بیل گیتس ۴.۶ میلیارد دلار از سهام مایکروسافت را بخشید!

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت نزدیک به ۶۴ میلیون سهم این شرکت که ارزش آن‌ها به ۴.۶ میلیارد دلار می‌رسد را به خیریه بخشید. براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت Bloomberg این بزرگ‌ترین کمک به یک خیره از سال ۱۹۹۹ تا این لحظه بوده است.  در آن سال ۱۶ میلیارد دلار  و در سال ۲۰۰۰ هم ۵.۱ میلیارد دلار به خیره کمک شده بود.

البته مشخص نشده که بیل گیتس این مبلغ را به کدام خیره داده است. البته گیتس سالانه ۸۰ میلیون دلار به سازمان خیره خودش هم کمک می‌کند. در ادامه مشخص شده که همسر بیل گیتس هم نزدیک به ۴۲۵ هزار سهم مایکروسافت را در اختیار دارد.

در حال حاضر استیو بالمر که تا چند سال پیش مدیرعامل مایکروسافت بود بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت به حساب می‌آید و از آن هم بیل گیتس و سپس ساتیا نادلا مدیرعامل فعلی این شرکت دیده می‌شوند.

کمک‌های گیتس باعث نشده که چیزی از ثروت او کم شود. او همچنان پول‌دارترین فرد دنیا به حساب می‌آید. در حال حاضر ارزش دارایی‌های او به ۸۶.۱ میلیارد دلار می‌رسد. او تا چند وقت پیش ۹۰ میلیارد دلار ثروت داشت. جف بزوس مدیرعامل آمازون نزدیک‌ترین تعقیب کننده بیل گیتس به حساب می‌آید که می‌تواند به ثروت‌مندترین فرد دنیا تبدیل شود.

منبع:  theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar mehdi275

    اگه درست حساب کرده باشم…تقریبا میشه ۱۷.۵ هزار میلیارد تومن

  2. Avatar بهروز

    دمش گرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه