شما بگویید: آیا ارسال کالا با ربات‌های پرنده‌ی دیجی‌کالا ممکن می‌شود؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فقط یک لحظه در ذهن خود تصور کنید… چشمان‌تان را ببندید و تصور کنید کالایی را از دیجی‌کالا سفارش داده‌اید. پس از گذشت ۴۵ دقیقه، ساعت هوشمندتان خبر از رسیدن آن سفارش به درب منزل می‌دهد. درب خانه را باز می‌کنید و بجای مواجهه با پیک موتوری آشنای دیجی‌کالا، با یک ربات پرنده که در هوا معلق ایستاده روبرو می‌شوید. ربات پرنده که کاملا اتوماتیک پرواز می‌کند، هشت پروانه‌ی چرخان دارد، روی بدنه‌اش لوگوی دیجی‌کالا دیده می‌شود و در قسمت زیرینش بسته‌ی سفارش شما قفل شده است. ربات کمی پایین می‌آید و از طریق اسکن عنبیه‌ی چشم، هویت شما را شناسایی می‌کند. بعد از اینکه مطمئن شد فرد سفارش دهنده قطعا خود شما هستید، اجازه می‌دهد از غلاف زیرین، کالای خود را بردارید. در حالی که هنوز به داخل خانه برنگشته‌اید، ربات خیلی سریع ارتفاع می‌گیرد، پرواز می‌کند و در افق محو می‌شود…

این آینده‌ایست که دیگر خیلی دور به نظر نمی‌رسد. بیش از یک سال است که دیجی‌کالا روی آن کار می‌کند. دیجی‌کالا جمعی از گروه‌های مختلف رباتیک سراسر کشور را گرد هم آورده تا در مسابقه‌ای، توانایی‌های خود را برای ساخت ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا محک بزنند. آن‌ها باید رباتی بسازند که بتواند کالایی با وزنی مشخص را بردارد، آن را تا ارتفاعی خاص بالا ببرد، مسافتی معین را بپیماید و پس از پشت سر گذاشتن چند مانع، بسته را به دست مشتری فرضی برساند. هر تیمی موفق شود، شانس این را خواهد داشت که در ساخت اولین ربات پرنده‌ی واقعی برای دیجی‌کالا سهیم باشد.

بعد از ساختن ربات، نوبت به گرفتن مجوزهای قانونی برای پرواز در آسمان شهرهای کشور می‌رسد. مشکل مجوز که حل بشود، در آسمان شهرمان ربات‌های پرنده‌ی دیجی‌کالا را می‌بینیم که هرکدام به سویی می‌روند. چقدر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، چقدر از حجم ترافیک کاسته می‌شود، چقدر از آلودگی شهر کم می‌شود و چقدر سفارش‌ها زود به دستمان می‌رسد. این‌ها دقیقا همان هدف‌هایی است که دیجی‌کالا از بدو پیدایش به دنبال‌شان بوده و حالا با استفاده از ربات‌های پرنده، قدم بزرگ دیگری در حل این مشکلات بر می‌دارد.

در دیجی‌کالا کست بشنوید: ربات‌های پرنده‌ی دیجی‌کالا، از رویا تا واقعیت

در دیجی‌کالا کست بشنوید: مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا چگونه برگزار می‌شود؟

اما به نظر شما آیا این آینده به واقعیت تبدیل می‌شود؟ آیا روزی می‌توانیم ربات‌های پرنده‌ی حمل کالای دیجی‌کالا را در آسمان شهرهای‌مان ببینیم؟ شما بگویید: «آیا روزی دیجی‌کالا صاحب ناوگانی از ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا می‌شود؟»

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶۱ دیدگاه
  1. رضا

    به پرواز دراوردن یک شی و بستن بار به اون تو روباتیک یه کار اسون حالا بجز حفظ تعادل و …
    مهم اینه که امنیتی نداره یک ربات و خیلی راحت شکار میشه که اگر امنیت بود بسیاری از شرکت ها قبل تر این کار رو میکردن

  2. علی

    اگه دیجی کالا بخواد حتما ممکن میشه…
    انقد به دیجی کالا ایمان دارم و تبلیغش رو میکنم به دیگران بابا و داداشم میگن از دیجی کالا پول میگیرم بابت تبلیغات

  3. Kianoosh

    کم‌کم‌با پیشرفت تکنولوژی پیشبینی من تا ۷ الی ۱۰ سال دیگست

  4. امید

    احتمالش زیر صفر درصد

  5. S.Mohammad.M

    تو این چند ساله دیجی کالا هر غیر ممکنی رو ممکن کرده و تبدیل شده به بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور
    من خودم اون اوایل خیلی وقت پیشا که اولین بار اومدم دیجی کالا با خودم میگفتم غیر ممکنه من یه روز آنلاین موبایل از اینجا بخرم و اون موقع فقط از ویدیو های دیجیکالا تی وی خوشم میومد اما الآن میگم غیر ممکنه چیزی رو که دیجی کالا داره رو از بازار بخرم مخصوصا با تحویل اکسپرسی که تازه راه افتاده
    امیدوارم روزی بشه که حداقل به تمام مراکز استان ها سفارشات رو با پهپاد بفرستین و تبدیل بشین به یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی دنیا و این غیر ممکن نیست هیچ شرکت موفقی مثل اپل سامسونگ یا در این زمینه آمازون و eBay از روز اول یک غول تکنولوژی نبودن!!
    موفق باشید????????

  6. مصطفی

    آیا روزی می‌توانیم ربات‌های پرنده‌ی حمل کالای دیجی‌کالا را در آسمان شهرهای‌مان ببینیم؟
    مطمئنا روزی در امریکا، آلمان و کشورهای دیگری شاهد این اتفاق خواهیم بود
    ولی
    در کشور ما با توجه به سیم کشی هوایی برق، مخابرات و فرهنگ و تمدن ما، نه تنها در آینده های دور بلکه به نظر بنده هیچ گاه شاهد این سیستم نخواهیم بود چه برای دیجی و چه برای هر شرکت خصوصی و دولتی دیگری
    امیدوارم بهتون برنخوره و نظر رو منتشر کنین

  7. دامون

    سلام. به نظر من این کار ممکن است ولی یک مانع بزرگ سر راه وجود دارد . در کشور های دیگر اکثرا خانه های حیاط دار دارند و پهباد ها(درون ها) روی آن فرود میایند ولی در ایران اکثر خانه ها آپارتمانی هستند و اگر هم ویلایی باشند حیاط مناسب ندارندو این مشکلی ست که مانع میشود سرمایه گذاری ای به این بزرگی با مشکل مواجه شود.
    با تشکر

  8. حمید.

    شدنی نیست.. یکی از مهمترین دلیلاش بحث امنیت هست

  9. محمد

    طبق مقدمه ی این مقاله (خبردار شدن به وسیله ساعت هوشمند و اسکن عنبیه چشم و…) به نظرم تا قبل از سال ۲۰۲۵ امکان همین کاری وجود نداشته باشد. زیرا نیازمند زیرساخت هایی هست که هنوز درست و حسابی وجود ندارند (مانند اسکن عنبیه چشم مشتریان).
    امیدوارم روزی این طرح موفق شود.

  10. یوسف

    بابا ولمون کنید
    جنس که هیچی
    خود ربات رو هم میزنن

  11. محمد امین

    در مورد فرهنگ مردم چاره ای اندیشیده اید؟
    اگر کسی ربات شمارو گروگان گرفت چکار خواهید کرد؟
    و اگر کسی ربات شمارو با تفنگ بادی و تیرو کمان هدف گرفت چطور؟؟؟
    و سوالات دیگر…

  12. امیر

    شدن که میشه. فقط امنیتشو بالا ببرین. چون اینجا ایرانه .روهوا میزننش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه