تاگ رونمایی شد، نخستین خودرو ملی ترکیه با موتور برقی

۷ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
تاگ

رویایی شصت ساله ترکیه با رونمایی از تاگ به واقعیت تبدیل شد. ترکیه تا به امروز خودرویی با برند خود عرضه نکرده بود. تنها فعالیت خودروسازی ترکیه در طی این سال‌ها، به مونتاژ محصولات سایر خودروسازان نظیر رنو محدود می‌شد. مراسم رونمایی از تاگ با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برگزار شد. ترک‌ها تمایل دارند تا این خودرو را با قیمتی کمتر از محصولات تسلا به بازار عرضه کنند. در این صورت موفق به جلب نظر بخشی از بازار خواهند شد.

تاگ

برای طراحی خودرو ملی ترکیه بیش از سه میلیارد دلار هزینه شده است. صنعت خودروسازی ترکیه همزمان با ایران و کره جنوبی آغاز به کار کرد و هر کدام از این سه کشور، مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند. تولید خودرو ملی تاگ بخشی از تغییر استراتژی این کشور در حوزه خودروسازی است. ترکیه از ابتدای ورود به صنعت خودروسازی تا بحال، تنها به تولید محصولات دیگر کشورها اشتغال داشت. شرکت خودروسازی تاگ برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰، پنج مدل جدید را به بازار ارایه کند. این خودروها در شهرک صنعتی بورسا به تولید خواهند رسید.

یک شاسی‌بلند الکتریکی ترک!

همان‌طور که می‌دانید، شاسی‌بلندها فروش مناسبی در بازار جهانی دارند. ترک‌ها نیز فرصت را غنیمت شمرده و خودرو تاگ را در این سگمنت به بازار عرضه کردند. از سوی دیگر خودروهای برقی نیز در معرض توجه مشتریان اروپایی و آمریکایی قرار دارند. به همین دلیل ترک‌ها خودرو تاگ را با پیشرانه الکتریکی روانه بازار خواهند کرد.

تاگ

مدل کامپکت شاسی‌بلند تاگ از سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. تمامی قسمت‌های الکتریکی این خودرو نظیر موتور و باتری توسط مهندسان تاگ ساخته شده و خودرویی کاملا ملی است. مشتریان قادر هستند تا دو مدل باتری لیتیوم یونی را برای شاسی‌بلند خود انتخاب کنند. باتری کوچکتر با هر بار شارژ مسافت ۳۰۰ کیلومتر و باتری بزرگ با هر بار شارژ مسافت ۴۸۳ کیلومتر را طی می‌کند. TOGG به قابلیت شارژ سریع مجهز است و می‌توان با استفاده از این قابلیت در طی سی دقیقه، باتری‌ها را تا ۸۰ درصد شارژ نمود. شرکت TOGG برای این باتری‌ها گارانتی هشت ساله در نظر گرفته است.

مشخصات فنی رضایت بخش

مدل ارزان‌تر شاسی بلند تاگ تنها یک موتور برقی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار در محور عقب دارد. شتاب صفر تا صد این مدل در حدود ۷.۶ ثانیه است. مدل گران‌تر یک موتور بر روی هر محور دارد که به این خودرو ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و قابلیت حرکت تمام چرخ محرک اعطا می‌کنند. این مدل سریع‌تر بوده و در ۴.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

تاگ خودرو برقی ترکیه

کابین مینیمال و مدرن

کابین شاسی‌بلند تاگ در نهایت سادگی طراحی شده و می‌توان الگوبرداری از محصولات اخیر اروپایی را در آن دید. برای مثال نمایشگری برای سرنشینان طراحی شده که شبیه آن را کمی قبل در پورشه تایکان دیده بودیم. وجود نمایشگر لمسی برای سیستم سرگرمی موضوعی طبیعی است و علاوه برآن، کنترل سیستم تهویه نیز با استفاده از یک نمایشگر صورت می‌گیرد. به جز دکمه تعویض دنده و ترمز پارک الکترونیکی، هیچ دکمه دیگری در کابین خودرو دیده نمی‌شود.

تاگ

خودروساز ترک برای سیستم تعلیق از تجهیزات معمول خودروهای امروزی استفاده کرده است. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مستقل در عقب، سواری نرمی را برای این شاسی‌بلند برقی فراهم خواهند ساخت. سیستم‌های هوشمند مختلفی برای سهولت کار راننده در اختیار وی قرار خواهند گرفت، از جمله قابلیت رانندگی خودکار در ترافیک سبک که به راننده کمک ‌می‌کند فشار کمتری را حین رانندگی تجربه کند. این قابلیت به او امکان دسترسی به امکانات هوشمند درون خودرو را می‌دهد.

نگاهی به ویژگی‌های هوشمند تاگ

ساختار انعطاف پذیر و بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن، به TOGG اجازه می‌دهد تا به سطح سوم رانندگی خودکار دست پیدا کند. TOGG همواره به اینترنت متصل است و بروزرسانی‌های نرم افزاری را مستقیما دریافت می‌کند. در شاسی‌بلند تاگ از فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر ردیابی چشم و تصویرپردازی سه بعدی بهره می‌برد که حاصل آن، تجربه متفاوت کاربران از برخورد با این خودرو خواهد بود.

togg

به کمک فناوری‌های گفته شده، تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده خواهد بود. همچنین اطلاعاتی در مورد مسیر و محیط اطراف خودرو نیز نمایش داده خواهند شد. خودروساز ترک قصد دارد نخستین شرکتی باشد که از این سیستم پیشرفته در محصولاتش استفاده می‌کند.

منبع:MOTOR1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. ایرانی

    عالیه

  2. Amir

    ای خاک عالم بر سر ایرانخودرو و سایپا که ترکیه با اولین خودروشون پوزه تمام تولیداتتون رو به خاک مالید و نیشخند معناداری به ما زد!

  3. براتعلی

    ای رجب چرخی زدی این دفعه کل صفدر شدی
    ای کاش در نظام حکومتی ما هم یک رجب می بود

  4. محسن از شیراز

    چرا خودرو ساز های ما با وجود آلودگی هوا یک خودروی برقی تولید نکرده اند؟ آیا به جز منفعت خودشون به چیز دیگری هم فکر می کنند؟ شرط می بندم با این همه مزیت قیمتش از پژو و سمند که دیگه قیافه شون برامون تکراری شده بس که این محصولات سال ها تولید شدند کمتره. نمی تونید ماشین های متنوع و پاک تولید کنید بگذارید ماشین های خارجی ارزان و با کیفیت وارد بشه، ما که بیکاریم اون ها هم بیکار بشن عوضش مردم ماشین خوب و ارزان سوار میشن

  5. رحمت

    کاش منم یکی از اینها داشتم. خدایا به منم یکی از این ماشینا بده.

  6. علی

    واقعا قشنگه, ایران داره به کجا پیش میره دغدغه ما شده قطعی اینترنت و فیلتر شکن و هزارتا … اونا دارن کجا میرن

  7. milad

    واقعا از ترکیه انتظار نداشتم .ماشینه خیلی زیباییه

  8. Amirhossein

    با آرزوی نابودی برای ضایعات سازان کثیف و بی ارزش داخلی، تایرش به کل صنعت خودرو ما که نمیشه بهش گفت صنعت خودرو می ارزه.

  9. یوسف

    همه در حال پیشرفت.ایران هر روز بدتر از دیروز

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه