چگونه از گوشی خود به عنوان میکروفون کامپیوتر استفاده کنیم؟

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
آموزش تبدیل هندزفری به میکروفون کامپیوتر

در این مطلب چگونگی تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بدون نیاز به کابل تبدیل، فرامین صوتی خود را به کامپیوتر منتقل کرده و یا در انجام بازی‌های رایانه‌ای با دوستان خود به راحتی گفت‌وگو کنید.

انجام بازی‌های کامپیوتری آنلاین بدون اینکه با هم تیمی‌های خود در ارتباط باشید می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد. برخی‌ها توانایی خرید هدفون را نداشته و در عین حال علاقه‌مند هستند به بازی‌های آنلاین بپردازند اما مشکل بزرگی که برایشان پیش می‌آید، عدم توانایی در برقراری ارتباط با هم تیمی‌هایشان است.

خوشبختانه شما می‌توانید مشکل خود را بدون نیاز به خرید هدفون‌های گران قیمت حل کنید. البته قبل از پرداختن به این راه حل باید بگوییم می‌توانید با خرید تبدیل ۲ به ۱ جک ۳.۵ میلی‌متری و اتصال هندزفری به کامپیوتر، بدون مشکل هم از هندزفری به عنوان اسپیکر و هم به عنوان یک میکروفون استفاده کنید اما اگر شرایط خرید کابل را نداشته و می‌خواهیم از طریق نرم‌افزار از گوشی خود به عنوان یک میکروفون استفاده کنید باید روش‌هایی که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم را امتحان کنید.

آموزش تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

یکی از بهترین‌ و ساده‌ترین روش‌هایی که برای تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر وجود دارد، استفاده از نرم‌افزار Wo Mic است. با کمک این برنامه می‌توانید یا از طریق وای‌فای، USB و یا بلوتوث، به کامپیوتر متصل شده و در کنار دریافت صدا (چه از طریق اسپیکر یا هندزفری)، دستورات و فرامین خود را نیز از طریق میکروفون گوشی به کامپیوتر ارسال کنید. برای انجام این کار مسیر زیر را دنبال کنید.

  • برنامه Wo Mic را از طریق این لینک دانلود کنید.
  • بعد از نصب و اجرای آن با تصویر زیر مواجه خواهید شد که در این صورت باید روی عبارت Connection و سپس Connect کلیک کنید.

تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

  • بعد از انجام این کار، تصویر زیر برایتان به نمایش در خواهد آمد که در این مرحله باید مشخص کنید می‌خواهید گوشی شما از چه طریقی به کامپیوتر متصل شود. روش پیشنهادی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، استفاده از USB است که به بهترین شکل ممکن و بدون هیچگونه ایراد خاصی می‌تواند به عنوان یک تبدیل ۲ به ۱ عمل کند. اما اگر این امکان برایتان وجود نداشت می‌توانید از طریق بلوتوث، وای‌فای و وای‌فای دایرکت هم این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که گوشی و کامپیوتر در حالت وای‌فای باید به یک شبکه متصل باشند و در حالت بلوتوث نیز حتما به یک دانگل بلوتوث برای کامپیوتر خود نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: از گوشی اندرویدی قدیمی خود برای مشاهده وضعیت قطعات سیستم استفاده کنید

تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

استفاده از این برنامه کاملا رایگان بوده و زمان تاخیر آن نیز بسیار پایین است. در هر برنامه‌ای هم می‌توانید از آن به عنوان میکروفون استاندارد کامپیوتر خود بهره ببرید. البته به خاطر داشته باشید که صرفا نصب این نرم‌افزار درون کامپیوتر به معنای اتمام کار نیست و باید برنامه Wo Mic را درون گوشی خود نیز نصب کنید.

از طریق لینک‌های زیر می‌توانید نسخه‌های مختلف این برنامه را برای ویندوز، اندروید و iOS دانلود کنید.

دانلود برنامه Wo Mic برای اندروید

دانلود برنامه Wo Mic برای iOS

دانلود کلاینت Wo Mic برای ویندوز

دانلود دیوایس درایور Wo Mic برای ویندوز

استفاده از برنامه‌ Wo Mic در حالت‌های مختلف

۱. اتصال از طریق بلوتوث

تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

  • ابتدا بلوتوث را روی کامپیوتر خود فعال کنید. برای این کار کلید ویندوز + I (کلمه i) را فشار داده تا به تنظیمات هدایت شوید. سپس با کلیک روی Devices و بعد Bluetooth & other devices، می‌توانید بلوتوث خود را روشن کنید. اکنون کامپیوتر در محدوده دسترسی گجت‌های دیگر قرار می‌گیرد.
  • قدم بعدی، روشن کردن بلوتوث گوشی است که مسلما با طریق انجام این کار آشنایی دارید. در این قسمت باید کامپیوتر و گوشی خود را از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل کنید. با این کار پیغامی به صورت پاپ‌-آپ درون کامپیوتر به نمایش در خواهد آمد که از شما می‌خواهد اتصال بین گوشی و کامپیوتر را تایید کنید. روی آن کلیک کنید.
  • در برنامه Wo Mic گوشی نیز باید به بخش تنظیمات رفته و روی گزینه Transport کلیک کنید. در منوی باز شده می‌بینید که نحوه اتصال برایتان به نمایش در می‌آید که در این مرحله باید بلوتوث را لمس کنید. سپس روی آیکون Play که در سمت چپ تنظیمات قرار دارد کلیک کنید تا از این طریق ارتباط بین کامپیوتر و گوشی شما برقرار شود.
  • در پنل برنامه Wo Mic روی Connection و سپس Connect کلیک کنید. در بین گزینه‌های موجود، روی بلوتوث کلیک کرده و گوشی خود را به عنوان دستگاه بلوتوث مقصد انتخاب کنید تا دو محصول شما از این طریق به یکدیگر متصل شوند.

به خاطر داشته باشید که در طول انجام تمامی این فرایند‌ها چه از طریق بلوتوث و چه از طریق USB و وای‌فای، می‌توانید هندزفری خود را به قسمت اسپیکر کیس متصل کرده و در عین حال که از میکروفون گوشی به عنوان میکروفون کامپیوتر استفاده می‌کنید، از هندزفری نیز به عنوان یک منبع صدای با کیفیت بهره‌مند باشید.

بیشتر بخوانید: برای بهبود عملکرد کامپیوتر این قطعات را تعویض کنید

۲. اتصال از طریق USB

تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

ساده‌ترین و بی‌ دردسرترین روش تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر از طریق برنامه Wo Mic، برقراری ارتباط بین گوشی و کامپیوتر از طریق USB است. متاسفانه این روش فقط برای کاربرانی که گوشی اندرویدی دارد در دسترس قرار دارد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و عیب‌زدایی USB را فعال کنید. این گزینه در بخش گزینه‌های توسعه دهنده یا همان Developer Options قرار دارد که باید برای فعال سازی آن به تنظیمات رفته و روی About Phone یا همان درباره تلفن که معمولا در آخرین بخش تنظیمات قرار دارد کلیک کنید. سپس در منویی که برایتان باز می‌شود، به دنبال Build number یا شماره ساخت باشید. ۷ بار روی این عبارت ضربه بزنید تا گزینه‌های توسعه‌ دهنده برایتان فعال شود.
  • به تنظیمات برگردید و بار دیگر تا قسمت انتهایی آن اسکرول کنید. می‌بینید که بخش جدیدی تحت عنوان گزینه‌های توسعه دهنده یا Developer Options برایتان فعال شده. آن را باز کنید و با اسکرول به سمت پایین، گزینه عیب زدایی USB یا همان USB Debugging را فعال کنید.
  • حال تمام مراحلی را که برای انتخاب گزینه بلوتوث در برنامه Wo Mic ویندوز طی کردید، این بار برای تغییر آن به USB انجام دهید و سپس گزینه OK را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد وارد برنامه مخصوص گوشی شده و از طریق تنظیمات، Transport را انتخاب کنید. گزینه مد نظر برای اتصال را روی USB قرار دهید و سپس یک مرحله به عقب برگشته و آیکون Play لمس کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ اشتباه پرتکرار که منجر به کاهش سرعت کامپیوتر می‌شود

۳. اتصال از طریق وای‌فای

 Turn your phone to pc mic

این روش شاید کمی دردسر داشته باشد. اول از همه این که هم گوشی و هم کامپیوتر باید به یک شبکه وای‌فای متصل باشند و دوم اینکه ممکن است زمان‌هایی که نیاز دارید فیلتر شکن روشن باشد این اتصال با مشکل مواجه شود یا حتی فایروال کامپیوتر آن را مسدود کند.

  • با این حال برای اتصال گوشی به کامپیوتر از طریق وای‌فای باید مجددا تمام مسیری که طی کردید را این بار برای انتخاب وای‌فای به عنوان روش اتصال انتخاب کنید. اما تفاوتی که وجود دارد، تطابق آدرس IP است. به این صورت که ابتدا درون گوشی باید روش اتصال را روی وای‌فای قرار دهید و سپس روی آیکون Play کلیک کنید. در این مرحله برنامه به شما یک آدرس IP می‌دهد.
  • بعد از اینکه در برنامه Wo Mic، اتصال را روی وای‌فای قرار دادید، کادری برایتان به نمایش در می‌آید که باید در آن آدرس IP مربوطه را وارد کنید. بدین ترتیب گوشی به کامپیوتر وصل خواهد شد و می‌توانید از آن به عنوان میکروفون استفاده کنید.

۳. اتصال از طریق وای‌فای-دایرکت

در این روش باید در گوشی خود، هات‌اسپات را فعال کنید. البته به خاطر داشته باشید که از این روش باید در مرحله آخر استفاده کنید. یعنی زمانی که برقراری ارتباط با هیچ یک از سه روش بالا با موفقیت همراه نبود.

ابتدا از طریق گوشی خود هات‌اسپات را فعال کنید. روش انجام این کار هم با توجه به نوع گوشی که دارید متفاوت است. اما به طور کلی در بخش تنظیمات می‌توانید آن را در بخش اتصالات یا همان Connections پیدا کنید.

در مرحله بعد باید کامپیوتر خود را به این شبکه هات‌اسپات متصل کنید. برای انجام این کار کلید ویندوز + I را فشرده و وارد تنظیمات شوید. سپس در بخش Network & Internet، گزینه وای‌فای را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید شبکه‌های در دسترس را که گوشی شما یکی از آن‌هاست انتخاب کنید.

اکنون که اتصال کامپیوتر و گوشی از طریق هات‌اسپات برقرار است باید به نرم‌افزارهای مربوطه در این دو رفته و نحوه اتصال را روی وای‌فای-دایرکت قرار دهید. فراموش نکنید بعد از انتخاب این گزینه در گوشی، یک قدم به عقب بازگشته و آیکون Play را کلیک کنید.

درون کامپیوتر بعد از انتخاب گزینه WiFi-Direct، کادر Soft AP IP address را تغییر ندهید و بگذارید با همان آدرس IP پیش‌فرض باقی بماند. سپس OK را انتخاب کرده و بدین ترتیب از گوشی به عنوان میکروفون کامپیوتر خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ فرمان کاربردی CMD که تمام کاربران ویندوز باید بدانند

مشکل شناسایی صدا توسط ویندوز‌‌‌

معمولا اگر با این روش‌ها به کامپیوتر متصل شوید نباید مشکلی از بابت شناسایی صدا پیش بیاید اما اگر در عین حال که همه مراحل بالا را به دقت طی کردید، ویندوز نتوانست صدای شما را منتقل کند، یک راه حل ساده برای آن وجود دارد.

 Turn your phone to pc mic

کلید ویندوز + I را فشار داده تا وارد تنظیمات ویندوز شوید. سپس وارد بخش System شده و Sound را انتخاب کنید. پایین بخش Input، کادری وجود دارد که باید با کلیک روی فلش کوچک سمت راست، از بین ورودی‌های قابل انتخاب، ورودی مربوط به Wo Mic را انتخاب کنید. حال می‌توانید نزدیک میکروفون گوشی صحبت کرده و درون کامپیوتر شاهد اجرای فرامین صوتی خود باشید.

روش‌های جایگزین Wo Mic برای تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

 Turn your phone to pc mic

یک روش دیگر هم برای برقراری ارتباط بین گوشی و کامپیوتر به منظور بهره‌مندی از میکروفون وجود دارد و آن هم نصب برنامه‌های Megaphone برای iOS (رایگان)، Microphone برای اندروید و Real Microphone برای گوشی‌های ویندوزی است. این برنامه‌ها را دانلود کرده و با استفاده از یک کابل دو سر جک ۳.۵ میلی‌متری، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. بدین ترتیب اتصال کامپیوتر و گوشی برقرار خواهد شد و می‌توانید از گوشی به عنوان میکروفون کامپیوتر استفاده کنید.

با این اوصاف باز هم روش پیشنهادی استفاده از برنامه Wo Mic و روش اتصال USB آن است چون مادامی که دو محصول را با یک کابل بلند و مرغوب به یک پورت USB سالم متصل کنید، کیفیت میکروفون کاهش نخواهد یافت. همچنین می‌توانید در صورت در اختیار داشتن یک هندزفری، با پرداخت مبلغی ناچیز به کابل تبدیل هم دسترسی داشته باشید که بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی می‌تواند فرایند انتقال صدا از هندزفری به کامپیوتر را انجام دهد. به شخصه کابل تبدیل ۲ به ۱ جک ۳.۵ میلی متری مدل HM21 را پیشنهاد می‌کنم که در نوع خود یک محصول با کیفیت به حساب می‌آید و فرایند انتقال صدا نیز در آن به خوبی صورت می‌گیرد. فراموش نکنید از طریق برنامه Realtek HD Audio Manager، میزان حساسیت میکروفون را افزایش دهید تا صدای شما با وضوح و بلندی بیشتری به مخاطب منتقل شود.

اگر از روش‌های دیگری هم برای تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. امیدوارم این روش به حل مشکل شما کمک کرده باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ روش برای آزادسازی حافظه رم در ویندوز

منبع: makeuseof

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۲ دیدگاه
  1. Avatar مریم

    سلام من برنامه رو نصب کردم هم روی کامپیوتر و هم موبایل و اتصال هم از طریق wifi زدم .

    اما روی کامپیوتر بعد از این که connect زدم پیغام زیر اومد

    no audio data has been received
    check your firewall setting to unblock UDP port %d .: 30000

    مشکل چی هست؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. Avatar کیان

    این کار برای بعضیا شدنیه برای بعضیا نه.
    این کاری که میگم برای همه سیستمها شدنیه.
    شما فقط به برنامه میکروفنMicrophone نیاز دارید.حجمش کمتر از یک مگابایته.و یک کابلAUX.
    ابتدا کابل رو یک سرش به جک گوشی و جک بعدی رو به پشت کیس ورودی آبی،دقت کنید”ورودی آبی نه صورتی”وصل کنید.برنامه میکروفن رو اجرا کنید و فعالش کنید.تموم شد،از میکروفن با کیفیتتون لذت ببرید عشقا

  3. Avatar احمد

    سلام… من برنامه رو داخل گوشی نصب کردم ولی روی کامپیوتر میگه برنامه خطرناک است نصب مسدود شد… هر کارم کردم نصب نشد که نشد. چیکار کنم؟

  4. Avatar .

    سلام خسته نباشید

    ببخشید من از طریق جک ۳.۵ میلی متری هندزفری خودمو به کامپیوترم وصل کردم صدا رو از هندزفری میشنوم و میکروفونم هم به نظر میاد درست کار می کنه تستش کردم اوکی بود و حتی می تونم تایپ صوتی انجام بدم اما وقتی میخوام باهاش تو کلاس آنلاین ادوبی کانکت حرف بزنم صدام نمیره به نظر شما مشکل از کجاست؟

    1. سلام دوست عزیز. باید تو تنظیمات ادوبی کانکت، ورودی میکروفون رو اپلیکیشن WO MIC معرفی کنید.

  5. Avatar سجاد

    مرسی من از نرم افزار microphone استفاده کردم برای کسایی که اندروید قدیمی دارند مناسبه

  6. Avatar زینب

    چقدر عالی من نمیدونستم اینکارو میشه کرد مرسی واقعا کلی از
    مشکلاتم حل شد

  7. Avatar ساجده قاسمی

    خدا خیرتون بده واقعا خیلی خیلی به دردم خورد =))))
    مجبور بودم بخاطر کلاس‌های آنلاین میکروفون بخرم اما با این روش دیگه نیازی بهش ندارم
    تشکر از شما????????

  8. Avatar سید رضا

    سلام، بدون استفاده از جک تبدیل ۲ به ۱ هنذفری میکروفون نمیشه؟
    چون من تلگرام دسکتاپم گزینه ویس ضبط کردن نداره وقتی هندزفری رو به قسمت میکروفون کامپیوتر میزنم

  9. Avatar محمود

    داداش اینکه ویروس داره نرم افزارش نرمافزار دیگه ای نداری

  10. Avatar حدیثه

    سلام من هر کاری می کنم ارور میده

  11. Avatar امیر

    سلام دانلود می کنم میگه برنامه ویروسیه

    1. سلام دوست عزیز. آنتی ویروس رو غیرفعال کنید.

  12. Avatar حسین

    من هر کاری میکنم به گوشیم از طریق وای فای وصل نمیشه!همه چیز همه درست میزنم ظاهرا تنظیمات خاصی باید روی گوشی بزنم….چون با بقیه راحت وصل میشه
    گوشیم شیائومی ۹ پرو هست.اما با گوشی سامسونگ ای ۳ یا هوواوی ۳ سی راحت وصل میشه کسی میدونه چرا؟ لطفا راهنمایی کنید خیلی واجبه برام.ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه