صدای گلکسی نوت ۵ با یک ترفند نرم‌افزاری استریو می‌شود

۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بلندگوهای گوشی‌های هوشمند معمولا صدای بسیار بلندی ندارند. علاوه بر این در طراحی گوشی‌ها، بلندگو معمولا در قسمت پشت گوشی یا انتهای آن قرار داده می‌شود؛ این موضوع باعث می‌شود که تماشای ویدیو در گوشی کمی نامناسب باشد، زیرا جهتی که صدا از آن شنیده می‌شود، چندان رضایت‌بخش نیست. اما در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۵ این امکان وجود دارد که کیفیت صدا را ارتقا داد.

یکی از توسعه‌دهندگان وب‌سایت XDA Developer یک تغییر نرم‌افزاری در گوشی نوت ۵ ایجاد کرده که به این گوشی افکت صدای استریو می‌دهد.

به لطف یک تغییر کوچک نرم‌افزاری که یکی از توسعه‌دهندگان وب‌سایت XDA در این گوشی ایجاد کرده، شما می‌توانید یک افکت شبه استریو در پخش صدای گلکسی نوت ۵ ایجاد کنید. اما این توسعه‌دهنده چگونه این کار را انجام داده است؟ این تغییر کوچک کاری می‌کند که بلندگوی مخصوص گوش هم صدا پخش کند. به این ترتیب شما می‌توانید صدا را به طور هم‌زمان، هم از طریق بلندگوهای اصلی و بلندگوی مخصوص گوش بشنوید.

درنهایت این صدا تجربه‌ای استریو مانند از صدا در اختیار قرار می‌دهد. البته، این روش، شاید بهترین کیفیت صدا را ارایه ندهد؛ اما اگر شما بلندگوهای قابل حمل ندارید و می‌خواهید ویدیویی تماشا کنید یا به موسیقی گوش دهید، این کار می‌تواند ترفند خوبی برای بهبود کیفیت صدا باشد.

البته ناگفته نماند که چنین ترفندی محدود به گوشی گلکسی نوت ۵ نمی‌شود. هر توسعه‌دهنده‌ی دیگری می‌تواند با ترفندهای نرم‌افزاری مختلف، گوشی‌های گوناگون را شخصی‌سازی کند؛ که این بار در مورد گوشی نوت ۵ چنین کاری صورت گرفته است. در ضمن، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ترفند در همه‌ی دستگاه‌های نوت ۵ جواب دهد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar amirrezaei

    خب این کار رو چطور باید انجام داد ؟؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه