بیانیه‌ی مطبوعاتی دیجی‌کالا در ارتباط با مسائل اخیر بازار موبایل؛ استقبال از شفاف‌سازی

۱۳ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
digikala logo

دیجی‌کالا به عنوان شرکتی مشتری محور همواره شفافیت را از اصول بنیادین خود دانسته است و سعی داشته محصولات خود را با بهترین قیمت به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی برساند. در این راستا از هرگونه شفاف‌سازی استقبال کرده و نهایت همکاری را در این زمینه داشته است.
دیجی‌کالا علی‌رغم تلاش‌های فراوان تا به امروز موفق به واردات حتی یک عدد گوشی موبایل نشده و تاکنون هیچ ارز دولتی‌ دریافت نکرده است و هیچ اطلاعی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی تا پیش از انتشار لیست مربوط منتشر شده، نداشته است.
بعد از طرح رجیستری که از طرف دولت نگرانی‌هایی مبنی بر افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی وجود داشت، پیشنهادی از سمت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ورود فروشگاه‌های آنلاین به عرصه‌ی واردات و فروش کالا با قیمت‌های رقابتی و کنترل‌شده مطرح شد، که متاسفانه تاکنون امکان اجرایی شدن آن فراهم نشده است.
بنابراین کلیه‌ی گوشی‌های موبایل عرضه شده در دیجی کالا از توزیع کنندگان و واردکنندگان برندها در داخل کشور با قیمت‌های تعیین شده توسط خود تامین‌کنندگان و واردکنندگان به صورت رسمی خریداری شده است و قیمت‌های فاکتور شده توسط آن‌ها بر مبنای قیمت ارز آزاد و یا حتی بالاتر بوده است. به این ترتیب دیجی‌کالا با پایین‌ترین حاشیه‌ی سود مورد قبول نهادهای نظارتی، کالا را به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی رسانده است. تاکید می‌شود که دیجی‌کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین‌کننده‌ی دیجی‌کالا در دسته‌های محصولی مختلف هستند.

تاکید می‌شود که دیجی‌کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین کننده‌ی دیجی‌کالا در دسته های محصولی مختلف هستند.

دیجی‌کالا با اعتقاد به اصل شفافیت و مشتری محوری سوابق قیمت فروش کالای خود را به مصرف‌کنندگان نشان می دهد و این موضوع را یکی از اصول اساسی خود می داند.
موجودی انبار دیجی‌کالا باتوجه به تامین کالا از تامین کنندگان داخلی، همواره بسیار محدود بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه با قیمت‌های خرید روز ، تامین مجدد می شود.
حتی در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا که قیمت‌گذاری توسط خود فروشندگان انجام می‌شود، کمیسیون دریافتی دیجی‌کالا در گروه موبایل تنها ۲ درصد می باشد که به صورت شفاف قید شده است.
فروش دیجی کالا هیچگاه حتی در شرایط پرالتهاب بازار که اغلب عرضه‌کنندگان از فروش کالا خودداری می کردند، متوقف نشد و تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی محصولات با بهترین قیمت‌های ممکن، به انجام رساند و همواره هر کالایی که از تامین‌کننده خریداری شد، به فروش رسید. چناچه کالایی در دیجی‌کالا ناموجود شده است تنها دلیل آن عدم موجودی آن در انبار دیجی کالا و یا عدم تامین آن توسط تامین‌کنندگان و واردکنندگان بوده است.
تمامی ادعاهای فوق مبتنی بر مدارک و مستنداتی است که آمادگی داریم آن ها را به رویت نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه برسانیم. از شفاف‌سازی اخیر در این حوزه استقبال می کنیم و تنها راه پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی کشور را شفاف سازی در همه‌ی حوزه‌ها دانسته و همچنین این امر را پیش‌نیازی مهم برای تحقق مهم ترین اصل خود، که همان مشتری محوری است، می دانیم.

دیدگاه شما

۴۲ دیدگاه
  1. سارانی

    اوکی فرض بر این میذاریم که تموم این حرفا درست و صحیح هست و دیجی کالا گرون فروشی نکرده …
    اما، اما دیجی کالا برای اتمام این حرفا و به دست آوردن اعتماد دوباره مشتریاش می‌تونه با شرکت‌هایی که گوشی با دلار ۴۲۰۰ تومن وارد کردن همکاری کنه و مشتری هاشو راضی نگه داره …
    الان که اصلا یه دونه گوشی خوب نیست توی سایت دیجی، همه رو بعد از رسوایی اخیر زده ناموجود… اینجوری که بدتره … بجای اینکارا گوشی هارو موجود کنه با قیمت واقعی …
    امیدوارم مدیریت دیجی کالا به خودش بیاد بدونه داره چیکار میکنه، این رسمش نیست.
    امیدوارم کامنتم تایید بشه به دور از هرگونه تعصبی

  2. سعید

    شما یه گوشی رو در انبار داشتین. با دلار ۳۵۰۰ خریداری شده بود. ولی هر چقدر که دلار گران میشد شما قیمت اون گوشی رو بالا می بردین. نیازی به گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومنی نیست اصلن. فقط کافیه اجناسی که با دلار ۳۵۰۰ خریدین رو گرون نکنین.

  3. علی ز

    دی جی کالا قبلا خیلی معتبر و مورد اعتماد بودی ولی دیگه نه هم گرون فروش شدی هم نا معتبر شما که در توضیحات زدی برای چی میرین از موبلایل فروش موبایلی که پشت ویترین بوده میخرین بیان از ما پولوم بخرین بعد خود شما میری همون گوشیو از موبایل فروش میگیری به ما میدین تمام عقاید تون به فنا رفته شده فقط پول درآمد بعد خودتونو با آمازون مقایسه میکنید امازون اگر فکر پول بود به این معروفیت و محبوبیت تو کل دنیا نمیرسید مطمعن باشین اگر بشه از امازون تو ایران خرید کرد من تمامی خریدامو از امازون میکردم چون فقط به فکر مشتریه من جدیدا ازتون یه بازی خریدم به قیمت گزاف بسته بندی بازیو گذاشتن تو کارتون بدون ضربه گیر و هیچی نه فاکتور نه هیچی ۳۶۰ هزار تومنم پولشو دادم که این اخرین اشتباه من بود دیگه ازتون خرید نمیکنم اینام همش الکیه نوش دارو بعد از مرگ سهرابه گوشیه ۶ میلیونو ۱۲ میلیون دادین بعد میگید نمیدونستیم حالا انگار نمیدونید اون ۶ میلیونو پس بدید چه اشکالی داره اگر نمیدونید که کار کاره خودتونه

  4. کارل جانسون

    سوالی که الان پیش میاد اینه که بعنوان مثال محصولی مثل Nikon D610 که اصلا تولید نمیشه و در انبار دیجیکالا بوده، چطور به صورت ساعت به ساعت قیمتش با قیمت ارز میره بالا؟

  5. مروی

    سلام
    متاسفانه یک بیانیه کلی گویانه داده اید و خودتان را مبرا کرده اید در حالیکه وزارت ارتباطات اعلام کرده تمام گوشی های موجود ثبت سفارش و با ارز دولتی بوده و شما مدعی ارز آزاد هستید در حالیکه گوش وارداتی با ارز آزاد ریجستر نمی شود.
    متاسفانه شرکت شما با این بیانیه خود را اخلالگر اقتصادی معرفی کرده زیرا ارز آزاد یعنی قاچاق.
    با این حال امید دارم اعتماد مشتریان خود را بیش از این خدشه دار نکنید .

  6. علی

    من که قانع نشدم… توی اخبار اومده که دیجی کالا با برخی از این شرکتها که با دلار نرخ ۴۲۰۰ تومن گوشی وارد کردن همکاری داره … و ازشون گوشی خریده و …
    حالا اگه دیجی کالا میخواد ثابت کنه بیاد لیست شرکت‌هایی که باهاشون همکاری داره رو نشون بده به مردم.که البته بازم ممکنه اسم اون شرکتارو نیاره … والا دیگه به هیچ فروشگاهی بخصوص دیجی کالا نمیتونیم اعتماد کنیم …
    ما توقع داریم بعد از اینهمه سال دیجی کالا با مشتری هاش رو راست باشه نه اینکه بیانیه بده که من نبودم و فلان و بهمان…

  7. کوروش

    درود
    لطفا عذر بدتراز گناه نیارید!!!
    مگه ممکنه یک گوشی قیمتش میلیونی بالا بره شما بدون هیچ تفاوتی بخرین و بفروشین؟!!!!!
    این یعنی دیجی کالا هیچ فهم ،منطق و احساسی نسبت به مخاطبینش نداره که این خیلی بده و لطمه بزرگی به آینده شما وارد میکنه.

  8. ناشناس.

    هیچ شرکت واسطی مثل دیجی کالا نمیتواند ارزیابی درستی از اینکه آیا شرکت اصلی وارد کننده دلار آزاد گرفته و یا دولتی انجام دهد. چون شرکت وارد کننده اصلی چنین اطلاعاتی را به فروشنده هایی مانند دیجی کالا و … نمی دهد.
    ولی اگر می خواهند طرف مردم باشند اسناد دقیق و … رو در صورت درخواست در اختیار سازمانهای نظارتی قرار دهند تا این اشخاص زودتر رسوا شوند.

    چطور می شود شرکتی که چند ماه از تاریخ ثبتش گذشته است بالای ۲۰ میلیون یورو ارز دولتی دریافت می
    نماید؟!!!!!!!
    و سایرین در حدود چند صد هزار دلار.

  9. حسین

    خود دیجی کالا وارد کنه ببینیم میتونه قیمت هارو بشکنه

  10. پیمان

    به نظر من باید این اطلاعات و اسنادی که میگید رو در همین سایت خودتون برای خود مردم به صورت مستقیم قرار بدین نه این که نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه چون هم اعتمادی به نهاد ها نیست و هم به اهالی رسانه و در ضمن بسیاری از مردم تحصیلات خوبی دارند و به جایی هم وابسته نیستند تا بتونند این اسناد رو بررسی و از درستی این اسناد مطمئن بشن و با دیگران به اشتراک بزارند

  11. ابوالفضل

    اینکه دیجی کالا کلا یکی دو سالی هست قیمتاش چنگی به دل نمیزنه مسلم هست.بعصی جنسا را با ۲ درصد تخفیف میزاره تو شگفت انگیز ، آدم نمیدونه از چی باید شگفت زده شه!
    در مورد دلار رسمی هم که همش داستانه ، قیمت دلار همون چیزی هست که شما بتونی تهیه کنی از هر جا. پس ۴۲۰۰ اینا وجود خارجی ندارن یه قرارداد واسه خود دولته

  12. فرهام

    ضمنا یه چیز مهم دیگه رو یادم رفت بگم
    شما بعنوان یه فروشگاه اینترنتی خیلیییی بزرگ، میتونی با سیاست های قیمت گذاری مناسب ،بازار رو تا حدودی کنترل کنی
    چندباری بوده واسه قیمت تماس گرفتم با فروشگاه های اینترنتی مختلف،گفتن قیمت این کالا X ریال هستش، حتی دیجی کالا اینو X+1 ریال میفروشه ولی ما ارزون تر میدیم
    یعنی دیجی کالا شده یه مرجع واسه قیمت گذاری،همه میان خودشونو با اینجا مقایسه میکنن،چون میدونن اگه قیمت دیجی کالا پایین باشه،همه از دیجی کالا میخرن،پس ببین میشه یه کارایی کنی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه