تست سقوط گوشی گلکسی نوت ۵

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند روزی است که از معرفی جدیدترین دستگاه‌های موبایل سامسونگ، گلکسی S6 اج پلاس و گلکسی نوت ۵، می‌گذرد. یک ویدیو در شبکه‌ی یوتیوب «فون‌باف» (PhoneBuff) نشان می‌دهد که شیشه‌ی منحنی نوت ۵ چقدر ظریف و بی‌دوام است.

شبکه‌ی یوتیوب PhoneBuff، ویدیویی از تست سقوط گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۵ تهیه کرده است که در آن این گوشی از جهات مختلف سقوط می‌کند.

 سقوط این گوشی از ارتفاع ۱ متری، که ارتفاع معمول کمر است، بلافاصله قاب پشتی آن را شکست و ترک‌های ناجور و تارعنکبوتی را ایجاد کرد؛ اما قسمت بالای پشت گوشی هیچ آسیبی ندید و کاملا سالم باقی ماند.

david

البته این اتفاق کاملا قابل پیش‌بینی بود، زیرا نوت همان طراحی گلکسی S6 اج را دارد و بنابراین به همان اندازه شکننده است. در واقع، لبه‌های خمیده در نوت ۵ در قسمت پشت گوشی هستند، به همین دلیل این گوشی در قسمت پشت آسیب‌پذیری بیشتری دارد. از این گذشته، اندازه‌ی ۵.۷ اینچی این فبلت (Phablet) هم در آسیب‌پذیری آن بی‌تاثیر نیست.
تست سقوط در این ویدیو به همین جا ختم نشد و مقاومت این گوشی از قسمت جلویی و کناری هم مورد آزمایش قرار گرفت. سقوط نوت ۵ از قسمت کناری هیچ تاثیری روی فریم فلزی دستگاه نداشت. به لطف آلیاژ آلومینیومی که سامسونگ برای فریم گوشی استفاده کرده، این قسمت به اندازه‌ی کافی مقاوم است.
وقتی که نوت ۵ از قسمت جلو  انداخته شد، نمایشگر آن هم بلافاصله ترک برداشت، اما قابلیت لمسی آن دچار هیچ مشکلی نشد. اما سقوط آن روی بتون به قابلیت لمسی لطمه وارد کرد. سقوط قسمت پشتی روی بتون به قسمت بالای گوشی و دوربین آن هم صدمه زد.

test1

این تست سقوط نتایجی در مورد گوشی به دست داد. براساس گفته‌های «دیوید رحیمی» در فون‌باف، جنس شیشه‌ای نوت ۵ استحکام آن را در مقابل ضربه کمتر کرده است؛ درست مثل گلکسی S6 و S6 اج و این موضوع احتمالا در مورد S6 اج پلاس هم صدق می‌کند. شایان توجه است که صفحه‌ی لمسی نوت مقاومت بیشتری در مقایسه با S6 داشت، اما در هر صورت، صفحه‌نمایش ترک‌خورده دیگر ترک‌خورده و لطفی ندارد.

test

درنهایت می‌توان گفت که طراحی جدید گوشی‌های سامسونگ گرچه بسیار زیبا و شیک است، اما این زیبایی به قیمت بی‌دوامی و آسیب‌پذیری آن در مقابل ضربه تمام شده است. به این ترتیب، به هنگام خرید گوشی بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید.

منبع: YouTube

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. jafar

    شما سامسونگ نوت ۵ داری ۶s هم داری
    اولا شیشه که خورد میشه چه این چه اون
    ولی هنر اینه که گوشی از هم نپاشه که سامسونگ از هم نمیپاشه
    بگو چرا
    به دو دلیل ۱.شیشه فدای کل گوشی میشه ۲.محکم بستنش در نره
    ۶s بیفته شیشه میشکنه هیچ گوشی منحدم میشه
    یه تیم دیگه بودن همین نوت ۵ رو از ۳۰ متری انداختن (با پهباد)
    شیشه خورد شد ولی Super Amoled و کل گوشی زنده بود
    فقط شیشه باید عوض میشد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه