بیانیه‌ی مطبوعاتی دیجی‌کالا در ارتباط با مسائل اخیر بازار موبایل؛ استقبال از شفاف‌سازی

۱۳ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
digikala logo

دیجی‌کالا به عنوان شرکتی مشتری محور همواره شفافیت را از اصول بنیادین خود دانسته است و سعی داشته محصولات خود را با بهترین قیمت به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی برساند. در این راستا از هرگونه شفاف‌سازی استقبال کرده و نهایت همکاری را در این زمینه داشته است.
دیجی‌کالا علی‌رغم تلاش‌های فراوان تا به امروز موفق به واردات حتی یک عدد گوشی موبایل نشده و تاکنون هیچ ارز دولتی‌ دریافت نکرده است و هیچ اطلاعی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی تا پیش از انتشار لیست مربوط منتشر شده، نداشته است.
بعد از طرح رجیستری که از طرف دولت نگرانی‌هایی مبنی بر افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی وجود داشت، پیشنهادی از سمت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ورود فروشگاه‌های آنلاین به عرصه‌ی واردات و فروش کالا با قیمت‌های رقابتی و کنترل‌شده مطرح شد، که متاسفانه تاکنون امکان اجرایی شدن آن فراهم نشده است.
بنابراین کلیه‌ی گوشی‌های موبایل عرضه شده در دیجی کالا از توزیع کنندگان و واردکنندگان برندها در داخل کشور با قیمت‌های تعیین شده توسط خود تامین‌کنندگان و واردکنندگان به صورت رسمی خریداری شده است و قیمت‌های فاکتور شده توسط آن‌ها بر مبنای قیمت ارز آزاد و یا حتی بالاتر بوده است. به این ترتیب دیجی‌کالا با پایین‌ترین حاشیه‌ی سود مورد قبول نهادهای نظارتی، کالا را به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی رسانده است. تاکید می‌شود که دیجی‌کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین‌کننده‌ی دیجی‌کالا در دسته‌های محصولی مختلف هستند.

تاکید می‌شود که دیجی‌کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین کننده‌ی دیجی‌کالا در دسته های محصولی مختلف هستند.

دیجی‌کالا با اعتقاد به اصل شفافیت و مشتری محوری سوابق قیمت فروش کالای خود را به مصرف‌کنندگان نشان می دهد و این موضوع را یکی از اصول اساسی خود می داند.
موجودی انبار دیجی‌کالا باتوجه به تامین کالا از تامین کنندگان داخلی، همواره بسیار محدود بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه با قیمت‌های خرید روز ، تامین مجدد می شود.
حتی در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا که قیمت‌گذاری توسط خود فروشندگان انجام می‌شود، کمیسیون دریافتی دیجی‌کالا در گروه موبایل تنها ۲ درصد می باشد که به صورت شفاف قید شده است.
فروش دیجی کالا هیچگاه حتی در شرایط پرالتهاب بازار که اغلب عرضه‌کنندگان از فروش کالا خودداری می کردند، متوقف نشد و تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی محصولات با بهترین قیمت‌های ممکن، به انجام رساند و همواره هر کالایی که از تامین‌کننده خریداری شد، به فروش رسید. چناچه کالایی در دیجی‌کالا ناموجود شده است تنها دلیل آن عدم موجودی آن در انبار دیجی کالا و یا عدم تامین آن توسط تامین‌کنندگان و واردکنندگان بوده است.
تمامی ادعاهای فوق مبتنی بر مدارک و مستنداتی است که آمادگی داریم آن ها را به رویت نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه برسانیم. از شفاف‌سازی اخیر در این حوزه استقبال می کنیم و تنها راه پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی کشور را شفاف سازی در همه‌ی حوزه‌ها دانسته و همچنین این امر را پیش‌نیازی مهم برای تحقق مهم ترین اصل خود، که همان مشتری محوری است، می دانیم.

دیدگاه شما

۴۲ دیدگاه
  1. محمد آ

    فقط مافیا بازی ….. واقعا جای تاسف داره

    با اینکه لیست ارز دولتی منتشر شده ولی هنوز قیمت ها تغییر نکردن

    حالا میفهمم چرا از دنیا عقب افتادیم

    همه جای دنیا از قیمت رقابتی حمایت میشه …

    بعد خیلی جالبه خودشون لیست رو منتشر کردن و گفتن اینها با ۴۲۰۰ وارد کردن با ارز ۸۰۰۰ میفروشن …

    پس چرا نمیرید شرکت هاشونو پلمپ کنید …عجیبه..!!!!!! قضاوت با شما

  2. شفاف سازی

    پیشنهاد میکنم د راستای شفاف سازی فاکتور های خرید خود را از تامین کننده (برای نمونه ) در ادامه این مطلب بگذارید.

  3. محسن

    در مورد شفاف سازی قیمت ها که بحثی در اون نیست و باید انجام بشه . اما باید انتقادی رو هم به دی جی کالا وارد کرد که همیشه عنوان میشه کالاهای وبسایت از تامین کنندگان اصلی خریداری میشه و روی وبسایت به فروش میرسه . پس مطمئنا تامین کننده اصلی کسی هست که از ارز دولتی هم استفاده می کنه در غیر اینصورت نمی تونیم به اون بگیم تامین کننده اصلی، هر چند که کالاهاشو نم با فاکتور رسمی به فرشو برسونن. شاید بهتر بود دی جی کالا در رابطه با تامین کالاهای خودش بیشتر تحقیق کنه و اینجوری خودش رو در خط مقدم گران فروشی قرار نده. این رو هم اضافه کنم که تمامی قیمتهای درج شده روی وبسایت غیر منصفانه نیست و نباید چشم بسته انتقاد کرد. اما توقعی که از دی جی کالا میشه بیش از این است و این وبسایت باید در جبهه مصرف کننده بجنگه نه تامین کننده

  4. علی

    با سلام من همیشه جز طرفداران و خریداران محصولات شما بودم اما به نظرم این توضیحاتی که دادید حداقل به من کمکی نکرد که خرید از سایت شما رو تحریم نکنم .چه بسا همیشه کسانی که تخلف می کنند اعتراف به خطا نمی کنند و در جهت تکذیب برمیان. شما هم مسیری رو رفتید که خیلی از سودجویان بازار که بصورت خرده فروش کار می کردند رفتند.
    به دنبال این نیستم که نظرم تایید بشه و خیلی ها ببینن که مثلا شما شفاف کار میکنید مهم این بود که به گوش شما برسونم که برگردوندن اعتمادی که مردم به شما داشتن خیلی خیلی سخته. و بخودم قول دادم که تا زمانی که مشکلات موجود برطرف نشده خریدی از سایت شما انجام ندم و در جهت ترغیب دیگران به نخریدن از سایت شما تلاش خواهم کرد.
    امیدوارم روزی برسه که اگر سیاستمدارای ما کمکی بما نکردن حداقل خودمان همدیگرو نابود نکنیم و منافع شخصی خودمان را ارجح بر منافع جمعی نکنیم.

  5. هادی شجاعیان

    در این مملکت عادت کردیم همه در صحبت حق ب جانب میگیرن اما وقتی صحبت از ارائه مدرک میشه بهانه ها شروع میشه حالا ب هر دلیلی،در نهایت همه چیز به ضرر عموم مردم میشه،شفاف سازی ها سالهاست تو این مملکت در حد بگم بگم مونده،چرا کسی پیدا نمیشه شجاعت داشته باشه و بگه این مدرک.

  6. علی

    با سلام
    قطعا شما مسئول این وضعیت نابسامان نیستید که بخواید دربارش توضیح بدید.ولی اگه قصد شفاف سازی دارید مثل همه جای دنیا با سند و مدرک شفاف سازی کنید.برای مثال همین شرکت داتیس امرتات که شما میگید ازش خرید میکنید، طبق لیست اعلامی جز شرکت هایی هست که با ارز دولتی واردات کرده ولی گوشی رو به قیمت آزاد دست مردم داده.مگه میشه دیجی کالا بگه من چکار دارم از کجا میخره،چند میخره،چند میفروشه.شما به عنوان یک شرکت بزرگ فروش که نقش مهمی دارید باید رو این مسائل حساس باشید.لطفا برای شفاف سازی با دلیل و سند بگید که یا اون لیست اشتباس،یا شما خبر نداشتید.
    با تشکر

  7. احسان

    بله منم موافقم قبلن قیمتات پایین تر بود از بازار و علاالدین ولی اخیرن قیمتات بالاتره اینجوری مشتریات از دست میدی تو بازارم بارها گفتن دیجی کالا از مردم پول میگیره چند روز بعد تحویل میده یا سرکار میزاره به نظره من هرقیمتی تحویل در محل کنی بهتره

  8. شهروز جهانگیری

    سلام
    من بعنوان یکی از مشتریان دائمی دیجی کالا که سالها مدیر فروشگاه بزرگ تعاونی شرکت مان بوده ام، از سال ۹۴ تاکنون برای خودم، خانواده ام، همکاران و فامیل و دوستان بیش از ۳۰ دستگاه گوشی خریده ام، چون به اصل بودن کالا و قیمت متعارف کالاهای دیجی کالا ایمان دارم.
    و باز هم هر زمان هر شخصی بامن برای خرید گوشی مشورت کند تنها مرجعی که معرفی می کنم دیجی کالا ست.
    این فروشگاه آنلاین بهترین دایره المعارف برای بررسی کالاها می باشد.
    سربلند باشید

  9. انگور

    دلفین ها هم پرواز می کنند

  10. ارش

    حرفتون منطقی…ولی چرا قبلا قیمتاتون کف بازار بود و حتی میگفتید اگه جای دیگه تو فروشگاه اینترنتی ای ارزونتر پیدا کردید تا چند روز پس میگیریم! اینکه به محض تغییرات ارز تموم کالاهاتون ناموجود میشه نامردیه، اینکه دیجی کالا حکم امازون رو داره برای ایرانیا و اینطور تو اشفتگی بازار بدون کالا باشه درست نیست، تامین کننده ای که این حرکت رو میکنه باید باهاش کار نکرد، درضمن کارشناس شما که قراره یه جنسیو بخره و به انبار دیجی کالا بیاره باید سعی کنه پایین ترین قیمت رو خریداری کنه نه اینکه من لپ تاپ قیمت زدم تو بازار بوده ۶ تومن و تو دیجی کالا هفت تومن!! نظر کاربرا و مشتریای قدیمیتون براتون مهم نیست؟ انشالا نظرمو منتشر کنید
    با تشکر

  11. سامان

    به هر حال دخیل کردن فروشنده های غیر از دیجیکالا ، باعث عدم اعتماد مصرف کننده به قیمت و حتی کیفیت بسیاری از محصولات دیجیکالا شده. حتی اگر فروش و سود تون با این کار زیاد شده باشه، قطعا اطمینان مصرف کننده ها و مشتریاتون کمتر شده

  12. مریم

    بابت توضیحات شما متشکرم.اما چیزی که برایم سوال شما اینه که چرا به قیمت گذاری فروشندگان نظارت نمیشه مثلا پویا نگار در حال حاضر داره اجناسش رو دوبرابر و نیم از قیمت بازار میده و من هر چقدر بهتون اطلاع رسانی کردم چه با نظر و چه با ایمیل رسیدگی نکردید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه