بیانیه‌ی مطبوعاتی دیجی‌کالا در ارتباط با مسائل اخیر بازار موبایل؛ استقبال از شفاف‌سازی

۱۳ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
digikala logo

دیجی‌کالا به عنوان شرکتی مشتری محور همواره شفافیت را از اصول بنیادین خود دانسته است و سعی داشته محصولات خود را با بهترین قیمت به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی برساند. در این راستا از هرگونه شفاف‌سازی استقبال کرده و نهایت همکاری را در این زمینه داشته است.
دیجی‌کالا علی‌رغم تلاش‌های فراوان تا به امروز موفق به واردات حتی یک عدد گوشی موبایل نشده و تاکنون هیچ ارز دولتی‌ دریافت نکرده است و هیچ اطلاعی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی تا پیش از انتشار لیست مربوط منتشر شده، نداشته است.
بعد از طرح رجیستری که از طرف دولت نگرانی‌هایی مبنی بر افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی وجود داشت، پیشنهادی از سمت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ورود فروشگاه‌های آنلاین به عرصه‌ی واردات و فروش کالا با قیمت‌های رقابتی و کنترل‌شده مطرح شد، که متاسفانه تاکنون امکان اجرایی شدن آن فراهم نشده است.
بنابراین کلیه‌ی گوشی‌های موبایل عرضه شده در دیجی کالا از توزیع کنندگان و واردکنندگان برندها در داخل کشور با قیمت‌های تعیین شده توسط خود تامین‌کنندگان و واردکنندگان به صورت رسمی خریداری شده است و قیمت‌های فاکتور شده توسط آن‌ها بر مبنای قیمت ارز آزاد و یا حتی بالاتر بوده است. به این ترتیب دیجی‌کالا با پایین‌ترین حاشیه‌ی سود مورد قبول نهادهای نظارتی، کالا را به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی رسانده است. تاکید می‌شود که دیجی‌کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین‌کننده‌ی دیجی‌کالا در دسته‌های محصولی مختلف هستند.

تاکید می‌شود که دیجی‌کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین کننده‌ی دیجی‌کالا در دسته های محصولی مختلف هستند.

دیجی‌کالا با اعتقاد به اصل شفافیت و مشتری محوری سوابق قیمت فروش کالای خود را به مصرف‌کنندگان نشان می دهد و این موضوع را یکی از اصول اساسی خود می داند.
موجودی انبار دیجی‌کالا باتوجه به تامین کالا از تامین کنندگان داخلی، همواره بسیار محدود بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه با قیمت‌های خرید روز ، تامین مجدد می شود.
حتی در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا که قیمت‌گذاری توسط خود فروشندگان انجام می‌شود، کمیسیون دریافتی دیجی‌کالا در گروه موبایل تنها ۲ درصد می باشد که به صورت شفاف قید شده است.
فروش دیجی کالا هیچگاه حتی در شرایط پرالتهاب بازار که اغلب عرضه‌کنندگان از فروش کالا خودداری می کردند، متوقف نشد و تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی محصولات با بهترین قیمت‌های ممکن، به انجام رساند و همواره هر کالایی که از تامین‌کننده خریداری شد، به فروش رسید. چناچه کالایی در دیجی‌کالا ناموجود شده است تنها دلیل آن عدم موجودی آن در انبار دیجی کالا و یا عدم تامین آن توسط تامین‌کنندگان و واردکنندگان بوده است.
تمامی ادعاهای فوق مبتنی بر مدارک و مستنداتی است که آمادگی داریم آن ها را به رویت نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه برسانیم. از شفاف‌سازی اخیر در این حوزه استقبال می کنیم و تنها راه پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی کشور را شفاف سازی در همه‌ی حوزه‌ها دانسته و همچنین این امر را پیش‌نیازی مهم برای تحقق مهم ترین اصل خود، که همان مشتری محوری است، می دانیم.

دیدگاه شما

۴۲ دیدگاه
  1. علیرضا

    متاسفانه دیجی کالا دیگه اون دیجی کالای قبل نیستش.فروشنده خود دیجی کالا نیستش و قیمتای خیلی گرون تر از بازار میده حتی من اختلاف ۸۰۰.۰۰۰ تومنی پیدا کردم نسبت به بازار.

  2. علیرضا

    من که فکر نمیکنم موجودی انبارتون تمام شد ، شما یک باره تمام گوشیارو ناموجود کردین…

  3. مهدی

    سلام-به نظرم یه سایت فروشگاه باید سود بلند مدت خودش و اینکه بتونه حتی از فروشگاه های دیگه پیشی بگیره رو هدف خودش قرار بده نه سود کوتاه مدت و از دست دادن اعتماد بعد از سالها زحمت برای کسب اعتماد
    بحث قیمت دلار واین چیزا نیست بحث طرز فکر اشتباست مثلا میگیم قیمت ها رو در مرحله اول مناسب باشه و با کیفیت خود تا مشتری جلب شود بعدش بکشیم بالا با این طرز فکر هیچ فروشگاهی نمیتونه پیشرفت کنه حتی امازون هم اگه اینکار رو میکرد الان اینقدر پیشرفت نکرده بود ما نباید کپی پیس فروشگاه های دیگر هم باشیم بلگه باید بهترین باشیم ان هم از نظر مردم

    حالا مثلا قیمت دلار رفت بالا یهو محصولات موجود خودمون رو بالا نکشیم و فکر سود کوتاه مدت نباشیم بلکه به دراز مدت بیندیشیم- و تا حد امکان با کمترین سود و بیشترین فروش باعث پیشرفت فروشگاه خودمون بشیم-

    ولی انصافا خودتون بیایید ببینید قیمت های دیجی کالا ثانیه ای حتی با صعود یک روزه ارز نیز بالا میره و پایین اومدنشون هم سخته
    طوری شده که با تخفیف ویژه و شگفت انگیز بخری هم قیمت بیرون یا حتی گرون تر هم میشه

    اصلا میگیم حرفتون درست ارز ازاد خریدید اون کتاب خوان فیدیبوک چی؟؟ اون که به اصطلاح تولید خودتون میباشد؟؟
    چرا یه روزه قیمتش بالا رفت ان هم ده درصد

    بنده اگر سایت هایی مثل امازون یا ای بای توی ایران بود از اون ها خرید میکردم به شخصه حتی انلانشم سعی میکنم از سایت های با اعتبار کمتر ولی قیمت مناسب تر و گاها کیفیت بالاتر خرید کنم

    متاسفانه کالاهایی که خوددیجیکالا نیست و از فروشگاه های دیگه ای هست و دیجی کالا میفروشه کالا ارزش خرید ندارن این هم به فروشگاهتون لطمه میزنه

    حالا گرون یا با ارز ازاد فروختید تموم شد رفت از الان نظارت رو بر روی قیمت هاتون بیشتر کنید چرا نیم گرم طلا ۱۸ عیار رو باید با سود خیلی زیادی نسبت به بیرون ازتون خرید نماییم-
    چرا اینقدر گرون هست کالاهاتون-

    چرا هیچ نظارتی نمیکنید؟؟؟ مگه هدفتون پیشرفت فروشگاهتون نیست؟؟

    اعتماد مشتریان را ازشون نگیرید نسبت به خودتون

    موفق باشید

  4. محسن

    بسیار عالی. واقعا از دیجیکالا ممنونم و برای تمام کسانی که در زیر علیه دیجیکالا شکایت کردند متاسفم.
    این دوستانی که در زیر این پست می گن آقای وزیر فلان اعلام کرده و ارز ۴۲۰۰ برند ببینند کدوم یک از شرکت های اون لیست واقعا ارز ۴۲۰۰ گرفته و کی گرفته. پیشنهاد می کنم حتما مقاله زومیت در اینباره رو بخونید که زنگ زده تک تک اون شرکت ها و همشون خیلی منطقی گفتند این ارز تخصیص داده شده است نه ارزی که ما گرفتیم. برای واردات شاید ۱۰ درصدش هم به ما داده نشده و بقیش رو گفتن بانک ارز نداره!
    لطفا چشماتون رو باز کنید و واقعیت رو ببینید. الان می گن ارز ۴۲۰۰ تومنه و قیمت دیگه ای نداره. آیا این واقعا اینطور هست؟ به همین شکل دادن ارز ۴۲۰۰ برای واردات گوشی.
    وقتی سامانه نیما تازه ۴ ۵ خرداد و با یک و نیم ماه تاخیر بعد از تک نرخی شدن ارز راه افتاده چطور انتظار دارید گوشی ها تموم نشند.
    یک لحظه خودتون رو بزارید جای فروشنده. فروشنده خر هست که وقتی می تونه دلار ۴۲۰۰ رو ۵ تومن بفروشه و کلی سود کنه بیاد مغازشو ببنده. فروششو به صفر برسونه چون می خواد با دلار آزاد بفروشه؟ اگه ارز دولتی می دادند مطمین باشید فروشنده هم بدش نمی یومد به ۱۰ ۲۰ درصد سود راضی باشه
    یکم فکر کنیم….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه