تحقیقات جدید از عدم ارتباط بازی‌های ویدیویی و خشونت می‌گوید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خشونت در بازی

سالیان سال است که سیاست‌مداران و حکومت‌ها، بازی‌های ویدیویی را بدون ارائه هیچ دلیل یا مدرکی، عامل اصلی افزایش خشونت می‌دانند. با اینکه تا به حال چندین بار این موضوع رد شده اما هر چند وقت یک‌بار این بحث دوباره داغ می‌شود و با وقوع جرم و جنایتی دوباره سر و کله‌اش پیدا می‌شود.

حال طبق تحقیقات جدیدی که انجام شده، محققان متوجه شده‌اند که بازی‌های ویدیویی اساسا هیچ ارتباطی با خشونت و تبعاتی این چنین ندارند. این تحقیق هفته گذشته در ژورنال علمی انجمن سلطنتی از سوی دانشگاه معتبر آکسفورد منتشر شد. تاکنون این مطالعه را می‌توان مطمئن‌ترین و قطعی‌ترین تحقیقی دانست که روی این موضوع انجام شده است.

محققان متوجه شده‌اند که بازی‌های ویدیویی اساسا هیچ ارتباطی با خشونت و تبعاتی این چنین ندارند.

به گفته اندرو شیبیلسکی، پژوهشگر ارشد پروژه، این موضوع که بازی‌های ویدیویی موجب بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در دنیای واقعی می‌شود بسیار بحث‌برانگیز و رایج بوده، اما درستی و صحت آن بررسی نشده است: «یکی از مشکلات تحقیقات مربوط به فناوری و تکنولوژی‌ها این است که راه‌های متعددی برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات وجود دارد که هر کدام به نتیجه کاملا متفاوتی می‌انجامد.»

دکتر نتا وینستین، یکی از پروژهشگران دانشگاه کاردیف، افزود: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که ممکن است تعصبات پژوهشگران روی نتیجه مطالعات قبلی این حوزه تاثیرگذار بوده و درک ما از اثرات بازی‌های ویدیویی دچار تحریف شده باشد.»

Grand Theft Auto V Trevor

با اینکه موسسه اینترنتی آکسفورد هیچ ارتباطی بین خشونت و بازی‌های ویدیویی نمی‌بیند، اما آن‌ها معتقدند که بازی‌ها می‌توانند سبب برانگیختن احساسات و واکنش‌های خشونت‌بار شوند. اگر آثار رقابتی و آنلاین را تجربه کرده باشید حتما می‌دانید که حرف‌های ناسزا، میل به رقابت بیش از اندازه، مسخره کردن و دست‌انداختن دیگران و… تنها برخی از رفتارهای رایج بازی‌کنندگان هستند.

تعداد ۲۰۰۹ نوجوان بریتانیایی در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. طبیعتا مطالعات این حوزه به همین‌جا ختم نخواهد شد و از آنجایی که هربار واقعه بدی در سطح جامعه رخ می‌دهد، افراد انگشت اتهام را به سوی بازی‌های ویدیویی می‌گیرند، باید منتظر تحقیقات بیشتر در ابعاد بزرگ‌تری باشیم.

منبع: Comicbook.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه