوگوی این شرکت را هم به پشت کوئیک بچسباند، از دور صاحب یک خودروی چند صد میلیون تومانی جلوه می‌کند!

۲) هزینه

پژو ۲۰۶ هاچ‌بک در دو تیپ ۲ و ۵ تولید می‌شود که به ترتیب حدودا ۳۲ و ۳۷ میلیون تومان قیمت دارند. گفته می‌شود که کوئیک هم بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. به باور بعضی از صاحبین پژو ۲۰۶، این خودرو هزینه و خرج نسبتا بالایی دارد؛ مخصوصا زمانی‌که خودرو به استهلاک می‌افتد. درعین حال تهیه‌ی لوازمش کار نسبتا آسانی است. نمایندگی‌ها و مکانیکی‌های زیادی هستند که در تعمیر و تامین قطعات این خودرو تجربه دارند؛ اما کوئیک تا مدت‌ها از این ویژگی‌ محروم است.

۳) آپشن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کوئیک که آن را از پژو ۲۰۶ متفاوت می‌سازد، آپشن‌های این خودرو است. سیاستی مشابه خودروسازهای چینی که آن را برتر می‌سازد. نمایشگر ۷ اینچی، مسیریاب، دوربین دید عقب، کروز کنترل و صندلی و آینه‌های جانبی با تنظیمات برقی، از امکانات داخلی کوئیک است. پژو ۲۰۶ در مقابل کوئیک خودروی ساده‌تری به نظر می‌رسد. در لیست تجهیزات این خودرو در وب‌سایت ایران‌خودرو، ایمبولایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، سیستم کنترل بخار بنزین دیده می‌شود.

۴) مشخصات فنی

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، یک پیشرانه‌ی ۱۳۵۰ سی‌سی با توان ۷۵ اسب‌بخار دارد. تیپ ۵ هم به پیشرانه‌ی ۱۵۸۷ سی‌سی با توان ۱۰۵ اسب‌بخار مجهز شده است. در کوئیک هم از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری با توان ۸۷ اسب‌بخار استفاده شده است. کوئیک به سیستم‌های ترمز EBD، ABS، BA و سیستم پایداری ESC مجهز شده است. پژو ۲۰۶ هم از سامانه‌های ABS ،EBD و EBA سود می‌برد.

۵) سواری

سواری خشک ولی اسپرت از ویژگی‌های اصلی ۲۰۶ است. این در حالی است که کوئیک احتمالا سواری آرام و کم‌هیجان‌تری را به نمایش می‌گذارد. یکی از انتقادهایی است که از صاحبین پژو ۲۰۶ شنیده می‌شود، صدای تعویض دنده‌‌های آن است. البته تا زمانی‌که کوئیک وارد بازار نشود و جواب خودش را پس ندهد، نمی‌توان در مورد کیفیت ساخت و مکانیک آن با قاطعیت نظر داد.

 

با این حال، نظر شما چیست؟ شما بگویید، سایپا کوئیک بهتر است یا پژو ۲۰۶؟

‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۰ دیدگاه
  1. سارا

    من تا کمتر از یک سال پیش پرشیا مدل ۸۸ داشتم. به خاطر بالا رفتن عمرش (البته به قدری تمیز و سرپا بود که هرکی میدید فکر میکرد مثلن مدل ۹۴ هست) پرشیا رو فروختم و کوییک صفر خریدم. و بعد از فقط چند روز که کوییک رو سوار شدم فهمیدم چه اشتباهی کردم!!! به حرف فروشنده نمایشگاه رسیدم که گفت دارید اشتباه می کنید این پرشیا رو میدید کوییک بخرید اینا قابل مقایسه نیستند!! اگر بخوام اول نقاط قوتش رو بگم باید بگم صندوقش خوبه در مقایسه با هاچبک ها میشه گفت جاداره. ترمزش هم قابل قبوله و مصرف بنزین کمی داره. جدا از این سه مورد واقعن فکر نمی کنم اسمش رو بشه ماشین گذاشت! بیشتر میشه بهش گفت اسباب بازی!! گول آپشن هایی که می نویسند داره رو نخورید وقتی پشتش بشینید می فهمید کلی پول دادید اسباب بازی خریدید یا دقیقن انگار پشت پراید نشستید. بار اول که سوار شدم یه تیکه از دستگیره سقفی کنار صندلی کنده شد و خورد تو سرم. استحکام بدنه به قدری پایینه که احتمالن با یه لگد هم فرو بره چه برسه خدایی نکرده تصادفی چیزی داشته باشید! توی سر بالایی حتی با کولر خاموش هم نمیکشه بره. از ضبطش نگم که واقعن مسخرست از صدای موزیک و ضرب موزیک فقط صدای تالاق تولوق باندهای بی کیفیت رو میشنوید. کولرش اصلن زور نداره و جواب نمیده مگر این که بذارید یه ربع بیست دیقه کار کنه تا کم کم فضای داخل خنک بشه. بخاری هم دقیقن همین طور. کولر و بخاری صدای خیلی زیادی داره وقتی روشن می کنید انگار جاروبرقی روشن کردند چه برسه که زیادش هم بکنید! جلوبندی ماشین بعد شش ماه به سروصدا افتاد و باید صداگیری بشه. بلوتوث ضبط بعضی وقتا پیدا و کانکت نمیشه. و اینم بدونید که کوییک های دنده ای از یه نظر دو مدل دارند. بعضیا ضبط شون بلوتوث داره و بعضیا دماسنج دارند هر دو رو با هم ندارند، مگر اتومات ها. موقع رانندگی مخصوصن توی سرعت بالا احساس امنیت نمی کنید انگار ماشین ثبات نداره و لق میزنه.
    پیشنهاد من اینه که اگر بودجه کمی دارید که به خرید ۲۰۶ تیپ ۵ نمیرسه ، ۲۰۶ تیپ ۲ رو انتخاب کنید و بخرید و به خاطر چند تا آپشن گول کوییک رو نخورید. می تونید ۲۰۶ رو بخرید و بعدن با صرف یه هزینه جزیی (نسبت به قیمت ماشین) برای مثال شیشه های عقب رو برقی کنید.
    در کل اگر بخوام بگم کوییک یه ماشین با بدنه و استحکام ضعیف، قدرت خیلی پایین و آپشن های بی کیفیت هست. الان هم بعد از حدود ۱۰ ماه گذاشتم برای فروش تا ۲۰۶ بگیرم. به نظرم پژو با وجود این که قطعاتش دیگه فرانسوی نیست و کیفیتش نسبت به قبل پایین اومده باز هم بسیاااار از محصولات سایپا سرتره و این که فکر کنید کوییک از ۲۰۶ بهتره واقعن خنده داره!!

    1. ایلیا

      اگه کوییک بفروشی بعد ۲۰۶ تیپ دو بخری می‌فهمی بازم اشتباه کردی!!

  2. محمد جواد

    ۲۰۶ هاچبک در تیپ ۲ و حتی تیپ ۵ خودرو بسیار بدی هست به لحاظ پایداری

    و هرکس ۲۰۶ داشته و بعد ماشین دیگه ای خریده اینو می‌دونه

    ایران خودرو هم که حتی توی این ۱۵ سال تولید نتونسته راه حلی برای مشکل چپ کردن و عدم پایداری این خودرو ارائه بده در نهایت نسخه صندوق دار رو پیشنهاد کرد

    کوییک حداقل تفاوتی که داری سیستم کنترل پایداری داره

    دوم کوییک اتومات اصلا قابل مقایسه نیست با ۲۰۶ تیپ ۲
    چون تجهیزات بسیار زیادی داره که ۲۰۶ تیپ ۵ هم خیلی هاش رو نداره

    سقف ۲۰۶ توی حلق افرادی هست که صندلی عقب میشینند
    در حالی که سقف عقب ساینا بلندتره و در کل فضای داخل ماشین بزرگتره و دل باز تره

    مانیتور برای ۲۰۶ حدود سه ملیون آب میخوره

    کروز کنترل هم برای تیپ ۲ حدود ۲ ملیون اب میخوره

    یه آپشن خیلی ساده کوییک دی لایت هست که ۲۰۶ نداره !!

    هزینه جلو بندی ۲۰۶ واقعا بالا هست و همه اینو می‌دونن

    موتور های پژو به واشر زدن معروف هستن
    در صورتی که به لحاظ موتوری ، موتور کوییک ساینا تیبا و حتی پراید بسیار سگ جون هستن

    و با یه ریمپ ساده میشه جواب بهتری ازشون گرفت

    البته کوییک هم مسائل خاص خودش را دارد که به مرور زمان حتما مشخص می شود

    اما به نظر من به لحاظ زیبایی و تنوع از قیافه های تکراری

    کوییک خودرویی زیبا هستش و به امتحانش می ارزه

  3. kamal

    سلام
    چرا الکی مینویسین کوئیک سیستم پایداری داره؟

  4. سروش

    به نظر من با همه معایب و مزایای هر دو خودرو کوییک برنده پایانیه، درسته که ۲۰۶ ظاهر متناسب و نرمال تری داره و کوییک ناشیانه طراحی شده، اما خوب این ظاهر نرمال ۲۰۶ هم دیگه خیلی تکراری شده، چه بسا که ۲۰۷ هم اضافه شده به جمعش. من خودم به شخصه دنبال تغییر ظاهرم. در مورد ۲۰۶ هزینه نگهداری بالاست، چون قطعاتش که الان دیگه چینیه و نسبت به کوییک که قطعات مشترکی با ساینا داره گرون تره. در مورد خدمات پس از فروش هم که هر دو کارخونه ایران خودرو و سایپا با تمام نقص هاشون جوابگو بودن و اگه خودرویی تولید بشه مطمئنا خدمات پس از فروشش هم ایجاد میشه چه بسا که کوییک هم خانواده ساینا هست. بحث مورد آزمایش بودن کوییک و جواب پس دادن تو جاده های ایران هم که همونطور که گفتم مثل ساینا و تیبا و تیبا۲ ساخته شده، بنابراین تو این مورد هم قابل پیش بینیه. برگ برنده کوییک آپشن هایی هست که واسش در نظر گرفتن، چون مردم ما دنبال آپشن های به روز و حداقل پایه هستند مثل دنده اتوماتیک CVT تیپ ترونیک، استارت بدون کلید، سیستم ESC و حتی مانیتور لمسی که این آپشنا میتونه نظر مردمو جلب کنه. همچنین که در آینده تیبا جایگزین پراید میشه، تیبا۲ هم واسه جوونایی خوبه که توان مالی پایینی دارن و دوست دارن یکم اسپرت تر باشن (جایگیزین سایپا۱۱۱) که این باعث میشه مردم دید بهتری نسبت به کوییک پیدا کنند و ۲۰۶ با وجود طرفدارای خاص خودش از دور خارج بشه.

  5. نیما

    اگه بین ۲۰۶ تیپ ۲ و کوییک قرار بر انتخاب باشه صد درصد کوییک
    ولی بین تیپ۵ و کوییک آدم دو دل میشه
    من ۲۰۶نداشتم اما چند باری که پشت فرمونش نشتستم به نظرم کمی خشکه ولی اگه سواری کوییک مثل تیبا باشه ب نظرم کوییک انتخاب بدی نیست
    اگر قطعاتش با کیفیت باشن یک گام رو ب جلو برای سایپا محسوب میشه

  6. افشین

    پژو ۲۰۶ یا سایپا کوئیک؟
    هیچدام !

  7. علی

    حیف زمان که آدم بزاره مطلب درباره ی محصول سایپا بخونه

  8. محمد

    تیبا۳ قیمتش ۴۰ میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا جای تاسفه برای صنعت خودروسازی ایران که همیشه در حال صقوطه .

  9. نوید

    من کوئیک رو قبول دارم

  10. حميد

    به نظرمن بااین ترافیک واسه کسی که مرکز شهرروزی ۲بارواسه کاربرود اتومات بهتره من تیبا دارم کوییک ترجیح میدم اما کسی که دنبال اسایش رانندگی جاده وزیر پای خوب میخاد ۲۰۶

  11. miladhz

    باسلام
    من خودم کوییک رو انتخاب میکنم چون هم از نظر فنی هم از نظر امکانات بهتره
    از نظر خدمات پس از فروش هم که سایپا خوبه و از نظر قطعات هم از نظر فنی تقریبا با پراید یکه از نظر قطعات ظاهری هم با تیبا یکیه
    پس چندان مشکلی پیش نمیاد

  12. احسان

    همه آپشن های گفته شده رو با یه هزینه یکی دو تومنی میشه روی ۲۰۶ نصب کرد.دنه اتوماتیک هم که کلا بحثش جداست و چون هزینه بالایی داره، چه از نظر هزینه اولیه و چه از نظر هزینه نگهداری، زیاد مورد توجه نیست.
    از نظر طراحی داخلی اصلا قابل مقایسه نیستن و ۲۰۶ حتی بعد گذشت ۲۰ از طراحیش هنوز حس تجملی به آدم میده در صورتی که که کوئیک مشابه بقیه تو لیدات سایپا حس یه خودرو متوسط و اقتصادی رو منتقل میکنه. طراحی داخلی هم کوئیک هیچ اصالتی نداره و وقتی هر قسمت رو از تولیدات یک کمپانی ایده گرفتن نمیشه زیاد صحبتی در موردش کرد.

    1. نوید

      ببخسی از کی تا حالا گیربکس اتوماتیک رو با یکی دو میلیون میشه نصب کرد؟
      گیربکس‌کوئیک رو یه شرکت خارجی میزنی که به خود شرکت سایپا ۴۷۰۰۰۰۰ میفروشه با نصب سر از پنج میلیون میکشه.
      سیستم فرمان الکتریکیشو چی؟ نکنه اونم با صد هزار شما میبندید رو ۲۰۶؟
      سیستم پایداری الکترونیکیشو که اصلا بخوای هم‌نمیتونی ببندی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه