بیش از ۱۰۰۰ ربات رقصنده رکورد جهانی ثبت کردند

۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گروه بزرگی متشکل از بیش از ۱۰۰۰ ربات رقصنده حرکت‌هایی را در جشنواره‌ای در چین به نمایش گذاشتند. این ربات‌ها با رقص بوگی و تکان خوردن به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه یافتند.

این ربات‌های رقصنده به مدت ۶۰ ثانیه به طور هماهنگ حرکات مشخصی را انجام دادند. هر چند که چند ربات به خاطر افتادن یا عدم توانایی در انجام حرکات سلب صلاحیت شدند. مسوول رکوردهای جهانی گینس گفت: «۱۰۰۷ ربات با موفقیت و در هماهنگی کامل به چپ و راست و بالا و پایین جهیدند.»

world-record-robots-dancing

قد این ربات‌ها ۴۳.۸ سانتی‌متر بود و QRC-2 نام داشتند. همه‌ی آنها تنها با یک گوشی موبایل کنترل می‌شدند. یک تکنولوژی رمزنگاری مخصوص مانع از اختلال گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های بلوتوث اطراف در کنترل این ربات‌ها می‌شد.

رکورد قبلی ربات‌های رقصنده مربوط به ۵۴۰ ربات می‌شد که هم‌زمان با هم می‌رقصیدند. این رکورد در ماه آوریل توسط شرکت UBTECH ثبت شد. این رقص رباتیک به مناسبت جشنواره بهاری گالا در «شنژن» چین فیلمبرداری و در تلویزیون پخش شد.

منبع: Live Science

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. بابک

    توی فارسی کلمه “رقصنده” نداریم، کلمه “رقاص” داریم. این کلمه نامانوس زمانی اختراع شد که نویسنده (یا گوینده) ای فکر کرد اگه بنویسه رقاص یه جور بی احترامی کرده به طرف. موضوع حتی تا جایی پیش رفته که یه مدخل هم توی لغتنامه آنلاین دهخدا (که ویرایشش برای همه آزاده) براش ایجاد کردن.
    کلمه رقاص بار منفی نداره. میترسم که کلماتی مثل بقال و قصاب و غیره هم کم کم به همین سرنوشت دچار بشن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه