تسلا مدل Y در تاریخ ۲۳ اسفند معرفی خواهد شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت تسلا بالاخره تاریخ معرفی خودروی جدید خودش را اعلام کرد و قرار است که خودروی تسلا مدل Y را برای اولین بار در تاریخ ۲۳ اسفند ماه یعنی ۸ روز دیگر، ببینیم. این خبر توسط مدیرعامل تسلا یعنی آقای ایلان ماسک، اعلام شد و قرار است که مراسم معرفی هم در استودیو طراحی تسلا در شهر لس آنجلس برگزار شود. تسلا مدل Y، پنجمین خودروی برقی تسلا خواهد بود که معرفی می‌شود.

خودروی مدل Y در ۷۵ درصد از قطعات خود، با خودروی مدل ۳ که در حال حاضر ارزان‌ترین محصول تسلا به شما می‌آید، برابر است. ایلان ماسک می‌گوید که تسلا Y قرار است ۱۰ درصد بزرگ‌تر از مدل ۳ باشد و قیمت آن هم ۱۰ درصد گران‌تر خواهد بود. مسافتی که این خودرو با یک بار شارژ طی می‌کند نیز کمی کمتر از تسلا مدل ۳ است. همچنین همانطور که احتمالا می‌دانید، خودروی مدل Y قرار است در سگمنت کراس اوور شناخته شود اما برخلاف مدل X که خودروی SUV تسلا است، درهای باله‌ای برای سرنشینان عقب، نخواهد داشت. 

تسلا مدل Y اشتراکات زیادی با مدل ۳ دارد اما قیمت آن کمی بیشتر خواهد بود.

جزئیات بیشتر درباره اطلاعات فنی و قیمت این خودرو، در مراسم مشخص معرفی مشخص خواهد شد. همچنین ایلان ماسک وعده داده که در این مراسم، حضار می‌توانند سوار این خودرو شوند که این یعنی احتمالا در حال حاضر هم چند نسخه پروتوتایپ از این خودرو ساخته شده و آن‌ها را در تاریخ ۲۳ اسفندماه خواهیم دید. ایلان ماسک همچنین اعلام کرده که تا پایان سال جاری میلادی، تسلا اولین خودروی پیک‌آپ خود را هم معرفی خواهد کرد اما نباید در تاریخ ۲۳ اسفند ماه منتظر آن باشیم.

خودروی تسلا مدل Y قرار از در کارخانه گیگافکتوری تسلا در خارج از Reno در ایالت نوادا، ساخته شود. همچنین این خودرو قرار از سال ۲۰۲۰ عرضه شود که این یعنی در بهترین حالت، یک سال بعد شاهد عرضه مدل Y هستیم. همچنین در نهایت تسلا قصد دارد خودروی مدل Y در گیگافکتوری شهر شانگهای چین هم تولید کند.

تسلا خبر معرفی این خودرو در تاریخ مذکور را درست پس از عرضه ارزان‌ترین نسخه مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار، اعلام کرد. همچنین این شرکت گفته که فروشگاه‌های فیزیکی خود را تعطیل خواهد کرد و خودروهای خود را تنها به صورت اینترنتی به فروش خواهد رساند.

تسلا تا به حال تنها یک تصویر تیزر از خودروی مدل Y منتشر کرده که آن را در ابتدای پست می‌توانید مشاهده کنید. جدا از این عکس، این شرکت درباره این خودرو، سالهاست که صحبت می‌کند. در سال ۲۰۱۵ اولین باری بود که ایلان ماسک در یک توییت، به صورت تصادفی نام این خودرو را فاش کرد و پس از آن اگرچه وی توییت خود را پاک کرد اما در نهایت مشخص شد که نام این خودرو قرار است مدل Y باشد.

آنطور که ایلان ماسک گفته، شرکت تسلا قرار است نسخه جدید Supercharger خود را هم معرفی کند. قرار شده که اولین پایگاه سوپرشارژر جدید دقیقا امروز مشخص شود اما هنوز محل این جایگاه، مشخص نیست.

نسخه سوم از سوپرشارژرهای تسلا قرار است بتواند خودروهای این شرکت را با سرعت ۳۵۰kW شارژ کند. این به تسلا کمک می‌کند تا در زمینه جایگاه‌های شارژ، از رقبای خود عقب نماند. پیش‌تر شرکت‌هایی مثل پورشه اعلام کرده‌اند که جایگاه‌های شارژ ۳۵۰kW برای خودروهای الکتریکی خود خواهد ساخت و شرکت فولکس واگن نیز در حال ساخت جایگاه‌های شارژ با سرعت ۱۵۰kW تا ۳۵۰kW است. سوپرشارژرهای تسلا در حال حاضر خودروهای این شرکت را می‌توانند با حداکثر سرعت ۱۴۵kW شارژ کنند و خودروهای تسلا نیز فعلا تا سرعت ۱۲۰kW از این سوپرشارژرها، انرژی دریافت می‌کنند.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه