«نیما» وجود گلوتن در غذای‌تان را می‌سنجد

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدود یک درصد مردم امریکای شمالی، به بیماری سلیاک (Coeliac) مبتلا هستند. افرادی که از سلیاک رنج می‌برند، نمی‌توانند مواد غذایی که گلوتن دارند را مصرف کنند. گلوتن (Gluten) مجموعه‌ای از پروتئین‌هایی است که در موادی مثل گندم و جو پیدا می‌شوند. در پی این موضوع هم رستوران‌های متعددی در دنیا منوهایی فاقد گلوتن تهیه کرده‌اند. با این حال، کسانی که به سلیاک دچار هستند همیشه هم نمی‌توانند به چنین رستوران‌هایی مراجعه کنند و نیاز به وسایلی برای تست غذاهای مختلف دارند.

شرکت ۶SensorLabs می‌گوید که دستگاه‌شان با یک تست آنتی‌بادی وجود گلوتن در غذا را تشخیص می‌دهد.

تا به امروز، وسایلی یک بار مصرف و ارزان‌قیمت به بازار عرضه شده‌اند که غذاها را برای وجود گلوتن آزمایش می‌کنند. شرکت ۶SensorLabs دیروز از گجتی جدید مختص تست غذا رونمایی کرده است. این دستگاه که «نیما» (Nima) نام گرفته است، می‌تواند غذا را در کمتر از دو دقیقه برای وجود گلوتن تست کند. «نیما» هم‌چنین بسیار کوچک و قابل حمل است؛ در نتیجه افراد می‌توانند آن را با خود حمل و تمام غذاهای مقابل‌شان را تست کنند.

Nima2 Nima3

شرکت ۶SensorLabs می‌گوید که دستگاه‌شان با یک تست آنتی‌بادی وجود گلوتن در غذا را تشخیص می‌دهد. آن‌ها ادعا می‌کنند که این تست با تست‌های بزرگ آزمایشگاهی برابری می‌کند.

می‌توانید همین حالا نیما را با قیمت ۲۵۰ دلار از وب‌سایت ۶SensorLabs پیش‌خرید کنید.

منبع: Ubergizmo

CES_2016_Slider_Final

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه