[MWC 2016] سونی از تجهیزات جدیدی در خانواده‌ی اکسپریا رونمایی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کنفرانس امسال سونی در کنفرانس جهانی موبایل کوتاه و مختصر بود. در کنار معرفی سری گوشی‌های جدید Xperia X، این شرکت ژاپنی هم‌چنین تجهیزات دیگری را معرفی کرد. از تمام لوازم جانبی منتشر شده، Xperia Ear تنها محصولی است که واقعا ساخته شده. دیگر لوازم جانبی اکسپریا فعلا فقط در حد طرح هستند.

به غیر از Xperia Ear، تمام محصولات دیگر طرح هستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Xperia-Ear

Xperia Ear

همانطور که از اسم این محصول معلوم است، Xperia Ear در اولین مرحله یک گوشی است، اما سونی برنامه‌های بیشتری برای آن در نظر دارد. اکسپریا Ear قرار است منشی هوشمند افراد باشد. می‌توان فرمان‌های صوتی به این گوشی داد و اطلاعات اسمارت‌فون را از طریق آن شنید. این اطلاعات، تماس‌ها، پیغام‌ها وضعیت هوا یا حتی اخبار را شامل می‌شود. امکان دیکته کردن پیغام‌های متنی به این گوشی هم وجود دارد.

گوشی Xperia Ear با استفاده از بلوتوث یا NFC با اسمارت‌فون رابطه برقرار می‌کند. طبق گفته‌ی سونی، این گوشی باتری‌اش برای مدت یک روز جواب می‌دهد و هم‌چنین ضد آب است.

‌‌‌‌‌‌‌‌

Xperia Eye

Xperia Eye

مثل Xperia Ear، از اسم Eye هم می‌توان فهمید که با یک دوربین طرف هستیم. این محصول جدید اکسپرا به راحتی روی لباس‌ها سوار می‌شود و یک دوربین اکشن است. سونی طوری این محصول را تبلیغ کرده است که بیشتر شبیه به یک دوربین برای ضبط خاطرات روزانه است تا وسیله‌ای حرفه‌ای.

این دوربین هم‌چنین یک لنز کروی ۳۶۰ درجه دارد که زاویه‌ی دید طبیعی را ضبط می‌کند. این دوربین می‌تواند فرمان‌های صوتی را هم قبول کند. هنوز اطلاعات دقیق دوربین Xperia Eye مشخص نیست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Xperia Projector

Xperia Projector

پروژکتور اکسپریا از محصول قبلی سونی هم تخیلی‌تر است؛ یعنی فعلا نباید به عنوان چیزی بیشتر از یک طرح مفهومی به آن نگاه کنیم. این ویدیو پروژکتور ظاهری ایستاده دارد و می‌تواند روی دیوارها یا میزهای کنارش تصاویر را نشان دهد. این پروژکتور فرمان‌های لمسی را قبول می‌کند و می‌تواند تجربه‌ای تعاملی برای کاربران‌اش بسازد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Xperia Agent

Xperia Agent

مثل ال‌جی، سونی هم برای خودش یک ربات ساخته است. اما ربات سونی بیشتر شبیه یک گلدان است تا BB-8 جنگ ستارگان. Xperia Agent یک صفحه نمایش لمسی دارد و فرمان‌های صوتی را قبول می‌کند. هنوز نمی‌دانیم Xperia Agent قرار است به چه کاری بیاید، اما انتظار داریم یک هاب برای کنترل خانه باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar gsmarena

    درود بر سونی و ژاپن

  2. Avatar Next is Now

    تخیلی و بی کاربرد

    1. Avatar حمید

      حتما اگه سامسونگ اینا رو زده بود میشد واقعی و پرکاربرد!!

      1. Avatar علی جوادی

        از یک برند رو به نابودی همینا هم خیلیه…
        سونی بدرود…

      2. Avatar محمد

        نابودی رو به شرکتی نمیگن که همش سوده خالصه
        به شرکتی میگن که عین چی همش موبایل میزنه سری های مختلف از j گرفته تا نوت بعد هی سری جدید میزنه باز سودش کمتره

      3. Avatar امیر اسدی

        هاها! سونی نابود بشه، سامسونگ دوربیناشو از کجا بیاره؟ بر میگرده به VGA

  3. Avatar فرهنگ

    تکنولوژی فیلم های تخیلی واقعاً به واقعیت پیوست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه