تاریخچه‌ی رقابت اندروید و آیفون به روایت نمودار

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

زمانی می‌رسد که برای نسل‌های آینده درباره‌ی رقابت حماسی بین آیفون‌های اپل و سیستم‌ عامل اندروید تعریف خواهیم کرد. «مری میکر» سرمایه‌گذار این رقابت را تحت عنوان گزارشی روی نمودار کشیده که می‌تواند منبع خوبی برای مقایسه این دو پلتفرم باشد.

این نمودار نشان می‌دهد پیش از این که دو غول بزرگ iOS و اندروید وارد بازار شوند، بازار گوشی‌های هوشمند در حال توسعه بوده. این موضوع مربوط به وقتی است که با نگاهی به سیر نزولی فروش گوشی‌های هوشمند، شاید بتوانیم اعلام کنیم این رقابت به پایان رسیده؛ چرا که رقیب دیگری وارد گود مسابقه نشده و دلایل کمی وجود دارد تا باور کنیم که جدایی که میان کاربران اندروید و آیفون وجود دارد به طور قابل چشم‌گیری تغییر مسیر داده است. ما به عصر موازنه‌ی موبایل نزدیک می‌شویم.

اندروید و آیفون

نمودار ارسال گوشی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶

وقتی از نمای بازتر به این موضوع نگاه کنید خواهید دید که استراتژی اپل از ابتدا تا به حال تغییر نکرده است. این شرکت کاملا به قیمت تقریبی ۷۰۰ دلار برای هر دستگاه گوشی وفادار بوده، در حالی که هر ساله کاربران خود را با با افزودن ویژگی‌ها و اصلاحات بیشتر جلب می‌کند. از طرف دیگر قیمت گوشی‌های اندورید توسط یک پیکر واحد کنترل نمی‌شوند؛ بنابراین همان‌طور که همه می‌دانیم دامنه‌ی قیمت‌های‌شان بسیار بزرگ است. قیمت گوشی‌ها هر ساله از سال ۲۰۱۱ تا کنون افت کرده است، و این در حالی است که به طور میانگین قیمت یک گوشی اندروید یک سوم گوشی آیفون است.

محصول‌ ارزان‌‌تر، در بازاری که قیمت کالا کاملا با فروش آن ارتباط مستقیم دارد، همیشه بازار را در دست می‌گیرد. اندروید سال‌هاست که در این رقابت بسیار به iOS نزدیک است. بنابراین کاملا منطقی است که تنزل در قیمت آن منجر به افزایش سهم آن از بازار می‌شود.

اندروید و اپل

ارسال محصولات اندروید و iOS از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵

می‌‌شود گفت که اپل احتمالا نمی‌خواهد جای‌اش را با هیچ‌یک از رقبای اندرویدی‌اش عوض کند. چیزی که این نمودارها کم دارد این است که چطور در چند سال گذشته، آیفون‌های گران‌قیمت‌تر از اندروید، از فروش گوشی‌های هوشمند سود بیشتری برای شرکت اپل به ارمغان آورده‌اند.

نکته‌ی این نمودارها این است که شامل مسائلی مثل مدل‌های جدید، سایز نمایشگرها، تنوع رنگ و ویژگی‌هایی از این قبیل نمی‌شود؛ ویژگی‌هایی که گاهی فراموش می‌کنیم به طور مستقیم روی قیمت تاثیر گذارند.

 

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه